Науково-методологічні підходи до виховання національної самосвідомості учнів у контексті фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва

Автор(и)

  • Катерина Дроздова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна) https://orcid.org/0000-0001-9079-725X
  • Людмила Василевська-Скупа Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Ключові слова:

готовність майбутніх учителів музики; громадянська ідентичність; національна творчість; учитель мистецтва

Анотація

Теоретично обґрунтовується необхідність визначення науково-методологічних підходів (культурологічного, етнопедагогічного, особистісно-орієнтованого, компетентнісного, діяльнісного) до формування у майбутніх учителів музичного мистецтва готовності виховувати національну самосвідомість учнів. Ці підходи діють як загальнонаукові методологічні орієнтири в системі фахової підготовки майбутніх педагогів-музикантів до виховання національно-патріотичних почуттів та національної самосвідомості школярів. Послідовно з’ясовується сутність кожного підходу, значення для формування готовності студентів-музикантів до виховання майбутніх патріотів нашої держави, у яких має бути високий рівень національної самосвідомості. Результати аналізу запропонованих науково-методологічних підходів свідчать про можливості використання у професійній підготовці майбутніх педагогів-музикантів в аспекті національного виховання юних громадян України.

Біографії авторів

Катерина Дроздова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Дроздова Катерина Євгеніївна, аспірант кафедри педагогіки і професійної освіти, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

 

Людмила Василевська-Скупа, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Василевська-Скупа Людмила Павлівна, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри вокалу і хорового диригування, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Bekh I.D. Vykhovannia osobystosti: Osobystisno oriientovanyi pidkhid : naukovo-praktychni zasady [Personality upbringing: Personally oriented approach: Scientific and practical principles]. Kyiv: Lybid, 2003. 344 p. (in Ukrainian)

Vasylevska-Skupa L.P. Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva : monohrafiia [Formation of communicative competence of upcoming teachers of musical art]. Vinnytsia, 2014. 208 p. (in Ukrainian)

Hryhorieva V.V. Kulturolohichni zasady pidhotovky vchytelia muzyky u vyshchomu navalnomu zakladi. Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity: zatv. postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy [Culturological bases of music teachers` upbringing in higher educational establishments. State standard of basic and complete general secondary education]. [The Decision of the Government of Ukraine], November 23, 2011 No. 1392. Uriadovyi kurier [Government courier]. February 1, 2012. (in Ukrainian)

Dubaseniuk O.A. Kompetentnisnyi pidkhid u profesiinii pidhotovtsi vchytelia [Competency approach in teacher training]. Formuvannia estetychnoi kompetentnosti osobystosti zasobamy narodoznavstva. Zb. nauk. prats molodykh doslidnykiv. [Formation of aesthetic competence of personality means of ethnography. Collection of scientific papers of young researchers]. Zhytomyr, 2010, pp. 10–16. (in Ukrainian)

Kochubei T.D. & Ivashchenko K.V. Systemnyi pidkhid u vyshchii shkoli : navch. posib. [System approach in higher school: Tutorial]. Uman, 2014. 131 p. (in Ukrainian)

Kremen V.H. Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv : Yurikom, 2008. 1036 p. (in Ukrainian)

Kuzminskyi A.I. Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv, 2005. 486 p. (in Ukrainian)

Moiseiuk N.Ye. Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv, 2001. 608 p. (in Ukrainian)

Oleksiuk O.M. Muzychna pedahohika [Music Pedagogy]. Kyiv, 2006. 188 p. (in Ukrainian)

Padalka H. M. Pedahohika mystetstva: teoriia i metodyka vykladannia mystetskykh dystsyplin [Pedagogy of arts: theory and methodology of art disciplines teaching]. Kyiv, 2008. 274 p. (in Ukrainian)

Psykholohichna entsyklopediia [Psychological Encyclopedia]; Ed. by O.M. Stepanov. Kyiv, 2006. 424 p. (in Ukrainian)

Rudnytska O. P. Mystetstvo u profesiinii pidhotovtsi vchytelia [Art in teacher training]. Naukovi zapysky psykh.-ped. f-tu : zb. st. [Scientific notes of the psychological and pedagogical faculty: a collection of articles], Volum 1. Poltava, 1997, pp. 62-66. (in Ukrainian)

Sysoieva S.O. & Krystopchuk T.Ye. Metodolohiia naukovo-pedahohichnykh doslidzhen : pidruchnyk [Methodology of scientific and pedagogical research: a textbook]. Rivne, 2013. 360 p. (in Ukrainian)

Stratehiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi na 2016-2020 roky : Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 13 zhovtnia 2015 roku No 580/2015 [Strategy of national-patriotic education of children and youth for 2016-2020: Decree of the President of Ukraine, dated October 13, 2015, No 580]. (in Ukrainian)

Tezaurus z problemy mizhkulturnoi vzaiemodii : slovnyk [Thesaurus on the problem of intercultural interaction : The dictionary]. Ed. by N.V. Yaks. Zhytomyr: ZhDU im. I. Franka, 2006. 164 p. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти