Ретроспективний аналіз поняття "художньо-творчий досвід хореографа" у психолого-педагогічній літературі

Автор(и)

  • Віра Максименко Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя (Ніжин, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2265-8781

Ключові слова:

культура; освіта; студент; танець; творча особистість; хореографічне мистецтво; художня творчість

Анотація

Проаналізовано та узагальнено теоретично-практичні підходи щодо сутності і визначення поняття «художньо-творчий досвід». Огляд здійснено у філософських, психолого-педагогічних та мистецтвознавчих аспектах з метою застосування цього поняття в контексті подальших досліджень щодо фахової підготовки майбутнього вчителя хореографічних дисциплін. Розкривається значущість хореографії в сучасній культурі та системі освіти. Визначено сутність та механізми впливу хореографії на творчу особистість. Розглядається питання культурного виховання учнівської молоді засобами хореографічного мистецтва. Описується специфіка формування художньо-творчого досвіду майбутнього вчителя хореографічних дисциплін в умовах фахової підготовки у вищій школі. В основу покладено загальнопедагогічні принципи художньої творчості та комплекс фахових умінь, необхідних для практичної діяльності хореографа.

Біографія автора

Віра Максименко, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя (Ніжин, Україна)

Максименко Віра Іванівна, аспірант кафедри музичної педагогіки та хореографії, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя

 

 

Посилання

Baranova N. M. Estetyka: Navchalnyi posibnyk [Aesthetics: Schoolbook]. Nizhyn, 2009. 423 p. (in Ukrainian)

Berdyaev N.A. Filosofiya svobody. Smysl tvorchestva. [Philosophy of freedom. The meaning of creativity]. Moscow, 1989. (in Russian)

Vygotskiy L. S. Psikhologiya iskusstva [Psychology of art]. Ed. by M. Yaroshevskiy]. Moscow, 1987. 344 p. (in Russian)

Honcharenko S. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 1997. 376 p. (in Ukrainian)

Derzhavna natsionalna prohrama "Osvita". Ukraina XXI stolittia. ["Education": State national program. Ukraine, XXI century]. Kyiv, 1994. 61 p. (in Ukrainian)

Ziaziun I. Estetychnyi dosvid osoby. Formuvannia i sfery vyiavu. [Aesthetic experience of the person. Formation and spheres of manifestation]. Kyiv, 1976. 176 p. (in Ukrainian)

Kagan M. S. Morfologiya iskusstva: Istoriko-teoreticheskoe issledovanie vnutrennego stroeniya mira iskusstva [Art morphology: Historical and theoretical study of the internal structure of the art world]. Parts I, II, III. Leningrad, 1972. 440 p. (in Russian)

Kargin A.S. Samodeyatelnoe khudozhestvennoe tvorchestvo: Istoriya. Teoriya, Praktika: Ucheb. posobie. [Amateur art: History. Theory, Practice]. [Schoolbook]. Moscow, 1988. 271 p. (in Russian)

Konstytutsiia Ukrainy (Osnovnyi zakon). [The Constitution of Ukraine (Basic Law)]. Lviv, 1996. 64 p. (in Ukrainian)

Kontseptsiia estetychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi v umovakh vidrodzhennia ukrainskoi natsionalnoi kultury: Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. [The concept of aesthetic education of student youth in the conditions of the revival of Ukrainian national culture: Information collection of the Ministry of Education of Ukraine]. 1992. No 5, pp. 2-5. (in Ukrainian)

Melik-Pashaev A.A. Pedagogika iskusstva i tvorcheskie sposobnosti [Pedagogy of art and creativity]. Moscow, 1981. 96 p. (in Russian)

Nemenskiy B. M. Mudrost krasoty: o prob. estet. vospitaniya : kn. dlya uchitelya [The wisdom of beauty: about the aesthetic issues parenting. Book for teachers]. Moscow, 1987. 255 p. (in Russian)

Nover Zh.Zh. Pisma o tantse i baletakh [Letters about dance and ballets]. Moscow. 91 p. (in Russian)

Organova O. N. Spetsifika esteticheskogo vospriyatiya [Specificity of aesthetic perception]. Moscow, 1975. 223 p. (in Russian)

Franko I. Tvory v 20-ty t. [Ivan Franko. Works in 20 volums]. Kyiv, 1950-1956, Vol. 17, 210 p.; Vol. 20, 170 p. (in Ukrainian)

Erberg K. Tsel tvorchestva [Purpose of creativity]. Petersburg, 1919. 170 p. (in Russian)

Sheiko V. N., Havriushenko O. A., Kravchenko O. V. Istoriia khudozhnoi kultury : Pervisnist. Starodavnii svit : pidruchnyk. [History of art culture: primacy: Ancient world: (Schoolbook)]. Kharkiv, 1999. 210 p. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Максименко, В. (2019) «Ретроспективний аналіз поняття ‘художньо-творчий досвід хореографа’ у психолого-педагогічній літературі», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 55–60. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/108 (дата звернення: 29 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти