Поліхудожня освіта майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: проблеми і перспективи

Автор(и)

  • Ірина Барановська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна) https://orcid.org/0000-0002-8223-1683
  • Наталія Мозгальова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7857-7019

Ключові слова:

вчитель мистецьких дисциплін; інтегративні мистецькі технології; емоційний інтелект; творча мистецька самореалізація; творчий потенціал учнів

Анотація

У статті порушується питання поліхудожньої освіти майбутніх вчителів мистецьких дисциплін в контексті завдань нової Української школи. На основі поліфункціональної природи мистецтва встановлено, що різні види мистецтва мають спільну основу – емоційно-образне відображення дійсності, їм властива потреба виразити своє ставлення до навколишнього світу. Визначено ідею інтеграції в освіті значним здобутком дидактики, оскільки за умови її успішного методичного впровадження реалізується мета якісної освіти. Доведено, що рівень сучасної комп’ютеризації дозволяє суміщати традиційні технологічні прийоми навчання з електронними. Обґрунтовано важливість впровадження інтегративних мистецьких технологій в освітній процес. Презентовано інноваційні технології «майндмеппінг», «веб-квест», «сторітерінг». Подальшого вивчення потребують питання удосконалення механізмів поліхудожнього впливу на учнівську молодь, забезпечення різних форм навчання мистецтву в контексті освітніх інновацій в Україні.

Біографії авторів

Ірина Барановська, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Барановська Ірина Георгіївна, кандидат педагогічних наук, доцент факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Наталія Мозгальова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Мозгальова Наталія Георгіївна, доктор педагогічних наук, професор; завідувач кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Babliienko O.P. Formuvannia polikhudozhn'oi kompetentnosti majbutn'oho vchytelia muzyky u protsesi fakhovoi pidhotovky. Avtoref … kand. ped. nauk [Formation of polyart competence for upcoming music teachers in the professional training process : Abstract Thesis Ph.D. (Pedagogy)]. Vinnytsia, 2013. 21 p. (in Ukrainian)

Baranovska I.H., Mozghalova N.H., Baranovskyi D.M. Problemy interaktyvno-komunikatsiinykh tekhnolohii v suchasnii systemi osvity. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti : dosvid, problemy, perspektyvy [Problems of interactive-communication technologies in the modern system of education]. Informatsijno-komunikatsijni tekhnolohii v suchasnij osviti : dosvid, problemy, perspektyvy. Part 2. 2015. pp. 76-81 (in Ukrainian)

Bordiuk O. Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u suchasnii mystetskii osviti [The use of computer technology in contemporary artistic education]. Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Dragomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystets'koi osvity. Issue 7 (12). Kyiv, 2009, pp. 75-79. (in Ukrainian)

Vygotskiy L.S. Iskusstvo i psikhoanalіz. Psikhologiya iskusstva : monografіya [Art and psychoanalysis. Psychology of art: monograph]. Moscow, 1987. (in Russian)

Zastosuvannia majndmeppinhu u navchal'nomu protsesi. URL: http://nc.nusta.com.ua/Kyrsi%202009/tezi/images_tezi/S_4_Kasyanenko_Pogorelovska.htm

Kagan M. S. Morfologiya iskusstv : ucheb. posobie dlya vuzov [Morphology of Arts: a tutorial for high schools]. Moscow, 2018. URL: https://biblio-online.ru/bcode/411241 (accessed by 18.04.2019). (in Russian)

New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School. 2016. 7 p. URL: https://base.kristti.com.ua/?p=1129 (in Ukrainian)

Nova ukrains'ka shkola: poradnyk dlia vchytelia; za zah. red. N.M. Bibik [New Ukrainian School: Teacher's Guide; Ed. by N.M. Bibik]. Kyiv, 2018 (in Ukrainian)

Lі Anan. Suchasni naukovi pidkhody do orhanizatsii muzychnoho prosvitnytstva [Modern scientific approaches to the organization of musical education]. Naukovі zapiski Vіnnitskogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі Mikhayla Kotsyubinskogo. Issue 54. Vinnytsia, 2018, pp. 20-25 (in Ukrainian)

Shnytke A.H. Besedy s Al'fredom Shnytke [Conversations with Alfred Schnittke]. Moscow, 1994. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Барановська, І. і Мозгальова, Н. (2019) «Поліхудожня освіта майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: проблеми і перспективи», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 9–15. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/101 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти