Історія становлення флейтового мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.28Ключові слова:
флейта, виконавець, конструкція, техніка гри, трактат, флейтовий репертуарАнотація
У статті здійснено теоретичне та практичне обґрунтування комплексного дослідження історії становлення флейтового мистецтва, що визначає її актуальність для сучасної мистецько-педагогічної практики. Проаналізовано шляхи виникнення флейти, її розвиток від давніх часів до сьогодення. В історичній ретроспективі представлено конструктивні зміни флейтового інструментарію, зокрема конструктивні особливості флейти XVIII століття та модернізацію флейти у ХІХ-ХХ століттях: шляхом здійснення численних змін у конструкції. Відзначено роль Й. Кванца та Т.Бьома у розвитку флейтового мистецтва. Проаналізовано роботи зарубіжних (Й. Кванца, Й. Тромліца) та українських (Є. Качмарика, І. Єрмака, Я. Карп’яка, М. Пєрцова) дослідників, розглянуто композиторський внесок у розвитокфлейтового мистецтва. Особливу увагу приділено українській флейтовій школі, становлення якої пов’язано із відкриттям у великих містах (Київ, Харків, Одеса, Львів) консерваторій та розвитком композиторської практики.
Посилання
Апатский В.Н. (2010), История духового музыкально-исполнительского искусства. Киев: Задруга. 320 с.
Апатский В.Н. (2006), Основы теории и методики духового музыкально-исполнительского искусства. Киев: НМАУ им. П.И. Чайковского. 432 с.
Єрмак І.Ю. (2019), Ритмічна альтерація у флейтовому виконавському мистецтві XVIII ст. Мистецтвознавчі записки. Вип. 35. Київ: Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. С.316-322.
Єрмак І.Ю. (2018), Особливі прикраси у флейтовому виконавському мистецтві XVІІI ст. Можливості їх використання та техніка виконання на сучасному інструменті. East European Scientific Journal. Вип. 11 (39). Варшава: ООО «Евразийское Научное Содружество». С.11-17.
Єрмак І.Ю. (2020), Флейтове виконавське мистецтво Західної Єврови XVIII століття. Дис. канд. мистецтвознав. НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ. 432 с.
Карпяк А.Я. (2002), Флейтове мистецтво в музичній культурі Львова XIX-XX ст. Автор. дис. канд. мистецтвознав. ЛНМА ім. М. Лисенка. Львів. 19 с.
Качмарчик В. П. (2004), Реформа Т. Бёма (к проблеме исследования механико-акустической системы флейты). Музичне мистецтво: зб. наук. ст. Донецької державної музичної академії ім. С. С. Прокоф’єва. Донецьк. Вип. 4. С. 218-227.
Перцов М.О. (2018), Флейтова музика України: витоки, історична еволюція та сучасні тенденції. Авторефер. дис. канд. мистецтвознав. Київ: КНУКІМ. 19 с.
Artaud P.-Y., Geay G. (1980), Flûtes au présent: traité des techniques contemporaines sur les flûtes traversières à l’usage des compositeurs et des flutists. Paris: Editions Jobert & Editions musicales transatlantiques. 131 p.
Boland J.D. (1998), Method for the one-keyed flute. Berkeley: University of California Press, 224 p.
De Lorenzo L. (1992), My complete story of the flute: the instrument, the performer, the music. Lubbock, Texas: Texas Tech University Press, 660 p.
Donington R. Baroque music: style and performance. London: Faber & Faber, 1992. 206 p.
Quantz J.J. (1752), Versuch einer Anweisung die Flöte traversiere zu spielen. Berlin: Johann Friedrich Voß378 p.
Tromlitz J. (1791), Ausführlicher und gründlicher Unterricht die Flöte zu spielen, Leipzig: Adam Friedrich Böhme, 411 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 NOVOSADOV YAROSLAV, MOZGALYOVA NATALIA
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.