Продуктивно-практичний етап формування етнопедагогічної культури студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів

Автор(и)

  • Надія Голубицька НПУ імені М.П.Драгоманова

Ключові слова:

продуктивно-практичний етап; формування етнопедагогічної культури; майбутні вчителі музичного мистецтва; фахова підготовка

Анотація

У статті розкриті особливості продуктивно-практичного етапу формування етнопедагогічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахової підготовки. Визначено методичні заходи щодо формування на основі визначених критеріїв і показників інтелектуально-ціннісного компонента етнопедагогічної культури майбутніх учителів музичного мистецтва. Виокремлено методи та заходи формування інтересу студентів до знань у галузі української етнопедагогіки, що передбачало, по-застосування сукупності засобів для певного психолого-педагогічного імпульсу, який має збудити такий інтерес. Розкрито практично-дієві, навіювальні, переконувальні методи української народної педагогіки, а також провідні засоби української етномузичної педагогіки – музичний фольклор та національне класичне музичне мистецтво. Викладено застосування методів евристичної бесіди, евристичного полілогу, навчальної дискусії, методи колективного обговорення, оцінювання й ранжування успішності у процесі використання етнопедагогічного інструментарію під час уроків музичного мистецтва.

Біографія автора

Надія Голубицька, НПУ імені М.П.Драгоманова

Голубицька Надія Олександрівна, викладач кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Aleksiuk, A.M. (1998). Pedahohika vyshchoi osvity Ukrainy. Istoriia. Teoriia [Pedagogics of Higher Education of Ukraine. History. Theory]. Kyiv: Lybid. 558 p. [in Ukrainian].

Antoniuk, V.H. (2001). Ukrainska vokalna shkola: etnokulturolohichnyi aspekt: monohrafiia [Ukrainian vocal school: ethno-cultural aspect: monograph]. Kyiv: Ukrainska ideia. 144 p. [in Ukrainian].

Khoruzha, O.V. (2010), Metodychni umovy formuvannia etnopedahohichnoho myslennia maibutnoho vchytelia muzyky [Methodical conditions for the formation of ethnopedagogical thinking of the future music teacher]. Pedahohichna maisternist yak systema profesiinykh i mystetskykh kompetentnostei: zbirnyk materialiv VI mystetsko-pedahohichnykh chytan pamiati profesora O.P.Rudnytskoi. [Pedagogical skills as a system of professional and artistic competences: a collection of materials of VI art and pedagogical readings in memory of Professor O.P. Rudnytska]. Chernivtsi: Zelena Bukovyna. PP. 258-260. [in Ukrainian].

Psikhologicheskie testy v 2-kh t. / pod red. A.A. Karelina [Psychological tests: 2 Vols. / Ed. by A.A. Karelin. Moscow: VLADOS (2003). Vol. 1. 312 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Голубицька, Н. . (2018) «Продуктивно-практичний етап формування етнопедагогічної культури студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 27–32. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/83 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін