Формування творчих умінь майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в процесі фахового навчання

Автор(и)

  • Микола Пригодін Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди https://orcid.org/0000-0002-6891-8585

Ключові слова:

вчитель образотворчого мистецтва; культурна орієнтація; художня майстерність

Анотація

Досліджуються питання фахового навчання вчителя образотворчого мистецтва. Класифікація творчих умінь майбутнього спеціаліста розроблена на основі культурологічних орієнтирів та педагогічних методів. Серед психолого-педагогічних умов розвитку творчих здібностей майбутнього вчителя образотворчого мистецтва пропонуються такі: використання творчого потенціалу і змісту художніх дисциплін; стимулювання мотивації до використання універсальності художньо-образних функцій кожного вміння; самостійна навчально-пізнавальна та творча діяльність; використання особистісно-орієнтованої взаємодії викладачів зі студентами; проведення музейних досліджень на роботах видатних майстрів української народної творчості (М. Примаченко, К. Білокур та ін.). Відповідно до логіки процесу фахової діяльності вчителя образотворчого мистецтва розроблено сім базових творчих умінь (описано алгоритми впровадження та принципи функціонування). Враховуються особливості українського менталітету та європейські світоглядні культурні цінності.

Біографія автора

Микола Пригодін, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Пригодін Микола Дмитрович, член Національної спілки дизайнерів України, старший викладач кафедри «УДПМ та графіки», Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Посилання

Programa rozvytku vishoi osvity Ukrainy «Osnovni zasady rozvytku vishoi osvity Ukrainy» [The main features of development of higher education of Ukraine : Development Program]. Chapter 4. Kyiv, 2008. (in Ukrainian)

Antonovych Ye. A., Zakharchuk-Chuhai R. V. & Stankevych, M. S. Dekoratyvno-prykladne mystetstvo: posib. dlia stud. [The decorative and applied art: The student guide for Pedagogical Institutions]. Lviv: Svit, 1992. 270 p. (in Ukrainian)

Kuzmina N. V. Professionalism lichnosti prepodavatelya i mastera proizvodstvennogo obucheniya [Professionality of teachers’ and of masters of craft education]. Moscow, 1990. (in Russian)

Polataiko O. M. Systema teorii rozuminnia ta interpretatsii khudozhnikh tvoriv u fakhovii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv mystetskoho profiliu [System of the theory of understanding and interpretation of art works within professional training of upcoming arts teachers]. Etnodyzain u konteksti ukrainskoho vidrodzhennia ta yevropeiskoi intehratsii : zb. nauk. pr., kn. 1 [Ethnic design in the context of Ukrainian revival and European integration], Book 1. Poltava: Symon, 2018, pp. 375-381. (in Ukrainian)

Sysoeva S. O. Osnovy pedagogichnoi tvorchosti : pidruchnyk [Basics of pedagogical creativity: Schoolbook]. Kyiv: Millenium, 2006. 344 p. (in Ukrainian)

Shcholokova O. P. Novitni pidkhody ta tekhnolohii u profesiinii pidhotovtsi vchytelia mystetskykh dystsyplin [New approaches and technologies in the professional training of teachers of arts disciplines]. Innovative processes in education : collective monograph. Lodz, Poland, 2017, pp. 238-246. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Пригодін, М. (2019) «Формування творчих умінь майбутнього вчителя образотворчого мистецтва в процесі фахового навчання», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 120–124. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/117 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін