Поліхудожня освіта майбутніх вчителів мистецьких дисциплін: проблеми і перспективи
Ключові слова:
вчитель мистецьких дисциплін; інтегративні мистецькі технології; емоційний інтелект; творча мистецька самореалізація; творчий потенціал учнівАнотація
У статті порушується питання поліхудожньої освіти майбутніх вчителів мистецьких дисциплін в контексті завдань нової Української школи. На основі поліфункціональної природи мистецтва встановлено, що різні види мистецтва мають спільну основу – емоційно-образне відображення дійсності, їм властива потреба виразити своє ставлення до навколишнього світу. Визначено ідею інтеграції в освіті значним здобутком дидактики, оскільки за умови її успішного методичного впровадження реалізується мета якісної освіти. Доведено, що рівень сучасної комп’ютеризації дозволяє суміщати традиційні технологічні прийоми навчання з електронними. Обґрунтовано важливість впровадження інтегративних мистецьких технологій в освітній процес. Презентовано інноваційні технології «майндмеппінг», «веб-квест», «сторітерінг». Подальшого вивчення потребують питання удосконалення механізмів поліхудожнього впливу на учнівську молодь, забезпечення різних форм навчання мистецтву в контексті освітніх інновацій в Україні.
Посилання
Babliienko O.P. Formuvannia polikhudozhn'oi kompetentnosti majbutn'oho vchytelia muzyky u protsesi fakhovoi pidhotovky. Avtoref … kand. ped. nauk [Formation of polyart competence for upcoming music teachers in the professional training process : Abstract Thesis Ph.D. (Pedagogy)]. Vinnytsia, 2013. 21 p. (in Ukrainian)
Baranovska I.H., Mozghalova N.H., Baranovskyi D.M. Problemy interaktyvno-komunikatsiinykh tekhnolohii v suchasnii systemi osvity. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti : dosvid, problemy, perspektyvy [Problems of interactive-communication technologies in the modern system of education]. Informatsijno-komunikatsijni tekhnolohii v suchasnij osviti : dosvid, problemy, perspektyvy. Part 2. 2015. pp. 76-81 (in Ukrainian)
Bordiuk O. Vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u suchasnii mystetskii osviti [The use of computer technology in contemporary artistic education]. Naukovyj chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Dragomanova. Seriia 14. Teoriia i metodyka mystets'koi osvity. Issue 7 (12). Kyiv, 2009, pp. 75-79. (in Ukrainian)
Vygotskiy L.S. Iskusstvo i psikhoanalіz. Psikhologiya iskusstva : monografіya [Art and psychoanalysis. Psychology of art: monograph]. Moscow, 1987. (in Russian)
Zastosuvannia majndmeppinhu u navchal'nomu protsesi. URL: http://nc.nusta.com.ua/Kyrsi%202009/tezi/images_tezi/S_4_Kasyanenko_Pogorelovska.htm
Kagan M. S. Morfologiya iskusstv : ucheb. posobie dlya vuzov [Morphology of Arts: a tutorial for high schools]. Moscow, 2018. URL: https://biblio-online.ru/bcode/411241 (accessed by 18.04.2019). (in Russian)
New Ukrainian School: Conceptual Principles for Reforming the Secondary School. 2016. 7 p. URL: https://base.kristti.com.ua/?p=1129 (in Ukrainian)
Nova ukrains'ka shkola: poradnyk dlia vchytelia; za zah. red. N.M. Bibik [New Ukrainian School: Teacher's Guide; Ed. by N.M. Bibik]. Kyiv, 2018 (in Ukrainian)
Lі Anan. Suchasni naukovi pidkhody do orhanizatsii muzychnoho prosvitnytstva [Modern scientific approaches to the organization of musical education]. Naukovі zapiski Vіnnitskogo derzhavnogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі Mikhayla Kotsyubinskogo. Issue 54. Vinnytsia, 2018, pp. 20-25 (in Ukrainian)
Shnytke A.H. Besedy s Al'fredom Shnytke [Conversations with Alfred Schnittke]. Moscow, 1994. (in Russian)