Педагогічні умови формування проектувальних умінь у майбутнього вчителя музики

Автор(и)

  • Максим Лук’янчиков Бердянський державний педагогічний університет (Бердянськ, Україна); https://orcid.org/0000-0001-9483-3780

Ключові слова:

вчитель музичного мистецтва; педагогічні умови; спеціальні вміння

Анотація

Педагогічні умови формування проектувальних умінь у майбутнього вчителя музики визначено як дидактично доцільні способи дій, що передбачає самостійність студента вищого навчального закладу в оволодінні музично-педагогічним навчальним матеріалом, трансформуванні педагогічних проблем у мету, розгортанні раціональної процедури досягнення та осмислення шляху реалізації. Перша педагогічна умова «зміст фахових дисциплін, навчальної та виробничої практик» сприятиме чіткому визначенню мети і завдань формування проектувальних умінь у навчально-методичному забезпеченні. Для реалізації другої педагогічної умови «відбір форм і методів організації навчально-пізнавальної діяльності» обрано наступні форми роботи: лекції (вступна, інформаційна, оглядова, проблемна, керована, з паузами, за участю студентів, із помилками); лекція-візуалізація (відео-лекція, лекція-діалог, лекція-конференція); круглі столи; тренінги; ділові та рольові ігри; інтелектуальна гра «Атака»; груповий та індивідуальний проекти; практичні заняття; самостійна та індивідуальна робота; семінари (теоретичні, практичні, проблемні); консультації (індивідуальні, групові); майстер-класи; брейнстормінг. Третя педагогічна умова «використання міжпредметних зв’язків» передбачає логіку співвідношення тем і завдань однієї фахової дисципліни з іншими. Ці педагогічні умови допоможуть студенту-музиканту (майбутньому вчителю мистецьких дисциплін) ефективно організовувати навчальний процес.

Біографія автора

Максим Лук’янчиков, Бердянський державний педагогічний університет (Бердянськ, Україна);

Лук’янчиков Максим Ігорович, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри теорії і методики навчання мистецьких дисциплін, Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв, Бердянський державний педагогічний університет

Посилання

Andreev V. I. Dialektika vospitaniya i samovospitaniya tvorcheskoj lichnosti : osnovy tvorchestva [Dialectics of upbringing and self-upbringing of a creative personality: the basics of creativity]. Kazan, 1988. 138 p. (in Russian)

Gornov A. M. Formirovanie proektirovochnyh umenij uchitelya v sisteme povysheniya kvalifikacii : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.01 [Formation of projective skills of teachers in advanced vocational training system : Thesis Ph. D. (Pedagogical)]. Kemerovo, 2002. 222 p. (in Russian)

Kovalenko E. E. Metodika professionalnogo obucheniya : uchebnik dlya inzhenerov-pedagogov, prepodavatelej specdisciplin sistemy professionalno-tehnicheskogo i vysshego obrazovanij [Methods of professional training: a textbook for engineers, teachers of special disciplines of the system of vocational and higher education]. Harkiv, 2003. 480 p. (in Russian)

Polat E. S. Metod proektov: istoriya i teoriya voprosa [Projects method: history and theory of the issue]. Shkolnye tehnologii [School technology]. 2006. No 6, pp. 43–47. (in Russian)

Synytsia M. O. Rol metodu proektiv ta multymediinykh tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi VNZ [The role of the method of projects and multimedia technologies in the educational environment of universities]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy [Scientific notes of the Small Academy of Sciences of Ukraine]. 2012. No 2, pp. 191–197. (in Ukrainian)

Yakunin V. A. Pedagogicheskaya psihologiya : ucheb. posobie [Pedagogical psychology: Study guide]. St.-Petersburg, 1998. 639 p. (in Russian)

Bonwel C. C. The Active Learning Continuum: Choosing Activities to Engage Students in the Classroom. Active learning strategies for the higher education. Szeged. 1997, pp. 5–18.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін