Діагностичне дослідження художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами пластичного інтонування
Ключові слова:
мистецькі факультети педагогічних університетів; художньо-образне сприйняття; діагностичний експеримент; вчитель музичного мистецтва і хореографії; професійне навчання; інструменти пластичної інтонаціїАнотація
Розкриваються особливості діагностування сформованості художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва і хореографії засобами пластичного інтонування в умовах фахового навчання на факультетах мистецтв педагогічних університетів. Саме активне використання засобів пластичного інтонування забезпечує можливість учителю емоційно впливати на учнів, прищеплювати в них інтерес до музично-виконавської хореографічної діяльності. Визначено завдання діагностичного етапу педагогічного експерименту, а саме: узагальнення досвіду формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музики та хореографії засобами пластичного інтонування; вивчення досвіду роботи вчителів хореографії; визначення ціннісного співвідношення знань та вмінь студентів факультетів мистецтв, які необхідні для ефективного керівництва художньо-образним сприйняттям учнів засобами пластичного інтонування, тощо. Виокремлено значення осягнення емоційно-образного змісту музики, що можливо лише в активній музично-творчій діяльності, де важливе місце займають музично-ритмічні рухи, зокрема пластичне інтонування – здатність осмислено, свідомо сприймати та виконувати мистецькі твори.
Посилання
Asafev, B.V. (1963). Muzykalnaya forma kak protsess. [Musical form as a process]. Leningrad: Muzgiz. 378 p. [in Russian].
Bezemchuk, L. (2013), Plastychne intonuvannia yak vyd tvorchoi diialnosti na urokakh muzychnoho mystetstva v shkoli. [Plastic intonation as a kind of creative activity at the lessons of musical art in school]. Tekhnika E. Zhak-Dalkroza yak zasib tvorchoho samovyrazhennia osobystosti maibutnoho vchytelia mystetskykh dystsyplin: materialy mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho seminaru.. Uman: Vizavi. pp. 15-18. [in Ukranian].
Vetlugina N.A. and Keneman, A.V. (1983). Teoriya i metodika muzykalnogo vospitaniya. [Theory and method of musical education]. Moscow: Prosveshchenie. – 256 p. [in Russian].
Vygotskiy, L.S. (1998). Psikhologiya iskusstva. [Psychology of art]. Rostov-na-Donu: Feniks. 479 p. [in Russian].
Mitina, L.M. (1998). Psikhologiya professionalnogo razvitiya uchitelya. [Psychology of professional development of the teacher]. Moscow: Flinta. 200 p. [in Russian].