Основи методики освоєння національних мистецьких традицій майбутніми вчителями музики та хореографії

Автор(и)

  • Чжан Юй Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (65020 Одеса, Україна) https://orcid.org/0000-0003-2993-9225

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.18

Ключові слова:

методика вищої освіти, музична освіта, національна мистецька традиція, педагогічний підхід, хореографічна освіта

Анотація

У статті розглядається актуальна проблема збереження і розвитку національних мистецьких традицій, успішність рішення якої залежить від ефективності масової мистецької освіти, зокрема від ступеню готовності вчителів до виконання даної соціокультурної місії. Основний зміст роботи присвячено обговоренню педагогічних підходів і принципів, які покладено в основу розробленої в руслі дослідження методики підготовки майбутніх учителів музики і хореографії в педагогічних вишах. Визначаються головні  педагогічні підходи – полікультурний, художньо-інтегративний (поліхудожній), герменевтичний і діяльнісний. Обговорюються провідні принципи педагогічного впливу (діалогу культур, семіотичного осмислення творів, контекстового аналізу семантики художніх знаків, розвивального навчання та ін.) і найбільш важливі методи навчання (культурологічного і компаративного аналізу, жанрового моделювання, інтерактивного навчання, педагогіки співпраці тощо).

Біографія автора

Чжан Юй, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (65020 Одеса, Україна)

аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії (факультет музичної та хореографічної освіти), Південноукраїнський національний  педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

Посилання

Bakhtin, M. (1979) Aesthetics of verbal creativity. Art, Moscow. [in Russian]

Buzova, O. (2004) Polіkhudozhnє vikhovannya yak zіb udoskonalennya musically prepared music maybutnіh readers of music: abstract dis. Kyiv. [in Ukrainian]

Weinstein. S. (1998). Comparative-historical method. Culturology. XX century. University book. Aletheia. SPb. [in Russian]

Gadamer Hans-Georg (1988). Truth and method. Translation from German. General edition and introductory article by B. N. Bessonov. Progress. Moscow. [in Russian]

Encyclopedia of Education (2008). Acad. sciences of Ukraine, head ed. V. G. Flint. Yurіnkom Inter. Kyiv. [in Ukrainian]

Kobzev A. (2006). The spiritual culture of China. In 5 volumes. East literature. Moscow. T. 1. Philosophy. P. 66-81. [in Russian]

New philosophical encyclopedia (2001). In 4 vols. Edited by V.S. Stepin. Volume 4. Thought. Moscow. - S. 87-88. [in Russian]

Rudnitska O. (2005). Universal pedagogy and Pedagogy of Art. Bogdan. Ternopil. [in Ukrainian]

Stepanova, L. (2018) Methodology of formulating artistic-hermeneutic competence of masters of the musical mystery and choreography. Abstract dis. Sumi. [in Ukrainian]

Philosophy: Encyclopedic Dictionary. (2004) Ed. A. Ivin. Gardariki. Moscow. [in Russian]

Jin Li. Cultural Foundations of Learning. East and West. (2015) Transl. from English A. Apollonova, T. Kotelnikova. Publishing House of the Higher School of Economics. Moscow. [in Russian]

Jin Xin Xin. Traditional culture and its role in the development of China's education. https://cyberleninka.ru/article/n/traditsionnaya-kultura-i-ee-rol-v-razvitii-obrazovaniya-kitaya [in Russian]

Shyp S. (2004) Iconic genre models of musical culture. Kyiv Musical Studies. Vol. 13. Kyiv. [in Russian]

Shcholokova O. (2013) Methodics of the World Art Culture. NPU in name of M.P. Dragomanov. Kyiv. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 2. Професійна підготовка майбутнього вчителя мистецьких дисциплін