Парадокси і перспективи підготовки фахівців у системі професійної мистецької освіти

Автор(и)

Ключові слова:

професійна мистецька освіта; суперечності розвитку; художньо-методична культура викладача

Анотація

Результати рефлексивного осмислення досягнень мистецької освіти у вищій школі висвітлюються в суперечностях її розвитку, намічено шляхи їх подолання. Однобічна установка на виявлення нових тенденцій розвитку поза критичним розглядом досягнутого не в змозі забезпечити ґрунтовність висновків. Підкреслюється провідна роль викладача у змістовому наповненні та організації навчального процесу. У науковий обіг вводиться поняття художньо-методичної культури як інтегрованої особистісної якості викладача, що відіграє ключову роль у забезпеченні високого рівня викладання мистецьких дисциплін у вищих закладах освіти. Визначено структуру художньо-методичної культури викладача, критерії її сформованості та принципи саморозвитку.

Біографія автора

Галина Падалка, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Падалка Галина Микитівна, доктор педагогічних наук, професор; професор кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Andrushchenko V. P. Filosofichnist osvity: teoriia, metodolohiia, praktyka [Philosophy of education: theory, methodology, practice]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine]. Issue 4. Kyiv, 2008, pp. 10-18. (in Ukrainian)

Antonova O. Ye. Teoretychni ta metodychni zasady navchannia pedahohichno obdarovanykh studentiv [The theoretical and methodological principles of pedagogical teaching of gifted students]. Zhytomyr, 2007. 471 p. (in Ukrainian)

Bondar V. I. Teoriia i praktyka standartyzatsii zmistu profesiinoi pidhotovky vchytelia na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Theory and practice of standardizing the content of teacher training basising on a competent approach]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Dragomanova. Seriia 17. Teoriia i praktyka navchannia ta vykhovannia. Issue 20. Kyiv, 2012, pp. 3–8. (in Ukrainian)

Zeer E. F. Professionalno-obrazovatelnoe prostranstvo lichnosti [Vocational and educational space of the individual]. Yekaterinburg, 2002. 126 p. (in Russian)

Rudnytska O. P. Pedahohika: zahalna ta mystetska : navch. posib. [Pedagogy: general and special in arts: a manual]. Kyiv, 2002. 269 p. (in Ukrainian)

Khutorskoy A. K. Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno-orientirovannoy paradigmy obrazovaniya [Key competencies as a component of the student-centered education paradigm]. Narodnoe obrazovanie [Folk education]. No 2. Moscow, 2003, pp. 58–64. (in Russian)

Evetts J. The Concept of Professionalism: Professional Work, Professional Practice and Learning. International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning. 2014, pp. 29–56.

Jacobs H. Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. 2005

Mulder M. Conceptions of Professional Competence. International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning. 2014, pp. 107–137.

William H. Liberal Education. Educating for a Complex World: Integrative Learning and Interdisciplinary Studies. Vol. 96. No 4. 2003, pp. 6–11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти