Зміст поняття "музично-слухові уявлення" в сучасних наукових дослідженнях
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.05Ключові слова:
молодші школярі, музично-слухові уявлення, музична інтонація, музична діяльність, виконавські умінняАнотація
У статті розглянута еволюція поняття «музично-слухові уявлення» і розкриті сучасні погляди науковців на цей феномен. Зазначається, що погляди музикантів-педагогів стосовно важливості його формування змінювалися і залежали від будови і механіки музичного інструменту, зокрема фортепіано. Відповідно змінювалися й методичні системи викладання гри на цьому інструменті – від пріоритету виконавської техніки до процесу інтонування і звукоутворення для формування музично-слухових уявлень. Аналіз сучасних методичних праць з питань музичного навчання показав, що формування музично-слухових уявлень стає основою успішної музичної діяльності, яка дозволяє розкрити особистість учнів і суттєво вплинути на їх музичний розвиток і естетичні уподобання. У виконавському процесі основою формування музично-слухових уявлень виступає слухова активність, яка забезпечує слухо-рухову координацію, надає виконанню оцінку за художніми та технічними параметрами і таким чином здійснює коригування виконавського процесу та його результату. певний запас музично-інтонаційних уявлень, Уміння оперувати ними, опанування елементарних виконавських навичок стають передумовою безпосередньої участі учнів у творчому процесі виконання музичних творів.
Посилання
Asafev B.V. (1971). Muzykalnaya forma kak protsess. L.: Muzyka. 376 s. [in Russian]
Bakh K.F.E. (2005). Opyt istinnogo iskusstva igry na klavire (per. s nem. Ye. Yushkevicha). SPb.: EARLYMUSIC PUBLISHING HOUSE.
Hu Syaokhun (2001). O muzykal’nom vospytanyy v rannem vozraste. «Vestnyk Khéyluntszynskoho obrazovatel’noho ynstytuta». Kharbyn, № 4. s.9. [in Russian]
Kashkadamova N.B. (1998). Mystetstvo vykladannya muzyky na klavishno-strunnykh instrumentakh (klavikord, klavesyn, fortepiano) XIV- XVIII st. [Tekst]: navch. posibnyk dlya stud. muzychnykh vuziv. Vyshchyy derzh. muzychnyy in-t im. M. Lysenka. T.: SMP "Aston", 299 s. [in Ukrainian]
Makarov V. (1997). Metodika obucheniya igre na fortepiano. Kharkov : KhGII. 120 s. [in Russian]
Malinkovskaya A.V. (2005). Klass osnovnogo muzykalnogo instrumenta: iskusstvo fortepiannogo intonirovaniya. M. : Gumanitar. izd. tsentr «VLADOS», 382 s. [in Russian]
Martinsen K. A. (2003). Metodika individual'nogo prepodavaniya igry na fortepíano. M: Klassika–XXI, 127 s. [in Russian]
Neygauz G. G. (1988). Ob iskusstve fortepiannoy igry / Zapiski pedagoga. M. : Muzyka, 240 s. [in Russian]
Savshinskiy S.I. (1964). Rabota pianista nad muzykal'nym proizvedeniyem. L. : Muzyka, 188 s. [in Russian]
Sokhor A. Muzyka kak vid iskusstva. SPb. : Lan', 128 s. [in Russian]
Tsipin G.M. (2001). Muzykal'no-ispolnitel'skoye iskusstvo. SPb. : «Al'teyya», 320 s. [in Russian]
Lyu Tsingan. (2003). Fortepiannoye ispolnitel'stvo i obucheniye. Pekin, Narodnaya muzyka. 125 s.