Методи Анатолія Авдієвського в роботі з хоровим колективом

Автор(и)

  • Володимир Ткачук Національний заслужений академічний український народний хор України імені Г. Г. Верьовки

Ключові слова:

диригентсько-хорова техніка; інтерпретація хорових творів; музична спадщина українських композиторів; музично-хорова естетика А. Авдієвського; українські мистецькі проекти; хорова вокальна робота

Анотація

Висвітлюється художній світогляд і музично-хорова естетика видатного українського диригента Анатолія Авдієвського. Окреслено основні етапи роботи майстра з хоровими колективами, проаналізовано еволюцію виконавського стилю Українського народного хору імені Г. Верьовки. Саме цьому колективу диригент присвятив тривалий період свого життя. Серед важливих методичних аспектів роботи з хором виокремлено специфіку розспівування, процес створення вокально-хорових виконавських інтерпретацій. Окремо розглядається робота А. Авдієвського над творами a-capella, які вважаються вершиною хорового мистецтва. Особливою вокально-хоровою технікою володів маестро і застосовував, працюючи над творами видатних українських композиторів (Миколи Леонтовича, Лесі Дичко та ін.). Завжди яскравими були асоціативні ідеї А. Авдієвського щодо інтерпретації вокально-хорових і хореографічних творів. Розглядається приклад реалізації творчих ідей майстра як очільника колективу "Український народний хор імені Г. Верьовки" у співпраці з факультетом мистецтв Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Один із яскравих мистецьких проектів А. Авдієвського мав програмний підзаголовок «Микола Колесса – син століття».

Біографія автора

Володимир Ткачук, Національний заслужений академічний український народний хор України імені Г. Г. Верьовки

Ткачук Володимир Васильович, Заслужений діяч мистецтв України, диригент Національного заслуженого академічного українського народного хору України імені Г. Г. Верьовки

Посилання

Avdiievskyi, A.T., & Horbenko, S. S. (2012). Osvitnia diialnist mystetskoi kafedry: vid vytokiv do suchasnosti (istoryko-informatsiinyi dovidnyk) [Educational activity of the artistic department: from the origins to the present (historical and informative directory)]. Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University Publishers. 190 p. [in Ukrainian].

Burban, M.I. (2007). Ukrainski khory ta dyryhenty [Ukrainian choirs and conductors]. Drohobych: Posvit. 672 p. [in Ukrainian].

Horbenko, S.S. (2009). Veleten ukrainskoi muzychnoi kultury [The Colossus of Ukrainian musical culture]. Mystetstvo ta osvita. No 1. Kyiv. pp. 60-61. [in Ukrainian].

Korniichuk, V.P. (2012). Maestro Anatolii Avdiievskyi. Portret khoru z mozaiky: khudozhno-dokumentalna povist. – Kyiv: Krynytsia. 496 p. [in Ukrainian].

Lashchenko, A.P. (2007). Z istorii kyivskoi khorovoi shkoly. Kyiv: Muzychna Ukraina. 200 p. [in Ukr.].

Pihrov, K.K. (1968). Kerivnytstvo khorom [The Choir Leadership]. – Kyiv: Muzychna Ukraina. [in Ukr.].

Natsionalnii muzychnii akademii Ukrainy im. P.I. Chaikovskoho 100 rokiv [100 Years of the P.I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine]. (2013). Ed. by Rozhok, V.I., & etc. Kyiv: Muzychna Ukraina. 512 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Номер

Розділ

Розділ 4. Історичні, порівняльно-педагогічні аспекти професійно-художньої освіти