Категорії "творчість" і "музичні здібності": психологічний та педагогічний підходи

Автор(и)

  • Ольга Лобода Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (Кропивницький, Україна) https://orcid.org/0000-0002-0685-8134

Ключові слова:

вчитель музичного мистецтва; інтелектуально-творчі здібності; педагог-музикант

Анотація

Здійснено аналіз психологічних та педагогічних поглядів вітчизняних і зарубіжних дослідників на сутність категорій «творчість» і «музичні здібності». Розкрито природу та особливості творчості та музичної обдарованості у перспективі розвитку інтелектуально-творчих здібностей майбутніх педагогів-музикантів. Чимало вчених, філософів, психологів, педагогів, мистецтвознавців вивчали науково-педагогічні проблеми музичної творчості взагалі, однак названі категорії залишаються недостатньо дослідженими через складність і неоднозначність. Пропонується їх розгорнута характеристика у практичному значення; подаються узагальнюючі визначення з метою подальшого використання в музично-педагогічній діяльності та науково-дослідній роботі.

Біографія автора

Ольга Лобода, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (Кропивницький, Україна)

Лобода Ольга Євгеніївна, аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Посилання

Artemyeva T. I. Psikhologiya sposobnostey i vsestoronnee razvitie lichnosti / Prinzipu razvitiya psihologii. [Psychology of abilities and comprehensive development of personality / Principles of psychology’s development]. Moscow, 1978. – 215 p. (in Russian)

Barenboim L. A. Muzykal’naya pedagogika i ispolnitel’stvo [Musical pedagogy and performance]. Leningrad, 1979. 231 p. (in Russian)

Vilczek V. M. Algoritmy istorii. [History algorithms]. Moscow, 1989. 352 p. (in Russian)

Heinrichs I. P. Muzykal’naya pamyat’ [Musical memory]. Muzykal’no-pedagogicheskaya podgotovka uchitelya [Teacher’s musical and pedagogical training]. Moscow, 1973, pp. 64-87. (in Russian)

Ilyin E. P. Psikhologiya tvorchestva, kreativnosti, odarennosti. [Psychology of Creativity, Creativity, Giftedness]. St.-Petersburg, 2009. 434 p. (in Russian)

Kratkiy psikhologicheskiy slovar’ / Pod red. A. V. Petrovskogo, M. G. Yaroshevskogo. [Short psychological dictionary] / Edited by A. V. Petrovsky, G. Yaroshevsky. Rostov-on-Don, 1998. 512 p. (in Russian)

Lyuban-Plotstsa B. Muzyka i psikhika [Music and psyche]. Kyiv, 2002. 200 p. (in Russian)

Maksimova S. V. Tvorchestvo: sozidaniye ili destruktsiya? [Creativity: creation or destruction?]. Moscow, 2006. (in Russian)

Ozhegov S. I., Shvedova, N. Y. Tolkovyy slovar’ russkogo yazyka [Explanatory dictionary of the Russian language]. 1992. 462 p. (in Russian)

Ponomarev Y. A. Psikhologiya tvorchestva. [Psyhology of Creativity]. Moscow, 1976. 286 p. (in Russian)

Rogers K. R. K teorii tvorchestva: Vzglyad na psikhoterapiyu. Stanovleniye cheloveka. [Toward a Theory of Creativity: A Therapist’s View of Psychotherapy. On Becoming a Person]. Translated from English by M. M. Isenina. Moscow, 1994, pp. 74-79. (in Russian)

Rogers N. Tvorchestvo kak ysilenie sebya [Creativity as strengthening yourself]. Voprosy psikhologi [Questions of psychology]. No 1. 1990, pp. 164-168. (in Russian)

Rubinshteyn S. L. Osnovy obshchey psikhologii [Basics of General Psychology]. In 2 volums. Moscow, 1989. (in Russian)

Sidorkina Ye. Yu. Sotsialno-psikhologicheskie aspekty tvorchestva v obshchenii [Socio-pedagogical aspects of creativity in communication]. Ananevskie chteniya, 2000: Tezisy nauchno-prakticheskoy konferentsii [Ananiev readings: Theses of the scientific-practical conference]. St.-Petersburg, 2000, pp. 155-156. (in Russian)

Sotsioloho-pedahohichnyi slovnyk [Sociological-pedagogical dictionary] / Edited by V.V. Radul. Kyiv, 2004. 304 p. (in Ukrainian).

Spirkin A. G. Soznanie i samosoznanie. [Consciousness and self-consciousness]. Moscow, 1972. 367 p. (in Russian)

Teplov B. M. Psikhologia muzykal’nykh sposobnostey. [Psychology of musical abilities]. Moscow; Leningrad, 1947. 269 p. (in Russian)

Engelmeyer P. K. Teoriya tvorchestva [Theory of Creativity]. St.-Petersburg, 1910. 279 p. (in Russian)

Yarmachenko M. D. Pedahohichnyy slovnyk [Pedagogical dictionary] / Edited by M. D. Yarmachenko. Kyiv, 2001. 516 p. (in Ukrainian).

Boden M. A. Creativity and artificial intelligence. Artifical Intelligence. V. 103. 1998, pp. 347-356. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти