Організаційно-методична модель формування творчої індивідуальності майбутнього педагога-музиканта у процесі фортепіанної підготовки

Автор(и)

  • Чжоу Лянлян Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна) https://orcid.org/0000-0003-3920-7319

Ключові слова:

індивідуальна підготовка; креативність; педагог-музикант; фортепіанне навчання

Анотація

Творча індивідуальність педагога-музиканта як складна структура постійно розвивається, удосконалюється або коригується. Вона є системною якістю, яка інтегрує в собі різні компоненти її функціонування. Творча індивідуальність ґрунтується на засадах екзистенційного, гуманно-естетичного, дискурсивно-інтерпретаційного, когнітивного і поліхудожнього підходів. Вона враховує спеціальні принципи мистецько-культурологічної парадигми освіти, забезпечення культурологічної та музикознавчої спрямованості навчального процесу у фортепіанному класі, передбачає інтеграцію мистецьких знань на всіх рівнях фахового навчання. і складається з інтелектуальної, мотиваційної, емоційної, вольової, предметно-практичної і екзистенційної сфер, а також саморегуляції. На основі цих особливостей розроблена організаційно-методична модель формування творчої індивідуальності педагога-музиканта у процесі фортепіанної підготовки, яка містить цільовий, змістовий, діяльнісний і результативний блоки. Упровадження цієї моделі передбачає застосування технологій творчого розвитку, які спрямовані на виявлення звукових, тембральних і темпових якостей музичних творів, можливостей їх інтерпретації у різних аудиторіях. Застосування цієї моделі на всіх етапах навчання студентів сприяє поступовому зростанню творчої індивідуальності й самостійності у власній виконавській інтерпретації музичних образів.

Біографія автора

Чжоу Лянлян, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Чжоу Лянлян, аспірант кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Afanasev O.V. Tvorchestvo kak samorazvitie lichnosti [Creativity as self-development of the personality]. St.-Petersburg, 2000. 178 p. (in Russian)

Ball H.O. Pryntsyp humanizatsii v zahalnoosvitnii ta profesiinii pidhotovtsi uchnivskoi molodi [The principle of humanization in the general education and professional training of pupils youth]. Psykholohiia osobystisno oriientovanoi profesiinoi pidhotovky molodi: nauk.-metod. posib [Psychology of personally oriented vocational training of youth: Scientific and methodical manual]. Ternopil, 2002. 388 p. (in Ukrainian)

Gilmanov S. Tvorcheskaia yndyvydualnost uchytelia: uchebnoe posobye [Creative identity of the teacher: manual]. Tyumen, 1995. 167 p. (in Russian)

Gorovaya V.I. Antonova N.A., Kharchenko L.N. Tvorcheskaya individualnost uchitelya v usloviyakh povysheniya professionalnoy kvalifikatsii [Creative identity of the teacher in the conditions of increase in professional qualification]. Stavropol, 2005, 144 p. (in Russian)

Huseinova L.V. Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv muzyky do instrumentalno-vykonavskoi diialnosti : dys. …kand. ped. nauk : 13.00.02. [Formation of readiness of future music teachers to instrumentally and performing activity]. Ph.D. thesis (Pedagogical Sci.). Kyiv, 2005. 205 p. (in Ukrainian)

Ziaziun I.A. Estetychni zasady rozvytku tvorchoi osobystosti [Esthetic bases of development of the creative person]. Mystetstvo u rozvytku osobystosti [Art in personal development]; Ed. by N.H. Nychkalo. Chernivtsi, 2006. (in Ukrainian)

7. Kodzhaspirova G.M. Pedagogicheskaya antropologiya [Pedagogical anthropology]. Moscow, 2005. 287 p. (in Russian)

Otych O. Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia:teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Art in the system of development of creative identity of future teacher of vocational education: theoretical and methodical aspects]. Chernivtsi, 2009, 750 p. (in Ukrainian)

Rybalka V.V. Psykholohiia rozvytku tvorchoi osobystosti : navch. posib. [Psychology of development of the creative person. Tutorial]. Kyiv, 1996, 236 p. (in Ukrainian)

Shcholokova O. Novitni pidkhody ta tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi vchytelia mystetskykh dystsyplin [The latest approaches and technologies in vocational training of the teacher of art disciplines]. Innovative processes in education: Collective monograph. Lodz, Poland, 2017, pp. 238-246. (in Ukrainian)

Shcholokova O. Osnovni tendentsii fortepiannoi pidhotovky pedahoha-muzykanta u vyshchykh mystetskykh zakladakh osvity [Top trends of piano training of the musician teacher in arts educational establishments]. Topical issues of education: Collective monograph. Lisbon, Portugal: Pegasus Publishing, 2018, pp. 175-190. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Чжоу, Л. (2019) «Організаційно-методична модель формування творчої індивідуальності майбутнього педагога-музиканта у процесі фортепіанної підготовки», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 131–137. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/120 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін