Розвиток креативності майбутнього вчителя музичного мистецтва в умовах університетської освіти
Ключові слова:
компетенції вчителя музики; латеральне мислення; педагогічні умови; творче мислення; творчий потенціалАнотація
Креативність розглядається як здатність до творчості. Виокремлюються важливі складники означеного феномена. Важливим є зв’язок творчого процесу із самореалізацією особистості, креативність трактується як інтегральна якість педагога. Висвітлено структурні компоненти творчої навчально-професійної діяльності вчителя музичного мистецтва. Розглянуто методи та педагогічні умови активізації особистісно-професійного потенціалу студентів як майбутніх фахівців мистецької галузі. Окреслено особистісно-якісні перспективи професійної діяльності вчителя музичного-мистецтва, що ґрунтуються на оригінальності мислення, гнучкості, неповторності ідей, самоактуалізації особистості. Застосовується принцип латерального мислення як необхідний складник креативності. Обґрунтована необхідність опанування здатністю креативного мислення в структурі компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва.
Посилання
Astasheva N.A Razvitiye kreativnosti budushchogo uchitelya muziki v professionalnom obrazovanii [Development of creativity of the future music teacher in vocational education]. Pedagogika iskusstva [Art Pedagogy], Issue 3. 2013. (in Russian)
Vilenskiy M. Ya. & Begidova S. N. Professionalno-tvorcheskoye razvitiye lichnosti spetsialista fizicheskoy kultury i sporta v protsesse obucheniya [Professional and creative development of the personality of a specialist in physical education and sports in education process]. Moscow, 2004. 213 p. (in Russian)
Kreatуvnіst osobуstostі yak faktor іnnovatsіynogo rozvуtku suspіlstva : zbіrn. nauk. prats [Creativity of the person as a factor of innovative development of society]. [The collection of scientific works]; Ed. by V.V. Pavlenko. Zhуtomуr, 2018. 154 p. (in Ukrainian)
Maslou A. Novyye rubezhi chelovecheskoy prirody [New Frontiers of Human Nature]; traslated from english by G.A. Ball and A.P. Popogrebsky. Moscow, 1999. 425 p. (in Russian)
Ovcharov S.M. Andragogicheskiye printsipy razvitiya kreativnosti uchiteley informatiki v sisteme poslediplomnogo pedagogicheskogo obrazovaniya [Andragogical principles of developing the creativity of informatics teachers in the system of postgraduate pedagogical education]. Vektor nauki TGU: Seriya: Pedagogika, psikhologiya, Issue 2 (13). 2013, pp. 233-236. (in Russian)
Pishchulina L. V. Formirovaniye kreativnosti v mladshem shkolnom vozraste v usloviyakh innovatsionnoy shkoly [Formation of creativity in primary school age in terms of innovative school]. Psikhologiya i shkola [Psychology and school], Issue 2. 2009, pp. 72–87. (in Russian)
Svirilina K. O. Kreativnyye sposobnosti uchitelya i uchashchikhsya nachalnoy shkoly [Creative abilities of teacher and of students in elementary school]. Aktual’nyye voprosy sovremennoy pedagogiki: materialy IV Mezhdunar. nauch. konf. [Actual issues of modern pedagogy: The materials of the IV-th International Scientific Conference]. Ufa, 2013, pp. 97-100. (in Russian)
Stepanov S.S. (Ed.) Populyarnaya psikhologicheskaya entsiklopediya [Well-known psychological encyclopedia]. Moscow, 2005, P. 325. (in Russian)
Shubinskiy V.S. Pedagogika tvorchestva uchashchikhsya [Pedagogy of pupils` creativity]. Moscow, 1988. 80 p. (in Russian)