Методичні аспекти формування чистоти інтонації у процесі навчання підлітків гри на гобої

Автор(и)

  • Лев Закопець Львівська середня спеціалізована музична школа-інтернат імені Соломії Крушельницької

Ключові слова:

виконавське дихання; гобоїст; інструментальна інтонація; юний музикант

Анотація

У статті досліджується формування чистоти інтонації у процесі навчання підлітків гри на гобої, розглядається залежність чистоти інтонування від виконавського дихання, постановки тростини , функцій губ і язика. Багато недоліків у процесі гри на духових інструментах пов’язані з невмінням юного виконавця користуватись диханням. Від правильного дихання залежить чистота інтонування, стійкість і виразність звуку. Якщо при фізіологічному диханні вдих і видих зазвичай рівнотривалі, то під час гри на духових інструментах видих триває довше. Виконавський видих завжди активний, у зв’язку з чим гобоїст відчуває додаткове навантаження на організм. Ці труднощі долаються систематичним тренуванням юного виконавця. Важливо слідкувати, щоб видих здійснювався рівномірно і був гнучким (пристосований до різної інтенсивності, швидкості) задля забезпечення правильних динамічних відтінків та якісного інструментального інтонування.

Біографія автора

Лев Закопець, Львівська середня спеціалізована музична школа-інтернат імені Соломії Крушельницької

Закопець Лев Миронович, Заслужений діяч мистецтв України, доцент, директор Львівської середньої спеціалізованої музичної школи-інтернату імені Соломії Крушельницької (м. Львів); професор кафедри духових та ударних інструментів Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету (м. Рівне)

Посилання

Dikov, V. (1973). Metodyka navchannia hry na dukhovykh instrumentakh [Training methodology of playing on wind instruments]. Moscow: Muzyka. [in Russian].

Levin, S. Dukhovye instrumenty v istorii muzykalnoy kultury [Wind instruments in the history of musical culture]. Moscow: Muzyka. [in Russian].

Rozanov, S. (1938). Osnovy metodiki prepodavaniya igry na dukhovykh instrumentakh [Fundamentals of Methods teaching of playing on wind instruments]. Moscow: Muzgiz. [in Russian].

Svechnikov, D. (1974). Dukhovoy orkestr [The Brass Orchestra]. Moscow: Muzika. [in Russian]

Platonov, N. (1958). Voprosy metodiki obucheniya igre na dukhovykh instrumentakh [Questions about the training methods of playing on wind instruments]. Moscow: Muzgiz. [in Russian].

Usov, Yu. (ed.). (1991). Voprosy muzykalnoy pedagogiki [Questions of musical pedagogy]. Vol.10. Moscow: Muzyka. 176 pp. [in Russian].

Burgess, G. (2004). The Oboe. London : Yale University Press. 418 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Закопець, Л. (2018) «Методичні аспекти формування чистоти інтонації у процесі навчання підлітків гри на гобої», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 69–72. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/92 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 3. Формування художньої компетенції учнівської молоді