Сутність самосвідомості молодших школярів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.25

Ключові слова:

здатність, свідомість, самосвідомість, сприйняття, усвідомлення, формування

Анотація

У статті розкривається сутність свідомості як основи самосвідомості молодших школярів. Відмічається, що проблема самосвідомості молодших школярів є наразі актуальною, одним із важливих наукових та практичних завдань сучасності. Автор вказує, що поняття свідомість і самосвідомість є близькими але не тотожними. З’ясовується, що поняття свідомість і самосвідомість уміщують різні структурні елементи психічної діяльності молодшого школяра, які ґрунтуються на оцінки, самооцінки себе та свого життєвого оточення. Визначається, що свідомість спрямовує молодших школярів на більш високий щабель у здатності сприймати інформацію. Стверджується, що розвиток самосвідомості молодшого школяра є процесом, який вимагає сторонньої допомоги. Аби оцінювати власну поведінку, молодший школяр спочатку має засвоїти відповідні норми, правила, навчитись оцінювати їх дотримання іншими людьми; лише на цьому ґрунті – завдяки порівнянню себе з оточенням – він поступово навчиться оцінювати власні дії та вчинки.

Біографія автора

Лариса Заря, Харківська гуманітарно-педагогічна академія

Заря Лариса Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фортепіано Харківської гуманітарно-педагогічної академії

Посилання

Boryshevsky M.Y. Personality in the dimensions of self-consciousness [monograph]. Sumy: Publishing House "Hellas", 2012. 608 p. [in Ukrainian]

Karpenko Z.S. Psihologicheskie osobennosti camoopredelenija mladchih chkolnikov : dis… kand. psihol. nauk : spes. 19.00.07. [Thesis PhD (Psychological Sciences)]. Kyiv, 1999. 169 p. [in Russian]

Kulish N.M. Development of self-awareness of gifted children in joint activities : [author’s abstract of the Psychological Sciences Candidate’s Dissertation]. Kyiv, 2003. 19 p. [in Ukrainian]

Ornstein Robert. Evolution of Consciousness, Length: 382 pages, Published on April 24, 2015. [in Russian]

Pavelkin R.V. Development of moral consciousness and self-consciousness in childhood: monograph. Rivne: Volynsky Oberigy, 2004. 248 p. [in Ukrainian]

Pedagogicheski enziklopedicheski slovar M. : Bolchaya Rosiya enziklopediya, 2002. 528 p. [in Russian]

Priest Stephen. Theories of Consciousness. Translated from the English language and the foreword by A.F. Gryaznov. – Lyubertsy: Idea-Press, 2000. – 287 p. [in Russian]

Psychology of cognition. Compilation and the general edition by L.V. Kulykov. St. Petersburg: Piter, 2001. 480 p. [in Russian]

Psychology of self-cognition. Editor-compiler D.Ya. Raygorodsky. Sаmаrа: Izd. Dom «Bahram-M», 2003. – 672 p. [in Russian]

Ryle G. The concept of consciousness. M. : Idea-Press, House of Intelligent Book, 1999. 408 p. [in Russian]

Sepetiy D.P. Consciousness as subjectivity: the secret of I / D.P. Septiy. – Zaporozhye: DMU, 2011. 256 p. [in Ukrainian]

Sechenov M. Izbranni philosophical and psychological works. – М., 1947 [in Russian]

Spirkin A.G. The Origin of consciousness / A.G. Spirkin. M.: Gospolitizdat, 1960. 471 p. [in Russian]

Spirkin A.G. Consciousness and self-consciousness. M.: IPL, 1972. 303 p. [in Russian]

Formation of national consciousness: history, culture, language, pedagogy. Monograph. Donetsk: Knowledge, 2013. 201c. [in Ukrainian]

Chamata P.R. Questions of personality consciousness in Soviet psychologists // Psychological science in the USSR. Moscow: Publisher of the Academy of Pedagogical Sciences of the RSFSR, 1960. Vol.2. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 3. Формування художньої компетенції учнівської молоді