Фортепіанна надійність студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів у психолого-педагогічному аспекті

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.21

Ключові слова:

виконавська надійність, студенти факультетів мистецтв педагогічних університетів, емоційний стрес, евстрес, дистрес, особистісно-орієнтоване фортепіанне навчання

Анотація

Розглянуто сутність фортепіанної надійності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів. Визначено актуальність проблеми у контексті чітко окресленої освітньої тенденції щодо перманентної оптимізації фахового навчання майбутніх педагогів-музикантів, активізації новаційних технологій у галузі педагогіки мистецтва, методичного оновлення педагогічної науки. Встановлено, що нездатність майбутніх фахівців-музикантів до якісного фортепіанного виконавства може призвести до невиправданих вад і недоліків у процесі подальшої фахової діяльності. Надійність музичного виконавства окреслено як невід’ємну складову виконавської майстерності музиканта-інструменталіста. Наведено й проаналізовано визначення й зміст виконавської надійності майбутнього педагога-музиканта провідними сучасними дослідниками. Досліджено вплив стресових ситуацій на якість фортепіанного гри у процесі прилюдної виконавської діяльності. Доведено, що надійність виконання студентом фортепіанних творів залежить від його психолого-емоційної сфери, яка відповідає за сценічну поведінку особистості, адаптуючи її до емоціогенних умов оприлюднення результатів попередньої роботи. Розкрито зміст двох основних різновидів емоційного стресу – евстресу й дистресу. Подано основні кроки формування фортепіанної надійності у площині цілеспрямованої організації особистісно-орієнтованого фортепіанного навчання студентів. Створено авторське визначення досліджуваного феномену як набутої в процесі фортепіанного навчання інтегральної якості студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів, яка забезпечує в емоційно-стресових умовах прилюдної фортепіанної гри повноцінне й ефективне виконання завдань, поставлених під час попередньої фортепіанної підготовки з метою результативного розкриття художньо-образного змісту музичного твору.

Біографія автора

Чень Веньфен, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Чень Веньфен, аспірантка факультету мистецтв Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Antonova O.E. Teoretichni ta metodichni zasadi navchannya pedagogichno obdarovanih studentiv. Zhitomir : Vid-vo ZhDU imeni I.Franka, 2007. 471s.

Burska O.P. Metodichnyi osnovi rozvitku muzichno-vikonavskogo mislennya studentiv u protsesi fortepiannoyi pidgotovki: Dis…. kand. ped. nauk:13.00.02 / O.P. Burska. – Vinnitsya : Vinnitskiy derzh. ped. un-t іm. M. Kotsyubinskogo, 2004. 239s.

Grinchuk I., Burska O. Problemi muzichnogo mislennya: teoriya i metodika rozvitku: Navch.-metod. posibnik / I.Grinchuk, O.Burska. – Ternopil : Pidruchniki i posibniki, 2008. 224s.

Guralnik N.P. Improvizatsiyni uminnya maybutnogo vchitelya muziki v kontekstI samoaktualizatsiyi / N.P. Guralnik // Naukoviy chasopis NPU ImenI M.P. Dragomanova. Seriya 14. Teoriya i metodika mistetskoyi osviti : zb. naukovih prats – KiYiv: NPU imeni M.P. Dragomanova, 2013 - Vip.14 (19). Chastina 1. S.243-246.

Kotova L.M. Emotsiina stiikist yak zasib formuvannia instrumentalno-vykonavskoi nadiinosti u studentiv muzychno-pedahohichnykh: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ped. nauk: spets. 13.00.02 «Teoriia ta metodyka muzychnoho navchannia» / Lina Mykolaivna Kotova – Kyiv , 2001. 14 s.

Rudnitska O.P. PedagogIka zagalna ta mistetska: navch. posib. Kyiv, 2002. 269s.

Tsaharelly Yu.A. Psykholohyia muzыkalno-yspolnytelskoi deiatelnosty: avtoref. dys. d-ra psykhol. nauk: spets. 19.00.03 / Yu.A. Tsaharelly – Kazan, 1989. 39 s.

Yunyk D.H. Vykonavska nadiinist yak osnova stsenichnoi diialnosti mysttsiv muzychnoho mystetstva // Naukova shkola H.M. Padalky. Kolektyvna monohrafiia / pid nauk. red. A.V. Kozyr / Dmytro Hryhorovych Yunyk – Kyіv: NPU imeni M.P. Dragomanova, 2011. 377 s.

Yunik D. H. Zavadostiykist maybutnih uchiteliv muziki u protsesi instrumentalno-vikonavskoyi diyalnosti / D. H. Yunik // Ridna shkola. – Kyiv: OsvIta, 2012. – Vip. 8/9. S.52-56.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін