Зміст інтегральної компетентності майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії

Автор(и)

  • Інга Хмелевська Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (Одеса, Україна) https://orcid.org/0000-0001-9129-2173

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.11

Ключові слова:

інтегральна компетентність, майбутні викладачі, музичне мистецтво, хореографія, таксономія, метазнання, трансверсальні компетентності

Анотація

У статті розглянуто зміст інтегральної компетентності майбутніх викладачів музичного мистецтва та хореографії як кваліфікаційного метаконструкту, який реалізує функцію координації процесів актуалізації та формування компетентностей, відповідно до мети та завдань варіативно-творчого процесу мистецької освіти. На основі здійсненого аналізу таксономії освітніх цілей Б. Блума та концепції, відтвореної Л. Андерсеном та співавторами, з’ясовано, що зміст інтегральної компетентності майбутніх викладачів музичного мистецтва та хореографії визначається на двох рівнях – процесуальному і результативному. На процесуальному рівні такий зміст складають уміння та навички, сформовані в процесі досягнення таксономічно структурованих цілей мистецько-освітнього процесу. На результативному рівні такий зміст проявляється як метазнання, систематизоване у змістові домени: “стратегічні знання”, “знання когнітивних завдань”, “самопізнання”, “оцінювання цілей”.

Біографія автора

Інга Хмелевська, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (Одеса, Україна)

Хмелевська Інга Олексіївна, викладач кафедри музичного мистецтва і хореографії, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

Посилання

Hlazunova, O. H., Kovalchuk, V. K., & Voloshyna, T. V. (2019). Mizhdystsyplinarnyi proiekt yak zasib formuvannia intehralnoi kompetentnosti maibutnikh IT-fakhivtsiv [Inter-dissiplanal project as a means of forming integrated competence of future IT professionals]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika. 1, pp. 136-147. [in Ukrainian].

Ivanitsky, O. I. (2017). Formuvannia intehralnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia fizyky na zasadakh akmeolohichnoho, kontekstnoho ta kompetentnistnoho pidkhodiv [Formation of integral competence future physics teacher based on acmeological, competence and contextual approaches]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. 23, pp. 129-132. [in Ukrainian].

Luhovyi, V. I. (2014). Yevropeiski kvalifikatsiini metaramky: Zaprovadzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii v konteksti novoho Zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu»: Materialy Natsionalnoi komandy ekspertiv proektu YeS "NEO v Ukraini" [European Qualifications Framework: Introducing the National Qualifications Framework in the context of the new Law on Higher Education in Ukraine: Materials of the National Team of Experts of the EU NEO Ukraine Project]. [in Ukrainian].

Oborskyi, H. O., Perperi, L. M., & Holoborodko, H. M. (2017). Pidkhody do otsiniuvannia kompetentnostei ta vymiriuvannia rezultativ navchannia osvitnikh prohram. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI»: Zbirnyk naukovykh prats. Seriia: Mekhaniko-tekhnolohichni systemy ta kompleksyю. 19(1241), pp. 157-162. [in Ukrainian].

Pro Osvitu. № 2145-VIII § rozd. I st. 1. (2017). Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/T172145?an=23. [in Ukrainian]. (accessed by 18.09.2019).

Khmelevska, I. O. (2018). Intehralna kompetentnist maibutnikh vykladachiv mystetskykh dystsyplin [Integral competence of future teachers of art disciplines]. Aktualni pytannia mystetskoi osvity ta vykhovannia. 2(12), pp. 105-115. [in Ukrainian].

Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Raths, J., Mayer, R. E., Cruikshank, K. A., Bloom, B. S. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. New York: Longman.

Armstrong, P. (2019). Bloom’s Taxonomy. Retrieved from Center for Teaching Vanderbilt University: cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy/. (accessed by 21.11.2019).

Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals (Vol. Handbook I). New York: David McKay Company.

Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive–developmental inquiry. American Psychologist. 34(10), pp. 906–911. Retrieved from https://doi.org/10.1037/0003-066X.34.10.906. (accessed by 12.03.2019).

Gértrudix-Barrio, M., & Gértrudix-Barrio, F. (2010). The Utility of Musico-visual Formats in Teaching. Revista Comunicar. 17(34), pp. 99-107. doi:10.3916/C34-2010-02-10. (accessed by 15.02.2019).

Ripalda, M. C. (2019). Dance and choreography competence of university physical education teachers. European Journal of Physical Education and Sport Science, 5(9), 116-137. Retrieved from https://oapub.org/edu/index php/ejep/article/view/2524. (accessed by 12.03.2019).

Taebel, D. K. (1980). Public school music teachers' perceptions of the effect of certain competencies on pupil learning. Journal of Research in Music Education, 28(3), 185-197. Retrieved from https://doi.org/10.2307/3345236. (accessed by 17.09.2019).

Wilber, K. (2005). Introduction to Integral Theory and Practice: IOS Basic and the AQAL Map. Journal of Integral Theory and Practice, 1(1), 2-38. Retrieved from www.researchgate.net/journal/1944 5091_Journal_of_Integral_Theory_and_Practice. (accessed by 07.09.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін