Історико-культурний концепт формування гуманних взаємин у дитячому хоровому колективі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.23

Ключові слова:

дитячий хоровий колектив, гуманні цінності, демократичні принципи

Анотація

Питання гуманізації освіти є складним процесом, який має досить довготривалу історію. Її намагалися осмислити, а також визначити роль музики в естетичному та духовному вихованні ще в античні часи. Як система філософських поглядів і напрям суспільної думки вона виникла в античні часи, сформувалася в епоху Відродження і розвивалася в наступні періоди аж до сьогодення. Провідним засобом виховного впливу на дітей є шкільні хорові колективи. Зазначено, що в багатьох творчих колективах ще не забезпечено відповідних умов морально-естетичного виховання, прищеплення гуманних цінностей, що впливає на функціонування навчально-виховного процесу в цілому. Наближення до гуманізму відбувається в процесі активної музичної діяльності в умовах творчого спілкування з однолітками, коли створена атмосфера співпраці вихователя із вихованцем, що сприяє процесу самопізнання, самовдосконалення учасника хорового колективу.

Біографія автора

Лілія Сверлюк, Рівненський державний гуманітарний університет (33028 Рівне, Україна)

Сверлюк Лілія Іванівна, кандидат педагогічних наук, доцент; доцент кафедри пісенно-хорової практики та постановки голосу, Рівненський державний гуманітарний університет

Посилання

Honcharenko A.M. Stanovlennia humannykh vzaiemyn starshykh doshkilnykiv [The formation of humane relationships of senior preschoolers: Monograph]: [Monohrafiia]. Kharkiv : «Disa plius», 2016. 186 p. [in Ukrainian]

Vashchenko H. Vykhovnyi ideal [Educational ideal]. Poltava : Poltavskyi visnyk, 1994. T.1. 192 p. [in Ukrainian]

Zaryn D. Metodyka shkolnoho khorovoho penyia [Methods of school choral singing]. M., 1907. 152 p. [in Russian]

Kulturolohichni ta psykholoho-pedahohichni aspekty humanizatsii osvity [Cultural studies and psychological and pedagogical aspects of humanity education]. Nau-metod. Zbirnyk / Za red. H.O.Balla. Kyiv : Nauk. dumka, 1998. 191 p. [in Ukrainian]

Orlov V.F. Profesiine stanovlennia vchyteliv mystetskykh dystsyplin [Profession of becoming teachers of mystical disciplines]: Monohrafiia. Za zah. red. I.A.Ziaziuna. K. : Naukova dumka, 2003. 276 p. [in Ukrainian]

Pantiuk V.P. Vykhovannia pidlitkiv u diialnosti molodizhnykh tovarystv i obiednan v zakhidnoukrainskykh zemliakh kintsia ХІХ - pochatku ХХІ stolittia (istoryko-teoretychnyi aspekt). Dys...kand.ped.nauk: 19.00.01. K., 1997. 213 p. [in Ukrainian]

Slobodianyk N.V., Sverliuk Ya.V. Osnovy znan kerivnykiv dytiachykh muzychno-amatorskykh kolektyviv : Navch. pos. Rivne, RDHU. 2002. 182 p. [in Ukrainian]

Iurchenko V.M. Pro systemnyi pidkhid do humanizatsii navchannia. Pratsi mizhnarodn. naukovo-praktychnoho seminaru „Psykholoho-pedahohichni problemy humanizatsii shkilnoi osvity” (28-30 bereznia 1996 r.) Kyiv-Rivne: APN Ukrainy. – 1997. pp. 3-8. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 3. Формування художньої компетенції учнівської молоді