Організаційно-методична модель формування творчої індивідуальності майбутнього педагога-музиканта у процесі фортепіанної підготовки
Ключові слова:
індивідуальна підготовка; креативність; педагог-музикант; фортепіанне навчанняАнотація
Творча індивідуальність педагога-музиканта як складна структура постійно розвивається, удосконалюється або коригується. Вона є системною якістю, яка інтегрує в собі різні компоненти її функціонування. Творча індивідуальність ґрунтується на засадах екзистенційного, гуманно-естетичного, дискурсивно-інтерпретаційного, когнітивного і поліхудожнього підходів. Вона враховує спеціальні принципи мистецько-культурологічної парадигми освіти, забезпечення культурологічної та музикознавчої спрямованості навчального процесу у фортепіанному класі, передбачає інтеграцію мистецьких знань на всіх рівнях фахового навчання. і складається з інтелектуальної, мотиваційної, емоційної, вольової, предметно-практичної і екзистенційної сфер, а також саморегуляції. На основі цих особливостей розроблена організаційно-методична модель формування творчої індивідуальності педагога-музиканта у процесі фортепіанної підготовки, яка містить цільовий, змістовий, діяльнісний і результативний блоки. Упровадження цієї моделі передбачає застосування технологій творчого розвитку, які спрямовані на виявлення звукових, тембральних і темпових якостей музичних творів, можливостей їх інтерпретації у різних аудиторіях. Застосування цієї моделі на всіх етапах навчання студентів сприяє поступовому зростанню творчої індивідуальності й самостійності у власній виконавській інтерпретації музичних образів.
Посилання
Afanasev O.V. Tvorchestvo kak samorazvitie lichnosti [Creativity as self-development of the personality]. St.-Petersburg, 2000. 178 p. (in Russian)
Ball H.O. Pryntsyp humanizatsii v zahalnoosvitnii ta profesiinii pidhotovtsi uchnivskoi molodi [The principle of humanization in the general education and professional training of pupils youth]. Psykholohiia osobystisno oriientovanoi profesiinoi pidhotovky molodi: nauk.-metod. posib [Psychology of personally oriented vocational training of youth: Scientific and methodical manual]. Ternopil, 2002. 388 p. (in Ukrainian)
Gilmanov S. Tvorcheskaia yndyvydualnost uchytelia: uchebnoe posobye [Creative identity of the teacher: manual]. Tyumen, 1995. 167 p. (in Russian)
Gorovaya V.I. Antonova N.A., Kharchenko L.N. Tvorcheskaya individualnost uchitelya v usloviyakh povysheniya professionalnoy kvalifikatsii [Creative identity of the teacher in the conditions of increase in professional qualification]. Stavropol, 2005, 144 p. (in Russian)
Huseinova L.V. Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv muzyky do instrumentalno-vykonavskoi diialnosti : dys. …kand. ped. nauk : 13.00.02. [Formation of readiness of future music teachers to instrumentally and performing activity]. Ph.D. thesis (Pedagogical Sci.). Kyiv, 2005. 205 p. (in Ukrainian)
Ziaziun I.A. Estetychni zasady rozvytku tvorchoi osobystosti [Esthetic bases of development of the creative person]. Mystetstvo u rozvytku osobystosti [Art in personal development]; Ed. by N.H. Nychkalo. Chernivtsi, 2006. (in Ukrainian)
7. Kodzhaspirova G.M. Pedagogicheskaya antropologiya [Pedagogical anthropology]. Moscow, 2005. 287 p. (in Russian)
Otych O. Mystetstvo u systemi rozvytku tvorchoi indyvidualnosti maibutnoho pedahoha profesiinoho navchannia:teoretychnyi i metodychnyi aspekty [Art in the system of development of creative identity of future teacher of vocational education: theoretical and methodical aspects]. Chernivtsi, 2009, 750 p. (in Ukrainian)
Rybalka V.V. Psykholohiia rozvytku tvorchoi osobystosti : navch. posib. [Psychology of development of the creative person. Tutorial]. Kyiv, 1996, 236 p. (in Ukrainian)
Shcholokova O. Novitni pidkhody ta tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi vchytelia mystetskykh dystsyplin [The latest approaches and technologies in vocational training of the teacher of art disciplines]. Innovative processes in education: Collective monograph. Lodz, Poland, 2017, pp. 238-246. (in Ukrainian)
Shcholokova O. Osnovni tendentsii fortepiannoi pidhotovky pedahoha-muzykanta u vyshchykh mystetskykh zakladakh osvity [Top trends of piano training of the musician teacher in arts educational establishments]. Topical issues of education: Collective monograph. Lisbon, Portugal: Pegasus Publishing, 2018, pp. 175-190. (in Ukrainian)