Медіаосвіта як складова процесу фахової підготовки майбутнього вчителя мистецьких дисциплін

Автор(и)

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології; медіа-текст; міждисциплінарність; мультимедіа

Анотація

Розглядаються актуальні питання, пов’язані з використанням засобів мультимедійних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін. Охарактеризовано різні тлумачення поняття "мультимедіа"; проаналізовано мультимедійні технології як засіб соціокультурних комунікацій та культурно-освітнього міжгалузевого обміну. Розкриваються проблеми медіаосвіти на стику різних галузей знань. На основі сучасних вимог до галузі медіа та педагогіки сформульовано принципи сучасної медіаосвіти в мистецтві; подано деякі фрагменти класифікації медіа. Наголошується необхідність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як сукупності методів і програмно-технічних засобів, які розширюють межі використання медіаосвіти (одного з найбільш перспективних напрямів підвищення рівня мистецької освіти). Пропонуються можливі шляхи впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес.

Біографія автора

Олександр Бордюк, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Бордюк Олександр Миколайович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних систем і технологій, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Іngenblek V. Vse o multimedia [All about multimedia]. Kyiv, 1996. 352 p. (in Russian)

Mediaosvita ta media hramotnist : pidruchnyk [Media education and media literacy: tutorial]. Ed. by V.F. Ivanov & O.V. Volosheniuk ; ed. sci. by V.V. Rizun. Kyiv, 2012. 352 p. (in Ukrainian)

Proidakov E. M. & Teplytskyi L. A. Anhlo-ukrainskyi tlumachnyi slovnyk z obchysliuvalnoi tekhniky, Internetu i prohramuvannia [English-Ukrainian Interpretative Dictionary of Computing Technology, Internet and Programming]. 1st edition. Kyiv, 2005. 552 p. (in Ukrainian)

Synytsia M. O. Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannia pedahohichnykh znan [Use of multimedia technologies in the educational process of higher educational institutions as a means of formation of pedagogical knowledge]. Profesiina pedahohichna osvita: stanovlennia i rozvytok pedahohichnoho znannia [Professional pedagogical education: formation and development of pedagogical knowledge]. Ed. by prof. O. A. Dubaseniuk. Zhytomyr, 2014, pp. 418-438. (in Ukrainian)

Skibb L. Dzh., Heyfmeyster S. & Chesnat A. M. Optimizatsiya multimedia PK [Optimization of the multimedia PC]. Translated from English. Kyiv: DiaSoft Ltd, 1997. 352 p. (in Russian)

Shlykova O. Kultura multymedya : ucheb. posobye dlia stud. vuzov [Multimedia culture : Study guide for university students]. Moscow, 2004. 415 p. (in Russian)

UNESCO Recommendations Addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization UNESCO. In: Education for the Media and the Digital Age. Vienna: UNESCO. Reprint in: Outlooks on Children and Media. Goteborg: UNESCO & NORDICOM, 2001. 15 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Бордюк, О. (2019) «Медіаосвіта як складова процесу фахової підготовки майбутнього вчителя мистецьких дисциплін», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 16–21. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/102 (дата звернення: 29 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти