Формування естетичної компетентності дітей молодшого шкільного віку засобами музики в контексті професійної підготовки майбутніх учителів

Автор(и)

  • Мальов Сергій Васильович Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського https://orcid.org/0009-0009-6997-9097

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2024.32.16

Ключові слова:

естетична компетентність, майбутні учителі музичного мистецтва, майбутні учителі початкових класів, молодший шкільний вік, музичне мистецтво

Анотація

Висвітлюються деякі особливості професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до формування естетичної компетентності дітей молодшого шкільного віку засобами музичного мистецтва, залучення їх до музики та художньо-творчої діяльності; пробудження в дітей інтересу до мистецтва та формування й розвиток естетичних смаків, почуття відповідальності за збереження культурних надбань суспільства, цілісне світосприймання; інтелектуальне і духовне становлення особистості молодшого школяра. В умовах реформування і модернізації української освіти виникає потреба у підготовці активної, естетично розвинутої особистості майбутнього вчителя. Окреслено шляхи формування позитивного, емоційно-ціннісного ставлення до творів української народної музичної творчості, вітчизняної культури, відчуття відповідальності та збереження культурної спадщини. Відзначено важливу роль музичного мистецтва з його високохудожніми інструментальними, вокальними і музично-драматичними творами, народної музичної творчості, зокрема фольклор постає дієвим та впливовим засобом виховання національного характеру мислення, моральності, патріотизму, естетичної самосвідомості, творчим стимулом духовного розвитку. Підкреслено інтeгpaтивний аспект мистецької освіти. Проаналізовано міждисциплінарні зв’язки у процесі підготовки студентів факультетів мистецтв за спеціальністю «Музичне мистецтво» та факультету дошкільної та початкової освіти спеціальності «Початкова освіта. Мистецтво». Висвітлені результати підготовки майбутніх учителів до комплексного використання мистецтва та творчо-інтерпретаційної роботи з учнями молодшого шкільного віку, важливим компонентом якого постає музичне мистецтво. 

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28

Як цитувати

MALOV, S. (2024) «Формування естетичної компетентності дітей молодшого шкільного віку засобами музики в контексті професійної підготовки майбутніх учителів», Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 32, с. 125–134. doi: 10.31392/UDU-nc.series14.2024.32.16.