Особливості формування музичного мислення майбутніх учителів у класі фортепіано

Автор(и)

Ключові слова:

виконавська діяльності; вчитель музики; інтерпретація музики; мислення процес; музична творчість; фортепіанне навчання

Анотація

Особливі формування музичного мислення студентів вищих навчальних закладів на заняттях з фортепіано розкриваються в кількох аспектах: підкреслюється творчий характер музичної діяльності, пов’язаний з інтонаційною природою цього виду мистецтва; аналізуються механізми мисленнєвої роботи музикантів у процесі виконавської діяльності. Визначено основні риси музичного мислення (образність та емоційна наповненість). Музичне мислення формується в результаті виконавської діяльності, яка передбачає інтерпретацію музичних творів, публічне виконання та їх сприйняття. У результаті розкриття внутрішнього змісту музики відбувається збагачення індивідуальності (як суб’єкта музичної творчості). Фортепіанне виконання (гра на музичному інструменті) як специфічний вид творчої діяльності мобілізує різні форми креативних процесів, забезпечуючи активність формування музичного мислення студента. Специфіка виконавської діяльності вчителя музики дозволяє виокремити особливості формування музичного мислення у процесі занять у класі фортепіано. До них відносимо: інтонаційну основу музичного мислення та його творче спрямування, універсальний характер фортепіанного навчання, синтез емоційно-образної та конструктивно-логічної функцій музичного мислення, вікові особливості учнів, інтерпретацію (музичну і вербальну), адаптованість до екстремальних умов виконання музичних творів на різних за звучанням фортепіано, використання новітніх освітніх технологій.

Біографія автора

Наталія Згурська, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Згурська Наталія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Asafiev B. Musicalnaya forma kak protsess. Kn.1 i 2. [Musical form as a process. Books 1 and 2]. Leningrad, 1976. 376 p. (in Russian)

Belikova V. Muzykalnoye ispolnitelstvo kak vid khudozhestvenno- tvorcheskoy deyatelnosti.: Avtoreferat dis. kand. iskusstvovedenia [Musical performance as a type of art and creative activity : Abstract thesis Ph.D. (Arts)]. Kyiv, 1991. 16 p. (in Russian)

Galperin P. Upravlyaemoe formirovanye psikhicheskikh protsessov [Managed formation of mental processes]. Moscow: MGU, 1977. 198 p. (in Russian)

Gurenko E. Ispolnitelskoye iskusstvo : metodologicheskiye problemy [Performing arts: methodological problems]. Novosibirsk, 1985.86 p. (in Russian)

Neygaus G. Ob iskusstve fortepiannoy igry [On the art of piano playing]. Moscow, 1980. 300 p. (in Russian)

Petrovskiy V. Lichnost v psikhologii i paradigma subjektivnosti [Personality in psychology and the paradigm of subjectivity]. Rostov-na-Donu, 1996. 512 p. (in Russian)

Tsypin G. Obucheniye igre na fortepiano [Education to play the piano]. Moscow, 1984. 176 p. (in Russian)

Shcholokova O. Osoblyvosti tvorchoho rozvytku pershoklasnykiv na urokakh muzyky [Features of creative development of first-graders in music lessons]. Mystetstvo u shkoli [Art in school], Issue 1. Kyiv, 1996, pp. 75-80. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін