Психолого-педагогічні основи готовності вчителя музичного мистецтва до творчої самореалізації

Автор(и)

  • Олена Теплова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна) https://orcid.org/0000-0001-8763-891X

Ключові слова:

вчитель музики; педагогічна творчість; мистецтво у школі

Анотація

На основі аналізу психолого-педагогічних, філософських, музикознавчих джерел, за допомогою практичного досвіду узагальнено зміст поняття готовності вчителя музичного мистецтва до творчої самореалізації в умовах навчання у вищих музично-педагогічних закладах освіти. Визначено шляхи активізації та формування такої готовності у студентів для подальшої діяльності за фахом. Специфіка зазначеної педагогічної проблеми зумовила комплексний підхід (питання розглядаються в педагогічних, психологічних, естетичних, музикознавчих аспектах). Підкреслюється, що ефективність формування готовності вчителя музики до творчої самореалізації підвищується із залученням в роботу інтегративних методик музично-творчої діяльності у поєднанні з вивченням психолого-педагогічних джерел.

Біографія автора

Олена Теплова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (Вінниця, Україна)

Теплова Олена Юріївна, кандидат педагогічних наук, доцент; доцент кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Amonashvili Sh. A. Psikhologicheskie osnovy pedagogiki sotrudnichestva: kn. dlya uchitelya [Psychological principles of cooperation pedagogy: a book for a teacher]. Kyiv, 1991, pp. 25-40. (in Russian)

Moroz O. H., Slastonin V. O., Filipenko N. I. Pidhotovka maibutnoho vchytelia: zmist ta orhanizatsiia: Navch. posibnyk [Training of upcoming teacher : Content and Organization. Tutorial]. Kyiv, 1997. 70 p. (in Ukrainian)

Slastenin V. A. Formirovanie lichnosti uchitelya v protsesse ego professionalnoy podgotovki [Formation of the personality of the teacher in the process of his professional training]. Moscow, 1986. 215 p. (in Russian)

Teplova O. Yu. Tvorcha samorealizatsiia vchytelia muzyky v konteksti estetychnoho vykhovannia shkoliariv u pozaurochnii muzychno-vykonavskii diialnosti [Creative self-realization of the teacher of music in the context of aesthetic education of pupils in extra-curricular musical and performing activities]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka: zbirnyk naukovykh prats, Issue 4 (143). Luhansk: LNPU, 2008, pp. 271-277. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-17

Як цитувати

Теплова, О. (2019) «Психолого-педагогічні основи готовності вчителя музичного мистецтва до творчої самореалізації», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 26, с. 83–89. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/112 (дата звернення: 29 Квітень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін