Особливості корекції психофізіологічного стану та соматичного здоров’я людини засобами вокалотерапії

Автор(и)

  • Кравцова Наталія Євгеніївна Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-3528-4547
  • Швець Ірина Борисівна Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського https://orcid.org/0000-0003-3803-9683
  • Василевська-Скупа Людмила Павлівна Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-1989-7175

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2024.31.03

Ключові слова:

вокалотерапія, музика, корекція, психологічна реабілітація, гармонізація, психофізіологічний стан, соматичне здоров’я людини

Анотація

Проблеми, пов'язані зі зростанням стресогенних факторів у сучасному суспільстві, викликають психологічну нестабільність, дезорганізацію, що призводить до невротизації як дітей, так і дорослих. Актуальним для вчених різних наукових галузей є удосконалення прийомів і методів корекції психофізіологічного стану та соматичного здоров’я людини, зокрема, психофізіологічного впливу музики на людину. Особливе місце відведено корекційним можливостям вокалотерапії як одній із форм активної музикотерапії, адже спів позитивно впливає на настрій людини, спрямовує функціональну активність, працездатність. Метод колективного співу розглядається як один із засобів зняття напруження і гармонізації особистості, орієнтує людину на спілкування, дає змогу встановити соціальний контакт, викликає почуття безпечної самореалізації. Подано комплекс вокально-тренувальних вправ, серед яких дихальна гімнастика, артикуляційна гімнастика, вправи для формування основних вокальних навичок.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31

Як цитувати

Кравцова, Н. Є., Швець, І. Б. і Василевська-Скупа, Л. П. (2024) «Особливості корекції психофізіологічного стану та соматичного здоров’я людини засобами вокалотерапії», Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 31, с. 17–23. doi: 10.31392/UDU-nc.series14.2024.31.03.