Творчий потенціал особистості: зміст, структура та передумови успішної реалізації у мистецькій освіті

Автор(и)

  • Вікторія Холоденко Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (Київ, Україна) https://orcid.org/0000-0002-3122-116X

Ключові слова:

творчі здібності; творча обдарованість; мистецька освіта

Анотація

Проаналізовано наукові підходи до визначення змісту поняття «творчий потенціал», його структури, детермінант розвитку. Виявлено, що поняття творчого потенціалу, обдарованості, творчих здібностей є дуже близькими, взаємопов’язаними й складними. Успішна реалізація творчого потенціалу студента у мистецькій освіті пов’язана із застосуванням цілеспрямованих та доцільних педагогічних впливів на його становлення, із активізацією та інтеграцією творчої діяльності, наданням їй емоційного змісту, стимулюванням фантазії, уявного та перцептуального мислення, забезпеченням творчої взаємодії між учасниками навчального процесу.

Біографія автора

Вікторія Холоденко, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова (Київ, Україна)

Холоденко Вікторія Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент; доцент кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Bogoyavlenskaya D.B. Subekt deyatelnosti v problematike tvorchestva [The subject of activity in the field of creativity]. Voprosy psikhologii, 1999, No 2, pp. 35-41. (in Russian)

Gatanov Yu.B. Razvitie lichnosti sposobnoy k tvorcheskoy samorealizatsii [Personality development capable of creative self-realization]. Psikhologicheskaya nauka i obrazovanie [Psychological science and education]. 1998, No 1, pp. 93-100. (in Russian)

Zaitseva A.V. Pedahohichni umovy tvorchoi samorealizatsii maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vykonavskoi diialnosti [Pedagogical conditions of creative self-realization of future teachers of music in the process of performing activities] : Abstract thesis Ph.D. (Pedagogy). Kyiv, 2007. 24 p. (in Ukrainian)

Issledovaniya po psikhologii nauchnogo tvorchestva v SShA [Research on the psychology of scientific creativity in USA]. Moscow, 1966. 112 p. (in Russian)

Kanevskaya M.Ye., Firsova L.M. O svyazi uspeshnosti khudozhestvennogo tvorchestva s napravlennostyu lichnosti u detey [About the relationship of the success of art creativity with the orientation of children personality]. Voprosy psikhologii [Psychology issues]. 1990, No 3, pp. 69-75. (in Russian)

Kogan L.N. Tsel i smysl zhizni cheloveka [The purpose and meaning of human life]. Moscow, 1984. 251 p. (in Russian)

Luk A.N. Psikhologiya tvorchestva [Psychology of creativity]. Moscow, 1978. 127 p. (in Russian)

Maslou A. Samoaktualizatsiya lichnosti i obrazovanie [Self-actualization of personality and education]. Kyiv; Donetsk: Institute of Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 1994. 52 p. (in Russian)

Matyushkin A. M. Zagadki odarennosti: probl. prakt. diagnostiki [Riddles of giftedness: The practical diagnostic problems]. Moscow, 1993. 127 p. (in Russian)

Matyushkin A.M., Sisk D.A. Odarennye deti [Gifted children]. Voprosy psikhologii [Psychology issues], No 4, 1988, pp. 88-97. (in Russian)

Molyako V.A. Problemy psikhologii tvorchestva i razrabotka podkhoda k izucheniyu odarennosti [Problems of the psychology of creativity and the development of an approach to the study of giftedness]. Voprosy psikhologii [Psychology issues]. No 5, 1994, pp. 86-95. (in Russian)

Molyako V.A. Psikhologicheskie problemy tvorcheskoy odarennosti [Psychological problems of creative talent]. Kyiv, 1995. 52 p. (in Russian)

Nauchno-tekhnicheskiy progress i tvorcheskiy potentsial cheloveka [Scientific and technological progress and human creativity]. Ed. by L.V.Sokhan, V.A.Tikhonovich, R.A.Anufrieva. Kyiv, 1988. 302 p. (in Russian)

Nikitin B.P. Skhodynky tvorchosti abo rozvyvaiuchi ihry [Steps of creativity or educational games]. Kyiv, 1991. 145 p. (in Ukrainian)

Ovchinnikov V.F. Nauchno-tekhnicheskiy progress i razvitie tvorcheskogo potentsiala rabotnika proizvodstva [Scientific and technical progress and development of the creative potential of the production worker]. Leningrad, 1974. 175 p. (in Russian)

Psykholohiia i pedahohika zhyttietvorchosti [Psychology and pedagogy of life creativity : Teaching and pedagogical manual]. Kyiv, 1996. 792 p. (in Ukrainian)

Sysoieva S.O. Do problemy vyznachennia tvorchoi osobystosti [The problem of defining a creative person]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity. Lviv, 1998. No 2, pp. 124-137. (in Ukrainian)

Chudnovskiy V.E. Vospitanie sposobnostey i formirovanie lichnosti [Nurturing abilities and personality formation]. Novoe v zhizni, nauke i tekhnike: Seriya “Pedagogika i psikhologiya”. Moscow, 1986. No 8. 79 p. (in Russian)

Shulhina V.D., Riabinko S.M. Tvorcha diialnist osobystosti u systemi mystetskoi osvity Ukrainy: yevropeiskyi kontekst [Creative activity of the individual in the system of art education in Ukraine: European context]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv / Mystetstvoznavstvo, No 1, 2017, pp. 80-85. (in Ukrainian)

Yakovleva Ye.L. Emotsionalnye mekhanizmy lichnostnogo i tvorcheskogo razvitiya [Emotional mechanisms of personal and creative development]. Voprosy psikhologii. 1997. No 4, pp. 20-27. (in Russian)

Deutsch M. Conflict. Productive and Destructive: Experimental Social Psychology. Prague, 1969. 163 p.

Guilford J.P. Natura inteligencji czlowieka. Warsaw: PWN, 1978. 995 p.

Rogers C. A way of being. Boston: Houghton Mifflinco, 1980. 266 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти