Упровадження методу колективного аранжування в сучасну музично-педагогічну практику

Автор(и)

  • Наталія Утешева Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6723-0212

Ключові слова:

творча навчально-виховна ситуація; музично-педагогічна практика; професійні якості вчителя музики

Анотація

Інноваційність пропонованого методу колективного аранжування полягає у новій, груповій формі викладу навчального матеріалу на заняттях з оркестрового класу, інструментального ансамблю. Ефективність методу – у створенні творчої навчально-виховної ситуації. Наголошується формування "авторської здатності" майбутнього вчителя музичного мистецтва (виступити ініціатором мистецького задуму, реалізувати його у власній творчій діяльності, зберігаючи оригінальність і виразність презентації тощо). В основу покладено ідею розвитку професійних якостей майбутнього педагога: уміння самостійно й ефективно розв’язувати проблемні ситуації, критично мислити, аналізувати, адекватно оцінювати інформацію, виявляти індивідуальний стиль викладання, розкривати власний творчий потенціал. Метод колективного аранжування пропонується впроваджувати в сучасну музично-педагогічну практику мистецьких навчальних закладів України.

Біографія автора

Наталія Утешева, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Утешева Наталія Михайлівна, викладач кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Alzhnev Y. B. Do problemy vidrodzhennia tradyziinoho narodno-instrumentalnoho musikuvannia [To the problem of revival o traditional folk-instrumental music-making]. No 45. Kyiv, 2014, pp. 261-267. (in Ukrainian)

Bibik N. M. Kopmetentnisnyi pidhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: monografiia [Competence-based approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: monograph]. Ed. by N. M. Bibik, L. S. Vashchenko, O.I. Lokshyna and others; endorsed by O.V. Ovcharuk. Kyiv, 2004. 112 p. (in Ukrainian)

Brylin E. B. Formuvannia navychok kompozytorskoi tvorchosti u studentiv musychno-pedahohichnyh fakultetiv: dys. kand. ped. nauk: 13.00.02 [Formation of creative music composition skills in students of music-pedagogical departments : Thesis Ph.D. in Pedagogy]. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts, 2002. 282 p. (in Ukrainian)

Garanian G. A. Aranzhyrovka dlia estradnykh instrumentalnykh i vokalno-instrumentalnykh ansamblei [Musical arrangement for pop instrumental and vocal-instrumental ensembles]. Moscow, 1986. (in Russian)

Golubev I. I., Stepanenko K. F. Osnovy aranzhyrovki dlia estradnykh ansamblei [Fundamentals of musical arrangement for variety ensembles]. Moscow: Muzyka, 1993. 115 p. (in Russian)

Druzhynin V. N. Psikhologiia obshchih sposobnostei [The psychology of general abilities]. St. Petersburg: PiterKom, 1999. 368 p. (in Russian)

Kulbovsky P. M. Annotatsia navchalnoi dystsypliny “Akompantment ta improvizatsia” osvinio-profesiinoi prohramy pidhotovky bakalavriv za spetsialnostiamy 014.13 Serednia osvita (Musychne mystetstvo) ta 025 Kultura i mystetstvo fakultetu mystetstv imeni Anatoliia Avdiievskoho [Summary of the academic course of “Accompaniment and Improvisation” of the professional academic curriculum for the undergraduate course, specialties 014.13 Secondary education (Music art) and 025 Culture and Arts for Faculty of Arts named after Anatolii Avdievsky, National Pedagogical Dragomanov University]. URL: http://www.fm.npu.edu.ua/ua/dystsypliny-za-vyborom-studenta/725-anotatsiia-akompanement

Lipovetsky Zh. Era pustoty [The era of emptiness]. St. Petersburg, 2001. 330 p. (in Russian)

Likhachev B.T. Pedagogika. Kurs lektsiy : ucheb. posob. dlya studentov ped. uchebn. zavedeniy i slushateley IPK i FPK [Pedagogics. A course of lectures: a student book for pedagogical educational establishments and for in-service training]. Moscow: Urait, 1998. 464 p. (in Russian)

Masol L. M. Zahalna mystetska osvita: teoriia i praktyka [General theory of arts: theory and practice]. Kyiv: Promin, 2006. 432 p. (in Ukrainian)

Olenikov K. A. Aranzhyrovka [Musical arrangement]. Feniks, Rostov-na-Donu, 2003. 134 p. (in Russian)

Pasichniak L. Etapy stanovlennia repertuaru akademichnykh narodno-instrumentalnykh ansambliv Ukrainy XX stolittia [The stages of the development of the repertoire of the academic folk instrumental ensembles of Ukraine in the XX century]. Academic folk instrumental art and vocal schools of Lviv region: a book of proceedings of the academic conference (Lviv, November 3, 2005). Drohobych: Kolo, 2005, pp. 261-269. (in Ukrainian)

Syladii I. Yakisna osvita v konteksti upravlinnia vprovaszhenniam innovatsii [Quality education in the context of managing the implementation of innovations]. Kyiv: Vyshcha osvita Ukrainy, 2011. No 4, pp. 105-112. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Утешева, Н. (2019) «Упровадження методу колективного аранжування в сучасну музично-педагогічну практику», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 104–112. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/115 (дата звернення: 28 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін