Хореографічне мистецтво України у контексті соціокультурних процесів першої третини ХХ століття

Автор(и)

  • Верещагіна-Білявська Олена Євгенівна Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-4559-0230
  • Сушицький Микола Іванович Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-6176-570X

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.24

Ключові слова:

балет, українська музика, хореографія, театр, класичний танець, народний танець

Анотація

У статті проаналізовано фактологічний матеріал з історії українського балету і хореографічної освіти та визначено особливості національного хореографічного мистецтва першої третини ХХ століття. Застосування системного і культурологічного підходів дозволило розкрити специфіку становлення мистецтва українського класичного танцю та хореографічної освіти у контексті перебігу соціокультурних процесів зазначеного періоду. Визначено роль польських танцівників у становленні класичного танцю в Україні. Охарактеризовано експерименти П. Вірського і М. Болотова у галузі поєднання лексики народного танцю з класичним балетом. Автори статті виділяють здобутки танцівників Одеського театру опери та балету, які виступили сміливими експериментаторами мистецтва танцю та визначили шляхи його розвитку на майбутнє. Зроблено висновок стосовно того, що напрямок розвитку національних балету і хореографічної  освіти безпосередньо було визначено перебігом суспільних процесів першої третини ХХ століття, а також вказано на чинники, що гальмували їх розвиток.

Посилання

Білаш П. М. (2004). Балетмейстерське мистецтво і становлення української сценічної хореографії у контексті розвитку європейської художньої культури 10–30-х років ХХ століття: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства: 17.00.01. Київ:Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. 18 с.

Горбатова Н. О. (2004). Становлення мистецтва класичного танцю в Україні (20–30-ті роки ХХ ст.) : автореферат дисертації на здобуття наук. ступеня кандидата історичних наук : 17.00.01. Київ: Київський національний університет культури і мистецтв. 18 с.

Загайкевич М. П. (1969). Українська балетна музика. Київ: Наукова думка. 232 с.

Загайкевич М. П. (1968). Музична драматургія українського балету. Проблеми української радянської музики. Випуск 1. Київ: Музична Україна. С. 109–162.

Пастух В. В. (1999). Сценічна хореографічна культура Східної Галичини 20–30-х років ХХ століття : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства:17.00.01 Київ: Київський національний університет культури і мистецтв. 20 с.

Станішевський Ю. О. (1986). Балетний театр Радянської України: 1925–1985. Шляхи і проблеми розвитку. Київ: Музична Україна. 240 с.

Станішевський Ю. (2003). Балетний театр України: 225 років історії. Київ: Музична Україна. 440 с.

ЦиганюкВ. Ф. (1991). Нещасні щасливі. Вінниця : б.в. 27 с.

Щербаківський Д. М. (2008). Оркестри, хори і капели на Україні за панщини.Козак Мамай: мистецько-етнографічні праці. Київ: Факт. С. 279–315.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-22

Як цитувати

Верещагіна-Білявська О. Є. і Сушицький М. І. (2023) «Хореографічне мистецтво України у контексті соціокультурних процесів першої третини ХХ століття», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 29, с. 192–198. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.24.

Номер

Розділ

Розділ 4. Історичні, порівняльно-педагогічні аспекти професійно-художньої освіти