Наукові підходи до формування світоглядної культури майбутнього педагога-музиканта

Автор(и)

  • Чжан Цзянань Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Ключові слова:

вчитель музики; культурна компетентність; методологічні підходи; мистецька освіта

Анотація

Феномен «культурний світогляд» розкривається з позицій сучасної мистецької педагогіки; охарактеризовано його значення як системи ідеалів, інтелектуального, ціннісно-емоційного ставлення до музично-педагогічної діяльності в умовах професійної підготовки майбутнього вчителя. Світоглядна культура є надзвичайно складним и багатоаспектним явищем в просторі людського мислення. Використання полі-художнього, дискурсивно-інтерпретаційного і гуманно-естетичного підходів у процесі фахового навчання створюють відповідні педагогічні умови для формування ціннісних орієнтацій студентів-музикантів на світоглядній основі.

Біографія автора

Чжан Цзянань, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (Київ, Україна)

Чжан Цзянань, аспірант кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

 

Посилання

Ball H. O. Pryntsyp humanizatsii v zahalnoosvitnii ta profesiinii pidhotovtsi uchnivskoi molodi [The principle of humanization in the general education and professional training of pupils youth]. Psykholohiia osobystisno oriientovanoi profesiinoi pidhotovky molodi: nauk.-metod. posib [Psychology of personally oriented vocational training of youth: Scientific and methodical manual]. Ternopil, 2002. 388 p. (in Ukrainian)

Batsevych F. Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky : Pidruchnyk [Basics of communicative linguistics: Textbook]. Kyiv, 2004. 342 p. (in Ukrainian)

Belykh A. S. Mirovozzrenie studencheskoy molodezhi: problemy formirovaniya: monografiya [World-outlook of student youth: problems of formation: monograph]. Lugansk, 2012. 232 p. (in Russian)

Drozdova I. P. Profesiinyi dyskurs i movna osobystist studenta VNZ nefilolohichnoho profiliu [Professional discourse and linguistic personality of the student in higher education institutions of non-philological profile]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika. 2010, Issue 2, pp. 137-144. (in Ukrainian)

Ziaziun I. A. Estetychni zasady rozvytku tvorchoi osobystosti [Esthetic bases of development of the creative person]. Mystetstvo u rozvytku osobystosti [Art in personal development]; Ed. by N.H. Nychkalo. Chernivtsi, 2006, pp. 14-36. (in Ukrainian)

Zolotareva L. R. Kontseptualnye osnovy polikhudozhestvennogo obrazovaniya bakalavrov izobrazitelnogo iskusstva [Conceptual foundations of the polyart education of Bachelors of fine arts]. Obrazovanie i nauka. 2011. Issue 5 (84), pp. 91-98. (in Russian)

Krupnik Ye. P. Psikhologicheskoe vozdeystvie iskusstva [Psychological impact of art]. Moscow: Publishing House "Institute of Psychology of the Russian Academy of Sciences", 1999. 240 p. (in Russian)

Sukhomlynskyi V. O. Narodzhennia hromadianyna [Birth of a citizen]. Kyiv, 1970. 288 p. (in Ukrainian)

Tselkovnikov B. M. Mirovozzrenie pedagoga-muzykanta v poiskakh smysla. Issledovanie [The worldview of a teacher-musician in search of meaning. Study]. Moscow, 1999. (in Russian)

Ship S. V. Muzykalnaya rech i yazyk muzyki: (Teoret. issled.) [Musical speech and language of music: (theoretical study)]. Odessa, 2001. 295 p. (in Russian)

Shcholokova O. P. Svitohliadna spriamovanist fakhovoi pidhotovky vchytelia mystetskykh dystsyplin [Worldviewly orientation of professional training of the teachers of arts disciplines]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Dragomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity, Issue 22 (27), Chapter 1. Kyiv, 2017, pp. 3-8. (in Ukrainian)

Shcholokova O. Novitni pidkhody ta tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi vchytelia mystetskykh dystsyplin [The latest approaches and technologies in vocational training of the teacher of art disciplines]. Innovative processes in education: Collective monograph. Lodz, Poland, 2017, pp. 238-246. (in Ukrainian)

Yusov B. P. Vzaimosvyaz kulturogennykh faktorov v formirovanii sovremennogo khudozhestvennogo myshleniya uchitelya obrazovatelnoy oblasti «Iskusstvo» [The relationship of cultural factors in the formation of modern artistic thinking of the teacher of the educational branch “Art”]. Moscow, 2004. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Чжан, Ц. (2019) «Наукові підходи до формування світоглядної культури майбутнього педагога-музиканта», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 125–130. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/119 (дата звернення: 29 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін