Методика формування художньої емпатії майбутніх учителів музики

Автор(и)

  • У Ціжуй Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

Ключові слова:

майбутній вчитель музики; метод моделювання художньо-педагогічних ситуацій; художня емпатія

Анотація

У статті пропонується нова методика формування художньої емпатії студентів мистецьких факультетів педагогічних університетів. Особливого значення надається таким методам і прийомам фортепіанного навчання як актуалізація художньо-емоційної пам’яті студентів, активізація художньо-асоціативного мислення студентів, варіантне опрацювання музичних творів, спонукання студентів до самоаналізу музичних вражень, залучення майбутніх учителів до порівняння художніх явищ. Наголошується суттєва роль моделювання художньо-педагогічних ситуацій, а також застосування біографічних методів осягнення композиторського стилю.

Біографія автора

У Ціжуй, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

У Ціжуй, аспірант факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова

Посилання

Bochkarev, L. L. (1997), Psikhologiya muzykalnoy deyatelnosti [Psychology of musical activity]. Institut psikhologii RAN, Moscow. [in Russian]

Ziaziun, I. A. (2003), Bezsvidome i tvorcha intuitsiia [Nonconscious and creative intuition]. Professional Education: Pedagogy and Psychology. Ukrainian-Polish Journal. Ed. by I. A. Ziaziun, T. Levovytsky, N. Nychkalo, I. Vilsh. Czestochowa-Kyiv. Vol. 4. pp. 121-137. [in Ukrainian]

Ekman, P. (2015), Psykholohyia emotsyi [Emotions Revealed: Recognizing Faces and Feelings to Improve Communication and Emotional Life]. Translated from English by V. Kuzin. [in Russian].

Oleksiuk, O. M. (2006). Muzychna pedahohika: navchalnyi posibnyk [Music pedagogy]. – Kyiv: KNUKiM. [in Ukrainian].

Popovych, N.M. (2012). Muzychna pedahohika: navchalno-metodychnyi kompleks [Music Pedagogy: Educational and Methodical Complex]. Mukachevo: MDU. [in Ukrainian].

Bailey, Derek (1980). Improvisation: Its Nature and Practice in Music. England: Moorland Pub.

Madenfort, W. (1972). Aesthetic Education: An Education for the Immediacy of Sensuous Experience. Art Education, 25(5), pp. 10-14. doi:10.2307/3191688.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

У, Ц. (2018) «Методика формування художньої емпатії майбутніх учителів музики», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 25, с. 55–60. доступний у: https://sj.udu.edu.ua/index.php/tmae/article/view/89 (дата звернення: 16 Травень 2024).

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін