Ретроспективний аналіз поняття "художньо-творчий досвід хореографа" у психолого-педагогічній літературі
Ключові слова:
культура; освіта; студент; танець; творча особистість; хореографічне мистецтво; художня творчістьАнотація
Проаналізовано та узагальнено теоретично-практичні підходи щодо сутності і визначення поняття «художньо-творчий досвід». Огляд здійснено у філософських, психолого-педагогічних та мистецтвознавчих аспектах з метою застосування цього поняття в контексті подальших досліджень щодо фахової підготовки майбутнього вчителя хореографічних дисциплін. Розкривається значущість хореографії в сучасній культурі та системі освіти. Визначено сутність та механізми впливу хореографії на творчу особистість. Розглядається питання культурного виховання учнівської молоді засобами хореографічного мистецтва. Описується специфіка формування художньо-творчого досвіду майбутнього вчителя хореографічних дисциплін в умовах фахової підготовки у вищій школі. В основу покладено загальнопедагогічні принципи художньої творчості та комплекс фахових умінь, необхідних для практичної діяльності хореографа.
Посилання
Baranova N. M. Estetyka: Navchalnyi posibnyk [Aesthetics: Schoolbook]. Nizhyn, 2009. 423 p. (in Ukrainian)
Berdyaev N.A. Filosofiya svobody. Smysl tvorchestva. [Philosophy of freedom. The meaning of creativity]. Moscow, 1989. (in Russian)
Vygotskiy L. S. Psikhologiya iskusstva [Psychology of art]. Ed. by M. Yaroshevskiy]. Moscow, 1987. 344 p. (in Russian)
Honcharenko S. Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv, 1997. 376 p. (in Ukrainian)
Derzhavna natsionalna prohrama "Osvita". Ukraina XXI stolittia. ["Education": State national program. Ukraine, XXI century]. Kyiv, 1994. 61 p. (in Ukrainian)
Ziaziun I. Estetychnyi dosvid osoby. Formuvannia i sfery vyiavu. [Aesthetic experience of the person. Formation and spheres of manifestation]. Kyiv, 1976. 176 p. (in Ukrainian)
Kagan M. S. Morfologiya iskusstva: Istoriko-teoreticheskoe issledovanie vnutrennego stroeniya mira iskusstva [Art morphology: Historical and theoretical study of the internal structure of the art world]. Parts I, II, III. Leningrad, 1972. 440 p. (in Russian)
Kargin A.S. Samodeyatelnoe khudozhestvennoe tvorchestvo: Istoriya. Teoriya, Praktika: Ucheb. posobie. [Amateur art: History. Theory, Practice]. [Schoolbook]. Moscow, 1988. 271 p. (in Russian)
Konstytutsiia Ukrainy (Osnovnyi zakon). [The Constitution of Ukraine (Basic Law)]. Lviv, 1996. 64 p. (in Ukrainian)
Kontseptsiia estetychnoho vykhovannia uchnivskoi molodi v umovakh vidrodzhennia ukrainskoi natsionalnoi kultury: Informatsiinyi zbirnyk Ministerstva osvity Ukrainy. [The concept of aesthetic education of student youth in the conditions of the revival of Ukrainian national culture: Information collection of the Ministry of Education of Ukraine]. 1992. No 5, pp. 2-5. (in Ukrainian)
Melik-Pashaev A.A. Pedagogika iskusstva i tvorcheskie sposobnosti [Pedagogy of art and creativity]. Moscow, 1981. 96 p. (in Russian)
Nemenskiy B. M. Mudrost krasoty: o prob. estet. vospitaniya : kn. dlya uchitelya [The wisdom of beauty: about the aesthetic issues parenting. Book for teachers]. Moscow, 1987. 255 p. (in Russian)
Nover Zh.Zh. Pisma o tantse i baletakh [Letters about dance and ballets]. Moscow. 91 p. (in Russian)
Organova O. N. Spetsifika esteticheskogo vospriyatiya [Specificity of aesthetic perception]. Moscow, 1975. 223 p. (in Russian)
Franko I. Tvory v 20-ty t. [Ivan Franko. Works in 20 volums]. Kyiv, 1950-1956, Vol. 17, 210 p.; Vol. 20, 170 p. (in Ukrainian)
Erberg K. Tsel tvorchestva [Purpose of creativity]. Petersburg, 1919. 170 p. (in Russian)
Sheiko V. N., Havriushenko O. A., Kravchenko O. V. Istoriia khudozhnoi kultury : Pervisnist. Starodavnii svit : pidruchnyk. [History of art culture: primacy: Ancient world: (Schoolbook)]. Kharkiv, 1999. 210 p. (in Ukrainian)