Використання між предметних зв’язків та аналогій у процесі навчання теорії ймовірностей майбутніх учителів математики
Ключові слова:
Стохастика, теорія ймовірностей, міжпредметні зв'язкиАнотація
В Україні шкільний курс математики збагатився новою змістовою лінією – стохастичною майже 20 років тому, проте, на жаль, досі опанування стохастичного матеріалу і в загальноосвітніх школах, і в багатьох педагогічних університетах здійснюється на досить низькому рівні, який відомий американський математик У. Феллер влучно охарактеризував як напівмістичний. Основною причиною цього є те, що за основу побудови навчального курсу з теорії ймовірностей беруть так зване «класичне означення» ймовірності, запропоноване П. Лапласом майже 200 років тому. У найкращому випадку так побудовані навчальні курси відповідають рівню розвитку теорії ймовірностей двохсотрічної давнини. Разом з тим за останні 200 років теорія ймовірностей не тільки збагатилася величезною кількістю важливих понять і тверджень, а й перетворилася із «сукупності результатів напівмістичних міркувань і маніпуляцій» у струнку математичну теорію, що має численні важливі практичні застосування у багатьох галузях. І зараз теорія ймовірностей продовжує бурхливо розвиватися, збагачуючись новими математичними фактами та новими сферами застосувань.