Мотиваційно-творчий компонент в структурі готовності вчителів музики до художньо-інтерпретаційної діяльності
Ключові слова:
вокальна підготовка; вокальні здібності учнів; вчитель музики; навчання мистецтву; творчістьАнотація
Сутність та роль мотиваційно-творчого компоненту в структурі готовності майбутніх учителів музики до художньо-інтерпретаційної діяльності з’ясовується через мотивацію як явища, що посідає суттєве місце в життєвій психології людини і розглядається в кількох аспектах. Як система факторів, що обумовлює успішність вокально-виконавської діяльності студентів, як характеристика процесу, у якому підтримується вокально-виконавська та навчальна активність на відносно високому рівні. Розглянуто декілька відносно самостійних теорій мотивації, кожна з яких має свої переваги та недоліки. Охарактеризовано особливості мотивації студентів першокурсників та магістрантів. Провідним мотивом творчої діяльності вокаліста визначено розробку нового інтерпретаційного задуму, реалізованого у концертному виконанні. Алгоритм реалізації мотиву творчої діяльності полягає в тому, що досягнення кінцевого результату творчого акту – народження цікавої інтерпретації вокального твору – є початком нового циклу творчої активності студентів спрямованої на втілення нового художньо-інтерпретаційного задуму.
Посилання
Alder G. CQ ili Muskuly tvorcheskogo intellekta [CQ or Muscles of Creative Intelligence]. Moscow, 2004. 311 p. (in Russian)
Baranovska I.G. Metodychni zasady khudozhno-tvorchoi samorealizatsii pidlitkiv v umovakh diialnosti ansambliu narodnoi muzyky (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) [Methodical principles of art and creative self-actualization of adolescents in the conditions of activity of ensemble folk music]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2007 (in Ukrainian)
Kostyukov V. V. Metodyka formuvannia pedahohichno-artystychnykh umin maibutnikh uchyteliv muzyky na zaniattiakh z postanovky holosu. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) [Methodology of formation of pedagogical and art skills of upcoming music teachers within voice training of singers]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2017 (in Ukrainian)
Men Men. Formuvannia muzychno-improvizatsiinykh umin u maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy ta Kytaiu. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) NPU imeni M.P.Dragomanova [Formation of musical improvisation skills for upcoming music teachers of Ukraine and China]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2013 (in Ukrainian)
Mozgalova N.G. Teoretyko-metodychni zasady instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky vchytelia muzyky [Theoretical and methodical principles of instrumental and performing training of the music teacher]. 2012. 488 p. (in Ukrainian)
Nemov R.S. Psikhologiya: uchebnoe posobie [Psychology: study guide]. 1990. 301 p. (in Russian)
Reber A. Bolshoy tolkovyy psikhologicheskiy slovar. Tom 1. (A-O) [Big explanatory psychological dictionary. Volume 1. (A-O)]. 2000. 364 p. (in Russian)
Rodzhers K.R. Vzglyad na psikhoterapiyu. Stanovlenie cheloveka [A look at psychotherapy. The formation of man]. 1994. 411 p. (in Russian)
Trofimov Yu.L. Psykholohiia: pidruchnyk [Psychology: a schoolbook]. 1999. 558 p. (in Ukrainian)
Kha Tu. Metodyka formuvannia zdatnosti do samorehuliuvannia maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vokalnoho navchannia (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). [Methodology of formation of the ability to self-regulate future music teachers in the process of vocal education : Abstract thesis Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv: NPU imeni M.P.Dragomanova, 2015. (in Ukrainian)
Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk ; za red. V.Shynkaruka [Philosophical Encyclopedic Dictionary; Ed. by V. Shinkaruk]. Kyiv, 2002. 742 p. (in Ukrainian)
Shcholokova O.P. Osnovy profesiinoi khudozhno-estetychnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Fundamentals of professional art and aesthetic training of upcoming teachers]. Kyiv, 1996. 172 p. (in Ukrainian)