Діагностичне дослідження художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами пластичного інтонування

Автор(и)

  • Андріана Джумеля НПУ імені М.П.Драгоманова

Ключові слова:

мистецькі факультети педагогічних університетів; художньо-образне сприйняття; діагностичний експеримент; вчитель музичного мистецтва і хореографії; професійне навчання; інструменти пластичної інтонації

Анотація

Розкриваються особливості діагностування сформованості художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва і хореографії засобами пластичного інтонування в умовах фахового навчання на факультетах мистецтв педагогічних університетів. Саме активне використання засобів пластичного інтонування забезпечує можливість учителю емоційно впливати на учнів, прищеплювати в них інтерес до музично-виконавської хореографічної діяльності. Визначено завдання діагностичного етапу педагогічного експерименту, а саме: узагальнення досвіду формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музики та хореографії засобами пластичного інтонування; вивчення досвіду роботи вчителів хореографії; визначення ціннісного співвідношення знань та вмінь студентів факультетів мистецтв, які необхідні для ефективного керівництва художньо-образним сприйняттям учнів засобами пластичного інтонування, тощо. Виокремлено значення осягнення емоційно-образного змісту музики, що можливо лише в активній музично-творчій діяльності, де важливе місце займають музично-ритмічні рухи, зокрема пластичне інтонування – здатність осмислено, свідомо сприймати та виконувати мистецькі твори.

Біографія автора

Андріана Джумеля, НПУ імені М.П.Драгоманова

Джумеля Андріана Зеновіївна, викладач кафедри хореографії факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Asafev, B.V. (1963). Muzykalnaya forma kak protsess. [Musical form as a process]. Leningrad: Muzgiz. 378 p. [in Russian].

Bezemchuk, L. (2013), Plastychne intonuvannia yak vyd tvorchoi diialnosti na urokakh muzychnoho mystetstva v shkoli. [Plastic intonation as a kind of creative activity at the lessons of musical art in school]. Tekhnika E. Zhak-Dalkroza yak zasib tvorchoho samovyrazhennia osobystosti maibutnoho vchytelia mystetskykh dystsyplin: materialy mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho seminaru.. Uman: Vizavi. pp. 15-18. [in Ukranian].

Vetlugina N.A. and Keneman, A.V. (1983). Teoriya i metodika muzykalnogo vospitaniya. [Theory and method of musical education]. Moscow: Prosveshchenie. – 256 p. [in Russian].

Vygotskiy, L.S. (1998). Psikhologiya iskusstva. [Psychology of art]. Rostov-na-Donu: Feniks. 479 p. [in Russian].

Mitina, L.M. (1998). Psikhologiya professionalnogo razvitiya uchitelya. [Psychology of professional development of the teacher]. Moscow: Flinta. 200 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Джумеля, А. . (2018) «Діагностичне дослідження художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами пластичного інтонування», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 37–41. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/85 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін