Медіаосвіта як складова процесу фахової підготовки майбутнього вчителя мистецьких дисциплін
Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології; медіа-текст; міждисциплінарність; мультимедіаАнотація
Розглядаються актуальні питання, пов’язані з використанням засобів мультимедійних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін. Охарактеризовано різні тлумачення поняття "мультимедіа"; проаналізовано мультимедійні технології як засіб соціокультурних комунікацій та культурно-освітнього міжгалузевого обміну. Розкриваються проблеми медіаосвіти на стику різних галузей знань. На основі сучасних вимог до галузі медіа та педагогіки сформульовано принципи сучасної медіаосвіти в мистецтві; подано деякі фрагменти класифікації медіа. Наголошується необхідність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як сукупності методів і програмно-технічних засобів, які розширюють межі використання медіаосвіти (одного з найбільш перспективних напрямів підвищення рівня мистецької освіти). Пропонуються можливі шляхи впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес.
Посилання
Іngenblek V. Vse o multimedia [All about multimedia]. Kyiv, 1996. 352 p. (in Russian)
Mediaosvita ta media hramotnist : pidruchnyk [Media education and media literacy: tutorial]. Ed. by V.F. Ivanov & O.V. Volosheniuk ; ed. sci. by V.V. Rizun. Kyiv, 2012. 352 p. (in Ukrainian)
Proidakov E. M. & Teplytskyi L. A. Anhlo-ukrainskyi tlumachnyi slovnyk z obchysliuvalnoi tekhniky, Internetu i prohramuvannia [English-Ukrainian Interpretative Dictionary of Computing Technology, Internet and Programming]. 1st edition. Kyiv, 2005. 552 p. (in Ukrainian)
Synytsia M. O. Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannia pedahohichnykh znan [Use of multimedia technologies in the educational process of higher educational institutions as a means of formation of pedagogical knowledge]. Profesiina pedahohichna osvita: stanovlennia i rozvytok pedahohichnoho znannia [Professional pedagogical education: formation and development of pedagogical knowledge]. Ed. by prof. O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr, 2014, pp. 418-438. (in Ukrainian)
Skibb L. Dzh., Heyfmeyster S. & Chesnat A. M. Optimizatsiya multimedia PK [Optimization of the multimedia PC]. Translated from English. Kyiv: DiaSoft Ltd, 1997. 352 p. (in Russian)
Shlykova O. Kultura multymedya : ucheb. posobye dlia stud. vuzov [Multimedia culture : Study guide for university students]. Moscow, 2004. 415 p. (in Russian)
UNESCO Recommendations Addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization UNESCO. In: Education for the Media and the Digital Age. Vienna: UNESCO. Reprint in: Outlooks on Children and Media. Goteborg: UNESCO & NORDICOM, 2001. 15 p.