Музично-ритмічна компетентність як важлива умова фахової підготовки майбутніх учителів музики і хореографії
Ключові слова:
вчитель музики і хореографії; музично-хореографічні дисципліни; музично-ритмічна компетентність; фахова компетентністьАнотація
Музично-ритмічна компетентність розглядається як невід’ємна складова фахової підготовки майбутнього вчителя музики і хореографії у контексті професійного становлення особистості педагога. Уточнюється структура поняття «музично-ритмічна компетентність». Зміст розкрито через фахову компетентність. Поняття «фахова компетентність» вбирає такі поняття, як «кваліфікація», «професіоналізм», «професійні здібності». Специфіка музично-хореографічної теоретичної і практичної підготовки фахівця в умовах навчання у вищих навчальних закладах полягає у синтезі прагматично-інформаційного навчання і цілеспрямованого розвитку потенційних можливостей студента (музично-ритмічних здібностей, особистісних якостей), його творчої майстерності у процесі опанування музично-хореографічних дисциплін. Освіта спрямована на формування компетентного фахівця нового типу, озброєного ґрунтовними знаннями педагога-теоретика і вміннями креативного хореографа-практика, здатного ефективно реалізувати фахові компетенції та індивідуально-особистісні якості у власній хореографічно-педагогічній (музично-ритмічній) діяльності.
Посилання
Archazhnikova, L.G. (1985). Struktura professionalnoy deyatelnosti uchitelya muzyki. [The structure of the professional activity of the teacher of music]. Podgotovka uchitelya muzyki k professionalnoy deyatelnosti v shkole. Yaroslavl: YaGPI. PP. 5-17. [in Russian].
Davydov, L.D. (2006). Kompetentnostnyy podkhod v sisteme professionalnogo obrazovaniya. [The Competency Approach in Professional Education System]. Srednee professionalnoe obrazovanie. Vol. 9. PP. 67-70.
Zagvyazinskiy, V.I. (2005). Strategicheskie orientiry i realnaya politika razvitiya obrazovaniya. [The Strategic landmarks and real policy of development of education]. Pedagogika. Vol.6. PP. 10-14.
Poluboiaryna, I.I. (2006), Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv muzyky [Formation of communicative competence of future music teachers]. Naukovyi visnyk Chernivetskoho universytetu : zb. nauk. prats. [Scientific Bulletin of Chernivtsi University: Sb. sciences works]. Vol 287 : Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and Psychology]. Chernivtsi : Ruta. PP. 135-139. [in Ukrainian].
Rastryhina, A.M. (2012), Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky maibutnoho mahistra muzychnoho mystetstva [The Competent approach to the preparation of the future master of musical art]. Suchasni stratehii universytetskoi osvity: yakisnyi vymir: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Modern strategies of university education: qualitative dimension: materials international. science-practice conf.]. Kyiv: Kyivskyi universitet im. B. Hrinchenka, 2012. PP. 501-509. [in Ukrainian].
Masol, L., Myropolska, N., & Rahozina, V. (Eds.). (2010). Formuvannia bazovykh kompetentnostei uchniv zahalnoosvitnoi shkoly u systemi intehratyvnoi mystetskoi osvity: posibnyk dlia vchytelia [Formation of basic competences of pupils of a secondary school in the system of integrative artistic education: teacher's manual]. Kyiv : Pedahohichna dumka. 232 p. [in Ukrainian].