Педагогічні умови формування проектувальних умінь у майбутнього вчителя музики
Ключові слова:
вчитель музичного мистецтва; педагогічні умови; спеціальні вмінняАнотація
Педагогічні умови формування проектувальних умінь у майбутнього вчителя музики визначено як дидактично доцільні способи дій, що передбачає самостійність студента вищого навчального закладу в оволодінні музично-педагогічним навчальним матеріалом, трансформуванні педагогічних проблем у мету, розгортанні раціональної процедури досягнення та осмислення шляху реалізації. Перша педагогічна умова «зміст фахових дисциплін, навчальної та виробничої практик» сприятиме чіткому визначенню мети і завдань формування проектувальних умінь у навчально-методичному забезпеченні. Для реалізації другої педагогічної умови «відбір форм і методів організації навчально-пізнавальної діяльності» обрано наступні форми роботи: лекції (вступна, інформаційна, оглядова, проблемна, керована, з паузами, за участю студентів, із помилками); лекція-візуалізація (відео-лекція, лекція-діалог, лекція-конференція); круглі столи; тренінги; ділові та рольові ігри; інтелектуальна гра «Атака»; груповий та індивідуальний проекти; практичні заняття; самостійна та індивідуальна робота; семінари (теоретичні, практичні, проблемні); консультації (індивідуальні, групові); майстер-класи; брейнстормінг. Третя педагогічна умова «використання міжпредметних зв’язків» передбачає логіку співвідношення тем і завдань однієї фахової дисципліни з іншими. Ці педагогічні умови допоможуть студенту-музиканту (майбутньому вчителю мистецьких дисциплін) ефективно організовувати навчальний процес.
Посилання
Andreev V. I. Dialektika vospitaniya i samovospitaniya tvorcheskoj lichnosti : osnovy tvorchestva [Dialectics of upbringing and self-upbringing of a creative personality: the basics of creativity]. Kazan, 1988. 138 p. (in Russian)
Gornov A. M. Formirovanie proektirovochnyh umenij uchitelya v sisteme povysheniya kvalifikacii : dis. … kand. ped. nauk : 13.00.01 [Formation of projective skills of teachers in advanced vocational training system : Thesis Ph. D. (Pedagogical)]. Kemerovo, 2002. 222 p. (in Russian)
Kovalenko E. E. Metodika professionalnogo obucheniya : uchebnik dlya inzhenerov-pedagogov, prepodavatelej specdisciplin sistemy professionalno-tehnicheskogo i vysshego obrazovanij [Methods of professional training: a textbook for engineers, teachers of special disciplines of the system of vocational and higher education]. Harkiv, 2003. 480 p. (in Russian)
Polat E. S. Metod proektov: istoriya i teoriya voprosa [Projects method: history and theory of the issue]. Shkolnye tehnologii [School technology]. 2006. No 6, pp. 43–47. (in Russian)
Synytsia M. O. Rol metodu proektiv ta multymediinykh tekhnolohii v osvitnomu seredovyshchi VNZ [The role of the method of projects and multimedia technologies in the educational environment of universities]. Naukovi zapysky Maloi akademii nauk Ukrainy [Scientific notes of the Small Academy of Sciences of Ukraine]. 2012. No 2, pp. 191–197. (in Ukrainian)
Yakunin V. A. Pedagogicheskaya psihologiya : ucheb. posobie [Pedagogical psychology: Study guide]. St.-Petersburg, 1998. 639 p. (in Russian)
Bonwel C. C. The Active Learning Continuum: Choosing Activities to Engage Students in the Classroom. Active learning strategies for the higher education. Szeged. 1997, pp. 5–18.