Сутність, зміст і структура мистецької компетентності педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності та рекреації

Автор(и)

Ключові слова:

культурно-дозвіллєва діяльність; педагоги-організатори; професійна компетентність

Анотація

Мистецьку компетентність фахівця культурно-освітньої дозвіллєвої галузі досліджено як одну зі складових особистості педагога, сформована через професійні знання, уміння, навички тощо. Ця складноструктурована дефініція виступає як системна, інтегрована якість, проявляється у здатності до усвідомлення мистецтва як унікальної художньої цінності та засвоєння основних його основних закономірностей і жанрово-стилістичних ознак; готовності втілення художніх образів у виконавстві та застосування різних видів мистецтв в художньо-виховній роботі в культурно-дозвіллєвому середовищі та включає такі змістові складові: когнітивно-гностичну, аксіологічно-аналітичну, креативно-праксеологічну, сформованість яких забезпечує успішну реалізацію професійних завдань культурно-освітнього та дозвіллєво-рекреаційного плану. Визначені науковим пошуком результати дослідження можуть бути закладені і систему професійної підготовки педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації у закладах різних рівнів освіти. Це забезпечить усвідомлення майбутніми фахівцями культурно-дозвіллєвої діяльності процесів інтеграції мистецтв, необхідність оволодіння сучасними технологіями художньо-естетичної роботи з різними категоріями населення в умовах дозвілля, забезпечить розвиток їх музично-естетичного смаку, музичних, акторських, режисерських здібностей.

Біографії авторів

Наталія Гузій, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Гузій Наталія Василівна, доктор педагогічних наук, професор; професор кафедри педагогіки і психології вищої школи, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

 

Олена Тадеуш, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Тадеуш Олена Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології вищої школи, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Посилання

Bibik N. M. Kompetentnisnyi pidkhid: refleksyvnyi analiz zastosuvannia [Competency approach: reflexive application analysis]. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky [Competency Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Perspectives: Library for Educational Policy]. Ed. by O.V. Ovcharuk. Kyiv, 2004, pp. 45-50. (in Ukrainian)

Holovan M. S. Kompetentsiia i kompetentnist: dosvid teorii, teoriia dosvidu. Vyshcha osvita Ukrayiny [Higher education of Ukraine]. Kyiv, 2008. No 3. pp. 23-30. (in Ukrainian)

Dubasenyuk O. A. Osobennosti professionalnogo stanovleniya uchitelya v kontekste kompetentnostnogo podkhoda [Features of the teacher’s professional development in the context of the competence approach]. Vektor nauki Tolyattinskogo Gosudarstvennogo universiteta. Seriya: pedagogika, psikhologiya [Science vector of Togliatti State University. Series: pedagogy, psychology], Issue 2 (2). Togliatti, 2010, pp. 38-42. (in Russian)

Zymniaia Y. A. Klyuchevye kompetentsii – novaya paradigma rezultata sovremennogo obrazovaniya [Key competencies – a new paradigm of the result of modern education]. Internet-journal "Eidos", 2006, May 5. URL: http://www.eidos.ru/journal/2006/0505 (in Russian)

Pometun O. I. Teoriya ta praktyka poslidovnoyi realizatsiyi kompetentnisnoho pidkhodu v dosvidi zarubizhnykh krayin [Theory and practice of consistent implementation of the competent approach in the experience of foreign countries]. Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky [Competency Approach in Modern Education: World Experience and Ukrainian Perspectives: Library for Educational Policy]. Ed. by O.V. Ovcharuk. Kyiv, 2004, pp. 15-24. (in Ukrainian)

Selevko H. Kompetentnosti i ikh klassifikatsiya [Competences and their classification]. Narodnoe obrazovanie, No 4. Moscow, 2004, pp. 138-143. (in Russian)

Khutorskoy A. V. Tekhnologiya proektirovaniya klyuchevykh i predmetnykh kompetentsiy [Technology of designing key and subject competencies] : Internet-journal "Eidos", 2005, December 12. URL: http://www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm (in Russian)

Allison M. T., and Hibbler D. K. Organizational barriers to inclusion: Perspectives from the recreation professional. Leisure Sciences, 26 (3). 2004, pp. 261-280. DOI: 10.1080/01490400490461396.

Amirova A., Buzaubakova K., Kashkynbayeva Z., Yelubayeva M., Kumisbekova Z., Elmira U., and Genc Z. Training the creative competence of future teachers. Journal for Educators Teachers and Trainers, 8 (2). 2018, pp. 118-125.

Chick G. Culture as a Variable in the Study of Leisure. Leisure Sciences, 31 (3). 2009, pp. 305-310. DOI: 10.1080/01490400902837902.

Elkington S. Ways of seeing degrees of leisure: from practice to pedagogy. Leisure Studies, 32 (4). 2013, pp. 447-461. DOI: 10.1080/02614367.2012.684151.

Frohn J., and Heinrich M. Incompetent Compentency-based Education? The Narrowed Understanding of Compentency-based Education and Its Consequences for Teacher Education and Teacher Training. Dds-Die Deutsche Schule, 110 (1). 2018, pp. 65-74. DOI: 10.31244/dds/2018.01.05.

Heyne L. A. Leisure education: Theory and practice, 2nd edition. Leisure Sciences, 21 (4). 1999, pp. 321-322.

Ito E., Walker G. J., and Liang H. D. A Systematic Review of Non-Western and Cross-Cultural/National Leisure Research. Journal of Leisure Research, 46 (2). 2014, pp. 226-239.

Mannell R. C. Evolution of cross-cultural analysis in the study of leisure: Commentary on culture, self-construal, and leisure theory and practice. Journal of Leisure Research, 37 (1). 2005, pp. 100-105.

Parr M. G. The relationship between leisure theory and recreation practice. Leisure Sciences, 18 (4). 1996, pp. 315-332. DOI: 10.1080/01490409609513291.

Shannon C. S. Family Leisure and Leisure Service Provision: Making the Case for Including Perspectives from Practice. Leisure Sciences, 39 (5). 2017, pp. 426-435. DOI: 10.1080/01490400.2017.1333054.

Vargas E. F. L., Tixi M. E. G., Cuadrado C. A., and Tixi M. R. G. Training by competences from complex thinking in professionals of Aesthetic Culture. Dilemas Contemporaneos-Educacion Politica Y Valores, 5 (3). 2018.

Veal A. J. Leisure, culture and lifestyle. Loisir & Societe-Society and Leisure, 24 (2). 2001, pp. 359-376. DOI: 10.7202/000187ar.

Velasco-Martinez L. C., and Hurtado J. C. T. The use of rubrics in higher education and competences evaluation. Profesorado-Revista De Curriculum Y Formacion De Profesorado, 22 (3). 2018, pp. 183-208. (іn Spain). DOI:10.30827/profesorado.v22i3.7998.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Гузій, Н. і Тадеуш, О. (2019) «Сутність, зміст і структура мистецької компетентності педагогів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності та рекреації», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 61–68. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/109 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін