Розвиток креативності у процесі навчання музики як складова особистісного становлення молодших школярів

Автор(и)

  • Хоу Імей Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Ключові слова:

музично-творча діяльність школярів; навчання музики в школі (основи імпровізації, поліфонії); розвиток творчої особистості учнів

Анотація

Креативність розглядається як один з найпотужніших факторів розвитку особистості. Подано авторське розуміння креативності молодшого школяра у контексті розвитку його особистості в процесі музичного навчання. Актуалізовано значення музичного мистецтва у загальному психічному, фізіологічному, інтелектуальному розвитку дітей. Відзначається вплив розвиненого поліфонічного слуху на розвиток креативного мислення дітей. Запропоновано шляхи вирішення проблеми розвитку креативної особистості у процесі навчання музики. Розвиток креативності молодших школярів у процесі навчання музики варто розглядати як складову їхнього особистісного розвитку.

Біографія автора

Хоу Імей, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Хоу Імей, аспірантка факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Aksinina N.M. (2011). Kreatyvnyi pidkhid do pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky [Creative approach in training future music teachers]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka (Seriya: Pedahohichni nauky) – Herald of the Luhansk National University named after Taras Shevchenko (Series: Pedagogical Sciences), 7 (218), 4, pp. 13-18 [in Ukraine].

Busel, V.T. (ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpin: VTF «Perun». [in Ukrainian].

Ylyn, E.P. (2009). Psykholohyia tvorchestva, kreatyvnosty, odarennosty. [Psychology of creativity, creativity, giftedness]. St.-Petersburg: Pyter. 448 p. [in Russian].

Karpenko, N.A. (2016). Psykholohiia tvorchosti: navchalnyi. posibnyk [Psychology of creativity: teaching manual]. Lviv: LvDUVS. 156 p. [in Ukrainian].

Pozniak, T.M. Rozvytok kreatyvnykh zdibnostei osobystosti. [Development of creative abilities of the individual]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia Psykholohichni nauky)/Herald of Chernihiv National Pedagogical University. Series Psychological Sciences), 114, pp. 161-166. [in Ukrainian].

Rinkyavichyus, Z. Vosprinimayut li deti polifoniyu? [Do children perceive polyphony?]. Leningrad: Muzyka [in Russian].

Sysoieva, S.O. (2015). Sotsialni, psykholohichni ta pedahohichni pidkhody do vyznachennia tvorchoi osobystosti. [Social, psychological and pedagogical approaches to the definition of creative personality]. Pedahohichna tvorchist, maisternist, profesionalizm u systemi pidhotovky osvitianskykh kadriv: zdobutky, poshuky, perspektyvy. Huzii, N.V. (ed.). Kyiv: Vydavnytstvo Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova. pp. 23-56. [in Ukrainian].

Stepanova, L.P. (2008). Muzychno-tvorcha diialnist za systemoiu K. Orfa ta deiaki aspekty yii zastosuvannia v protsesi rozvytku polifonichnoho slukhu molodshykh shkoliariv na urokakh muzyky. [Musical and creative activity in K. Orf's system and some aspects of its application in the process of development of polyphonic ear of junior pupils in music lessons]. Naukovi zapysky. Seriia Pedahohichni ta istorychni nauky. Naukovi zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova Seriia Pedahohichni ta istorychni nauky, LXXIV (74), pp. 201-208 [in Ukrainian].

Sukhomlinskiy, V.A. (1971). Serdtse otdayu detyam [I give my heart to children]. Kyiv: Radianska shkola. 243 p. [in Ukrainian].

Tatianchykov, A.O. (2011). Vplyv sotsialno-psykholohichnykh faktoriv na rozvytok kreatyvnosti v protsesi adaptatsii pidlitkiv do navchannia v serednii lantsi shkoly [Influence of socio-psychological factors on the development of creativity in the process of adaptation of adolescents to study in the middle school]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu im. T. Shevchenka (Seriia: Pedahohichni nauky)/Herald of the Luhansk National University named after Taras Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences, 14 (225), 2. pp. 62-67 [in Ukrainian].

Tereshchenko, S. (2015). Kreatyvnist yak kryterii liudynomirnosti osobystisnoho zrostannia subiektiv navchalnoho protsessu. [Creativity as a criterion of humanity of personal growth of subjects of educational process]. Naukovyi visnyk Melitopolskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Pedahohika /Scientific herald of Melitopol State Pedagogical University. Series: Pedagogy, (2005), 1. pp. 378-382 [in Ukrainian].

Tyutyunnikova, T.Ye. (2000). Videt muzyku i tantsevat stikhi ... Tvorcheskoe muzitsirovanie, improvizatsiya i zakony bytiya. Moscow: Yeditorial URSS. 264 p. [in Russian].

Chepiha, S.H. (2014). Spriamovanist muzychnoho vykhovannia na formuvannia moralno-estetychnykh yakostei osobystosti. [The focus of music education on the formation of moral and aesthetic qualities of personality]. 1025-richchia istorii osvity v Ukraini: tradytsii, suchasnist ta perspektyvy : materialy Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii (International Scientific Conference, Kyiv, Ukraine, 22 travnia 2014). Kyiv: Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. pp. 154-164). [in Ukrainian].

Guilford, J.P. (1975). Creativity: a quarter century of progress. Perspectives in Creativity (Eds. Taylor, L.A., Getzels, J.W.). Chicago: Aldme. pp. 37-59. [in English].

Taylor, C.W. (1988). Various approaches and definitions of creativity. The nature of creativity. (Ed. by Sternberg, R.). Cambridge: Cambr. Press. pp. 99-126. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Хоу, І. (2018) «Розвиток креативності у процесі навчання музики як складова особистісного становлення молодших школярів», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 86–91. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/95 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 3. Формування художньої компетенції учнівської молоді