Перспективи перформативної художньої дидактики у метамодерністичному середовищі
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.02Ключові слова:
дидактичні стратегії, постмодерністська методологія художньої дидактики, перформативна концепція професійної освіти, принципи а-топічного метаксису, технологія метаноїАнотація
Представлено результати дослідження перспектив оновлення дидактики сучасної мистецької школи. Проаналізовано зміст (закономірності, принципи, форми, методи і критерії результативності) енантної постмодерністської теорії навчання, зосередженої на еґоцентричному індивідуалізмі, що спонукає майбутнього фахівця до рефлексії доцільності своєрідного машинного кенозису – трансгресії у «тіло» трансформера, кіборга, робота-андроїда. В якості альтернативи пропонується авторська перформативна концепція професійної підготовки, яка передбачає надситуативну активність майбутнього акціоніста під час моральнісно-смислового опосередкування принципів організації надскладних естетичних метасистем в умовах а-топічного метаксису. Миследіяльнісна методологія пропонованого дослідження реалізувала феноменологічно-герменевтичний і семіотичний підходи, методи коґерентного моделювання і експертної оцінки теорії концептуальної інтеграції, коннективної теорії метафоричної інтерпретації, концепцію нелінійної епістемології, принципів антиномічності, верифікації, комплексності, диз’юнктивного синтезу. Наукова новизна матеріалу полягає у розкритті сратегій упровадження перформативної дидактики вищої школи і технології метаної для їх реалізації у сфері метафоричної когнітивістики.
Посилання
Berdyaev, N. A (2018). Smysl tvorchestva. Opyt opravdaniya cheloveka [The meaning of creativity. The experience of human justification]. Moscоw : Yurajt. 256 p. (in Russian)
Delez, Zh. (2008). Logika smysla /per. s fr. Ya.I.Svirskogo [Logic of meaning] / [transl. from fr. by Fr. J.I.Svirsky]. Moscow : Raritet. 480 p. (in Russian)
Derrida, Zh. (2000) Pismo i razlichie / per. s fr. V.N. Lisickogo [Letter and difference]. Saint Petersburg: Akademicheskij proekt. 428 s. (in Russian)
Dzhanelli, M.( 2018) Elektronnoe obuchenie v teorii, praktike i issledovaniyah [E-learning in theory, practice and research ] // Voprosy obrazovaniya. № 4. S. 81-98. (in Russian).
Dugin, A. G. (2016) Sociologiya voobrazheniya. Vvedenie v strukturnuyu sociologiyu [Sociology of imagination. Introduction to structural sociology]. Moskow : Triksta. 564 p. (in Russian)
Ivanova, E. O. (2009) Didaktika v informacionnom obshestve [Didactics in information society] // Pedagogika. № 10. P. 8-15. (in Russian)
Коndratska, L.А. (2012). Khudozhnia epistemolohiia [Artistic epistemology] Ternopil : Vеktоr, 330 p. (in Ukrainian)
Prp. Mykyta Styfat. (2013) Asketychni tvory [Ascetic works]. Т.5. Lviv : Vydavnytstvo Olega Abishko, 188 p. (in Ukrainian)
Ramo, J. C. (2017) Sedmoe chuvstvo. Kak prognozirovat i upravlyat izmeneniyami v tsifrovuyu epohu [Seventh sense. How to predict and manage changes in the digital age]. Kiev : Forse, 336 p. ISBN 978-617-7347-62-9. (in Russian)
Uman, A. I. (2010). Teoriya obucheniya: ot traditsionnoy k antropologicheskoy didaktike [Theory of training: from traditional to anthropological didactics] / Pedagogika. № 1. S. 22-30 (in Russian)
Fuko M. (1994). Slova i veschi: Arheologiya gumanitarnIh nauk [Words and things: Archaeology of humanities]. Saint-Petersburg: A-Sad. 406 p. (in Russian)
Andrews, R. Kenneth (2011). Does Е-Learning Require a New Theory of Learning? Some Initial Thoughts // Journal for Educational Research Online. Vol. 3 No 1. pp.104-121 (in English)
Eshelman, R. Performatism, or the End of Postmodernism // Anthropoetics. Vol 6, No 2, 2001. P.28-40 (in English)
Griffin, P.Assessing and Teaching 21st Century Skills: Collaborative Problem Solving as a Case Study Research Book Chapters. Cambridge University Press, 2014. 350p. (in English)
Hassan, I. The Postmodern Turn: Essays on Postmodernism and Culture. Columbus : Ohio State University Press, 2017. 196 р. (in English)
Kösel, E. (1993). Modellierung von Lernwelten. Ein-Handbuchzur Subjektiven Didaktik. Elztal -Dallau. 5 (18). 158-167 (in English)
Simons, M. (2006). Education Through Research» at European Universities: Notes on the Orientation of Academic Research. Journal of Philosophy of Education. Oxford: Blackwell Publishing. Vol. 40. No 1. pp. 33-34. (in English)
Turner, L. Metamodernism: A Brief Introduction. DOI: https://doi.org/10.21638/11701/spbu16.2018.402 (in English)