Діагностика сформованості музично-творчого потенціалу підлітків у позаурочній співацькій діяльності

Автор(и)

Ключові слова:

діагностичний експеримент; творча діяльність учнів; музично-творчий потенціал підлітків

Анотація

Діагностика сформованості музично-творчого потенціалу підлітків здійснювалася поетапно. Перший етап експерименту спрямовувався на дослідження показників мотиваційно-оцінного компонента, що охоплює: прояв інтересу до музичного мистецтва, до співацької діяльності (цікавість, схильність, помисли); наявність ціннісної ієрархії та культури оцінювання музичної мови підлітком (музично-естетичні смаки та ідеали); наявність позитивної мотивації та потребу в отриманні естетичного задоволення в процесі співацької діяльності. На другому етапі виявлено показники когнітивно-операційного компонента: музичну освіченість підлітків (грамотність, музичний досвід, сукупність музичних знань, співацьких умінь та навичок); розуміння і осмислення музичної інформації (повнота музичного тезаурусу, здатність встановлювати зв’язки і взаємозв’язки в музичному творі, виокремлюючи елементи музичної мови, асоціації); музичні здібності учнів (ступінь сформованості знань умінь та навичок для здійснення співацької діяльності). Третій етап експерименту проводився за метою визначення рівнів сформованості показників креативно-рефлексивного компонента (здатність до інтерпретації; артистичність; імпровізація). У дослідженні застосовувалися такі методи діагностування музично-творчого потенціалу, як тестування, анкетування, опитування (усне та письмове), виконання творчого завдання, заповнення таблиці, самоаналіз, міні-бесіди, інтерв’ю, педагогічне спостереження.

Біографія автора

Оксана Гусаченко, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Гусаченко Оксана Петрівна, викладач кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова

Посилання

Yemelyanov, V.V. (2010). Razvitie golosa. Koordinatsiya i trening. [Development of the Voice. Coordination and Training]. 6th publ. ed. St. Petersburg: Lan, Planeta muzyki. 193 p. [in Russian].

Petrushin, V.I. (2006). Muzykalnaya psikhologiya: Uchebnoe izdanie dlya studentov i prepodavateley. [Musical Psychology: Tutorial for students and teachers]. Moskow: Akademicheskiy Proekt. 140 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Гусаченко, О. (2018) «Діагностика сформованості музично-творчого потенціалу підлітків у позаурочній співацькій діяльності», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 73–78. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/93 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 3. Формування художньої компетенції учнівської молоді