Змістовно-цільовий структурний компонент здатності до самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської діяльності майбутніх учителів музики
Ключові слова:
афективний і когнітивний самоконтроль; здатність до самоконтролю; змістовно-цільовий структурний компонент піаністичного навчання; майбутні вчителі музикиАнотація
У змістовно-цільовому структурному компоненті здатності до самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської діяльності майбутніх учителів музики виділено два види контролю: афективний і когнітивний самоконтроль. У афективному самоконтролі предметом контролю є емоційні процеси і спонукання суб’єкта (почуття і бажання). Цей вид самоконтролю стає предметом оригінальних досліджень, що відносяться насамперед до проблеми волі. У когнітивному самоконтролі предметом контролю виступають власні уявлення і думки суб’єкта. Когнітивний самоконтроль (як і інші прояви самоконтролю) характеризується єдністю його вольових і рефлексивних утворювань. Змістовно-цільовий структурний компонент здатності до самоконтролю фортепіанного навчання майбутніх учителів музики охоплює системні теоретичні знання щодо цілісної значимості фортепіанної навчально-виконавської діяльності, розуміння її поліфункціональних особливостей та значення у цьому процесі самоконтролю. Змістовно-цільовий структурний компонент здатності до самоконтролю фортепіанної навчально-виконавської діяльності майбутніх учителів музики охоплює дієво-практичну і рефлексивно-орієнтовану складові. Виокремлено значення здатності до самоконтролю майбутніх учителів музичного мистецтва саме у фортепіанній навчально-виконавській діяльності.
Посилання
Petrovskiy, V.A. (1995). Vvedenie v psikhologiyu. [Introduction to psychology]. Moscow: Tsentr «Akademiya», 496 p. [in Russian].
Slastenin, V.A., Isaev, I.F. and Mishchenko, A.I. (2000). Pedagogika: uchebnoe posobie dlya studentov pedagogicheskih uchebnyh zavedeniy [Pedagogy: study way for students of pedagogical educational institutions]. Moscow. 423 p. [in Russian].
Teplov, B.M. (1947). Psikhologiya muzykalnykh sposobnostey.[Psychology of musical abilities]. Moscow, Leningrad: APN RSFSR. 355 p. [in Russian].