Розвиток іспанської клавірної школи в епоху Ренесансу

Автор(и)

Ключові слова:

авторські збірки професійної музики; клавішний інструмент орган; обов’язки органіста; органне мистецтво; творчість іспанських музикантів (Т. де Санта Марія, Франсіско Герреро, Т.Л. де Вікторія)

Анотація

Висвітлюється ренесансний етап еволюції іспанської клавірної школи, успіхі органобудування, обов’язки церковних і придворних органістів, розкриваються особливості віртуозного виконавства і композиційної практики видатних музикантів Т. де Санта Марія, Франсіско Герреро, Т.Л. де Вікторія.

Біографії авторів

Наталія Лисіна, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Лисіна Наталія Ігорівна, кандидат педагогічних наук, професор кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Валерій Тітович, Київський університет імені Бориса Грінченка (Київ, Україна)

Тітович Валерій Іванович, доцент кафедри інструментально-виконавської майстерності Інституту мистецтв Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Martynov, I. I. (1977). Muzyka Ispanii. [Music of Spain]. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [in Russian].

Moiseyeva, M. A. (2011) Organnoye iskusstvo Ispanii epokhi Vysokogo Vozrozhdeniya i Barokko. [Spanish Organ Art of High Renaissance and Baroque Era]. Abstract of dissertation. Moscow. [in Russian].

Cabezón, H. (1578). “Declaracion de la cifra que eneste libro de vsa”. Obras de música para arpa, tecla y vihuela. Madrid.

Collins Judd, C. (2000), Reading Renaissance Music Theory: Hearing with the Eyes. Cambridge: Cambridge University Press.

Lamana, J. M. (1975), Los instrumentos musicales en la España Renacentista. Barcelona.

Esther-Sala, María A. (1979), La ornamentación en la música de tecla española del siglo XVII. Actas del I Congreso Nacional de Musicología. Zaragoza: Institución Fernando el Católico, pp.179-196.

Martorell, O. and Valls, M. (1985). Síntesi històrica de la música catalana. Barcelona: Els Llibres de la Frontera.

Stevenson, Robert M. (1991), Tomas Luis de Victoria: Unique Spanish Genius. Inter-American Music Review, 12/1. pp. 1-100.

Tello León and Francisco José, (1974). La teoría española de la música en los siglos XVII y XVIII, Madrid.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Лисіна, Н. і Тітович, В. (2018) «Розвиток іспанської клавірної школи в епоху Ренесансу», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 107–112. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/99 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 4. Історичні, порівняльно-педагогічні аспекти професійно-художньої освіти