Розвиток іспанської клавірної школи в епоху Ренесансу
Ключові слова:
авторські збірки професійної музики; клавішний інструмент орган; обов’язки органіста; органне мистецтво; творчість іспанських музикантів (Т. де Санта Марія, Франсіско Герреро, Т.Л. де Вікторія)Анотація
Висвітлюється ренесансний етап еволюції іспанської клавірної школи, успіхі органобудування, обов’язки церковних і придворних органістів, розкриваються особливості віртуозного виконавства і композиційної практики видатних музикантів Т. де Санта Марія, Франсіско Герреро, Т.Л. де Вікторія.
Посилання
Martynov, I. I. (1977). Muzyka Ispanii. [Music of Spain]. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [in Russian].
Moiseyeva, M. A. (2011) Organnoye iskusstvo Ispanii epokhi Vysokogo Vozrozhdeniya i Barokko. [Spanish Organ Art of High Renaissance and Baroque Era]. Abstract of dissertation. Moscow. [in Russian].
Cabezón, H. (1578). “Declaracion de la cifra que eneste libro de vsa”. Obras de música para arpa, tecla y vihuela. Madrid.
Collins Judd, C. (2000), Reading Renaissance Music Theory: Hearing with the Eyes. Cambridge: Cambridge University Press.
Lamana, J. M. (1975), Los instrumentos musicales en la España Renacentista. Barcelona.
Esther-Sala, María A. (1979), La ornamentación en la música de tecla española del siglo XVII. Actas del I Congreso Nacional de Musicología. Zaragoza: Institución Fernando el Católico, pp.179-196.
Martorell, O. and Valls, M. (1985). Síntesi històrica de la música catalana. Barcelona: Els Llibres de la Frontera.
Stevenson, Robert M. (1991), Tomas Luis de Victoria: Unique Spanish Genius. Inter-American Music Review, 12/1. pp. 1-100.
Tello León and Francisco José, (1974). La teoría española de la música en los siglos XVII y XVIII, Madrid.