Наукові підходи до формування світоглядної культури майбутнього педагога-музиканта
Ключові слова:
вчитель музики; культурна компетентність; методологічні підходи; мистецька освітаАнотація
Феномен «культурний світогляд» розкривається з позицій сучасної мистецької педагогіки; охарактеризовано його значення як системи ідеалів, інтелектуального, ціннісно-емоційного ставлення до музично-педагогічної діяльності в умовах професійної підготовки майбутнього вчителя. Світоглядна культура є надзвичайно складним и багатоаспектним явищем в просторі людського мислення. Використання полі-художнього, дискурсивно-інтерпретаційного і гуманно-естетичного підходів у процесі фахового навчання створюють відповідні педагогічні умови для формування ціннісних орієнтацій студентів-музикантів на світоглядній основі.
Посилання
Ball H. O. Pryntsyp humanizatsii v zahalnoosvitnii ta profesiinii pidhotovtsi uchnivskoi molodi [The principle of humanization in the general education and professional training of pupils youth]. Psykholohiia osobystisno oriientovanoi profesiinoi pidhotovky molodi: nauk.-metod. posib [Psychology of personally oriented vocational training of youth: Scientific and methodical manual]. Ternopil, 2002. 388 p. (in Ukrainian)
Batsevych F. Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky : Pidruchnyk [Basics of communicative linguistics: Textbook]. Kyiv, 2004. 342 p. (in Ukrainian)
Belykh A. S. Mirovozzrenie studencheskoy molodezhi: problemy formirovaniya: monografiya [World-outlook of student youth: problems of formation: monograph]. Lugansk, 2012. 232 p. (in Russian)
Drozdova I. P. Profesiinyi dyskurs i movna osobystist studenta VNZ nefilolohichnoho profiliu [Professional discourse and linguistic personality of the student in higher education institutions of non-philological profile]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika. 2010, Issue 2, pp. 137-144. (in Ukrainian)
Ziaziun I. A. Estetychni zasady rozvytku tvorchoi osobystosti [Esthetic bases of development of the creative person]. Mystetstvo u rozvytku osobystosti [Art in personal development]; Ed. by N.H. Nychkalo. Chernivtsi, 2006, pp. 14-36. (in Ukrainian)
Zolotareva L. R. Kontseptualnye osnovy polikhudozhestvennogo obrazovaniya bakalavrov izobrazitelnogo iskusstva [Conceptual foundations of the polyart education of Bachelors of fine arts]. Obrazovanie i nauka. 2011. Issue 5 (84), pp. 91-98. (in Russian)
Krupnik Ye. P. Psikhologicheskoe vozdeystvie iskusstva [Psychological impact of art]. Moscow: Publishing House "Institute of Psychology of the Russian Academy of Sciences", 1999. 240 p. (in Russian)
Sukhomlynskyi V. O. Narodzhennia hromadianyna [Birth of a citizen]. Kyiv, 1970. 288 p. (in Ukrainian)
Tselkovnikov B. M. Mirovozzrenie pedagoga-muzykanta v poiskakh smysla. Issledovanie [The worldview of a teacher-musician in search of meaning. Study]. Moscow, 1999. (in Russian)
Ship S. V. Muzykalnaya rech i yazyk muzyki: (Teoret. issled.) [Musical speech and language of music: (theoretical study)]. Odessa, 2001. 295 p. (in Russian)
Shcholokova O. P. Svitohliadna spriamovanist fakhovoi pidhotovky vchytelia mystetskykh dystsyplin [Worldviewly orientation of professional training of the teachers of arts disciplines]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Dragomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity, Issue 22 (27), Chapter 1. Kyiv, 2017, pp. 3-8. (in Ukrainian)
Shcholokova O. Novitni pidkhody ta tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi vchytelia mystetskykh dystsyplin [The latest approaches and technologies in vocational training of the teacher of art disciplines]. Innovative processes in education: Collective monograph. Lodz, Poland, 2017, pp. 238-246. (in Ukrainian)
Yusov B. P. Vzaimosvyaz kulturogennykh faktorov v formirovanii sovremennogo khudozhestvennogo myshleniya uchitelya obrazovatelnoy oblasti «Iskusstvo» [The relationship of cultural factors in the formation of modern artistic thinking of the teacher of the educational branch “Art”]. Moscow, 2004. (in Russian)