Методика формування художньої емпатії майбутніх учителів музики
Ключові слова:
майбутній вчитель музики; метод моделювання художньо-педагогічних ситуацій; художня емпатіяАнотація
У статті пропонується нова методика формування художньої емпатії студентів мистецьких факультетів педагогічних університетів. Особливого значення надається таким методам і прийомам фортепіанного навчання як актуалізація художньо-емоційної пам’яті студентів, активізація художньо-асоціативного мислення студентів, варіантне опрацювання музичних творів, спонукання студентів до самоаналізу музичних вражень, залучення майбутніх учителів до порівняння художніх явищ. Наголошується суттєва роль моделювання художньо-педагогічних ситуацій, а також застосування біографічних методів осягнення композиторського стилю.
Посилання
Bochkarev, L. L. (1997), Psikhologiya muzykalnoy deyatelnosti [Psychology of musical activity]. Institut psikhologii RAN, Moscow. [in Russian]
Ziaziun, I. A. (2003), Bezsvidome i tvorcha intuitsiia [Nonconscious and creative intuition]. Professional Education: Pedagogy and Psychology. Ukrainian-Polish Journal. Ed. by I. A. Ziaziun, T. Levovytsky, N. Nychkalo, I. Vilsh. Czestochowa-Kyiv. Vol. 4. pp. 121-137. [in Ukrainian]
Ekman, P. (2015), Psykholohyia emotsyi [Emotions Revealed: Recognizing Faces and Feelings to Improve Communication and Emotional Life]. Translated from English by V. Kuzin. [in Russian].
Oleksiuk, O. M. (2006). Muzychna pedahohika: navchalnyi posibnyk [Music pedagogy]. – Kyiv: KNUKiM. [in Ukrainian].
Popovych, N.M. (2012). Muzychna pedahohika: navchalno-metodychnyi kompleks [Music Pedagogy: Educational and Methodical Complex]. Mukachevo: MDU. [in Ukrainian].
Bailey, Derek (1980). Improvisation: Its Nature and Practice in Music. England: Moorland Pub.
Madenfort, W. (1972). Aesthetic Education: An Education for the Immediacy of Sensuous Experience. Art Education, 25(5), pp. 10-14. doi:10.2307/3191688.