Мотиваційно-творчий компонент в структурі готовності вчителів музики до художньо-інтерпретаційної діяльності

Автор(и)

  • Лінь Янь Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Ключові слова:

вокальна підготовка; вокальні здібності учнів; вчитель музики; навчання мистецтву; творчість

Анотація

Сутність та роль мотиваційно-творчого компоненту в структурі готовності майбутніх учителів музики до художньо-інтерпретаційної діяльності з’ясовується через мотивацію як явища, що посідає суттєве місце в життєвій психології людини і розглядається в кількох аспектах. Як система факторів, що обумовлює успішність вокально-виконавської діяльності студентів, як характеристика процесу, у якому підтримується вокально-виконавська та навчальна активність на відносно високому рівні. Розглянуто декілька відносно самостійних теорій мотивації, кожна з яких має свої переваги та недоліки. Охарактеризовано особливості мотивації студентів першокурсників та магістрантів. Провідним мотивом творчої діяльності вокаліста визначено розробку нового інтерпретаційного задуму, реалізованого у концертному виконанні. Алгоритм реалізації мотиву творчої діяльності полягає в тому, що досягнення кінцевого результату творчого акту – народження цікавої інтерпретації вокального твору – є початком нового циклу творчої активності студентів спрямованої на втілення нового художньо-інтерпретаційного задуму.

Біографія автора

Лінь Янь, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Лінь Янь, аспірант факультету мистецтв, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Alder G. CQ ili Muskuly tvorcheskogo intellekta [CQ or Muscles of Creative Intelligence]. Moscow, 2004. 311 p. (in Russian)

Baranovska I.G. Metodychni zasady khudozhno-tvorchoi samorealizatsii pidlitkiv v umovakh diialnosti ansambliu narodnoi muzyky (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) [Methodical principles of art and creative self-actualization of adolescents in the conditions of activity of ensemble folk music]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2007 (in Ukrainian)

Kostyukov V. V. Metodyka formuvannia pedahohichno-artystychnykh umin maibutnikh uchyteliv muzyky na zaniattiakh z postanovky holosu. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) [Methodology of formation of pedagogical and art skills of upcoming music teachers within voice training of singers]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2017 (in Ukrainian)

Men Men. Formuvannia muzychno-improvizatsiinykh umin u maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy ta Kytaiu. (Avtoref. dys. kand. ped. nauk) NPU imeni M.P.Dragomanova [Formation of musical improvisation skills for upcoming music teachers of Ukraine and China]. [Summary abstract Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv, 2013 (in Ukrainian)

Mozgalova N.G. Teoretyko-metodychni zasady instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky vchytelia muzyky [Theoretical and methodical principles of instrumental and performing training of the music teacher]. 2012. 488 p. (in Ukrainian)

Nemov R.S. Psikhologiya: uchebnoe posobie [Psychology: study guide]. 1990. 301 p. (in Russian)

Reber A. Bolshoy tolkovyy psikhologicheskiy slovar. Tom 1. (A-O) [Big explanatory psychological dictionary. Volume 1. (A-O)]. 2000. 364 p. (in Russian)

Rodzhers K.R. Vzglyad na psikhoterapiyu. Stanovlenie cheloveka [A look at psychotherapy. The formation of man]. 1994. 411 p. (in Russian)

Trofimov Yu.L. Psykholohiia: pidruchnyk [Psychology: a schoolbook]. 1999. 558 p. (in Ukrainian)

Kha Tu. Metodyka formuvannia zdatnosti do samorehuliuvannia maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vokalnoho navchannia (Avtoref. dys. kand. ped. nauk). [Methodology of formation of the ability to self-regulate future music teachers in the process of vocal education : Abstract thesis Ph.D. (Pedagogical Sciences)]. Kyiv: NPU imeni M.P.Dragomanova, 2015. (in Ukrainian)

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk ; za red. V.Shynkaruka [Philosophical Encyclopedic Dictionary; Ed. by V. Shinkaruk]. Kyiv, 2002. 742 p. (in Ukrainian)

Shcholokova O.P. Osnovy profesiinoi khudozhno-estetychnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Fundamentals of professional art and aesthetic training of upcoming teachers]. Kyiv, 1996. 172 p. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Лінь, Я. (2019) «Мотиваційно-творчий компонент в структурі готовності вчителів музики до художньо-інтерпретаційної діяльності», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 138–144. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/121 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін