Зміст поняття "музично-слухові уявлення" в сучасних наукових дослідженнях

Автор(и)

  • Лі Еньхуй Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.05

Ключові слова:

молодші школярі, музично-слухові уявлення, музична інтонація, музична діяльність, виконавські уміння

Анотація

У статті розглянута еволюція поняття «музично-слухові уявлення» і розкриті сучасні погляди науковців на цей феномен. Зазначається, що погляди музикантів-педагогів стосовно важливості його формування змінювалися і залежали від будови і механіки музичного інструменту, зокрема фортепіано. Відповідно змінювалися й методичні системи викладання гри на цьому інструменті – від пріоритету виконавської техніки до процесу інтонування і звукоутворення для формування музично-слухових уявлень. Аналіз сучасних методичних праць з питань музичного навчання показав, що формування музично-слухових уявлень стає основою успішної музичної діяльності, яка дозволяє розкрити особистість учнів і суттєво вплинути на їх музичний розвиток і естетичні уподобання. У виконавському процесі основою формування музично-слухових уявлень виступає слухова активність, яка забезпечує слухо-рухову координацію, надає виконанню оцінку за художніми та технічними параметрами і таким чином здійснює коригування виконавського процесу та його результату. певний запас музично-інтонаційних уявлень, Уміння оперувати ними, опанування елементарних виконавських навичок стають передумовою безпосередньої участі учнів у творчому процесі виконання музичних творів.

Біографія автора

Лі Еньхуй, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Лі Еньхуй, аспірант факультету мистецтв, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Посилання

Asafev B.V. (1971). Muzykalnaya forma kak protsess. L.: Muzyka. 376 s. [in Russian]

Bakh K.F.E. (2005). Opyt istinnogo iskusstva igry na klavire (per. s nem. Ye. Yushkevicha). SPb.: EARLYMUSIC PUBLISHING HOUSE.

Hu Syaokhun (2001). O muzykal’nom vospytanyy v rannem vozraste. «Vestnyk Khéyluntszynskoho obrazovatel’noho ynstytuta». Kharbyn, № 4. s.9. [in Russian]

Kashkadamova N.B. (1998). Mystetstvo vykladannya muzyky na klavishno-strunnykh instrumentakh (klavikord, klavesyn, fortepiano) XIV- XVIII st. [Tekst]: navch. posibnyk dlya stud. muzychnykh vuziv. Vyshchyy derzh. muzychnyy in-t im. M. Lysenka. T.: SMP "Aston", 299 s. [in Ukrainian]

Makarov V. (1997). Metodika obucheniya igre na fortepiano. Kharkov : KhGII. 120 s. [in Russian]

Malinkovskaya A.V. (2005). Klass osnovnogo muzykalnogo instrumenta: iskusstvo fortepiannogo intonirovaniya. M. : Gumanitar. izd. tsentr «VLADOS», 382 s. [in Russian]

Martinsen K. A. (2003). Metodika individual'nogo prepodavaniya igry na fortepíano. M: Klassika–XXI, 127 s. [in Russian]

Neygauz G. G. (1988). Ob iskusstve fortepiannoy igry / Zapiski pedagoga. M. : Muzyka, 240 s. [in Russian]

Savshinskiy S.I. (1964). Rabota pianista nad muzykal'nym proizvedeniyem. L. : Muzyka, 188 s. [in Russian]

Sokhor A. Muzyka kak vid iskusstva. SPb. : Lan', 128 s. [in Russian]

Tsipin G.M. (2001). Muzykal'no-ispolnitel'skoye iskusstvo. SPb. : «Al'teyya», 320 s. [in Russian]

Lyu Tsingan. (2003). Fortepiannoye ispolnitel'stvo i obucheniye. Pekin, Narodnaya muzyka. 125 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти