Теоретичні засади забезпечення якості підготовки вчителів музичного мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.04Ключові слова:
вчитель музичного мистецтва, культуротворче середовище, модель, підготовка, якістьАнотація
У статті проаналізовано теоретичні аспекти побудови моделі забезпечення якості підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва у процесі інструментального навчання. Визначено сутність понять «модель» та «якість». З’ясовано, що вивчення поняття «якість» здійснюється на трьох рівнях: емпіричному (узагальнення усвідомлених фактів), гносеологічному (обґрунтування методів і прийомів, умов і критеріїв) категоріальному та науково-теоретичному (специфічному для кожної науки). Визначено основні характеристики «якості» – важливість (значущість), реалістичність (вірогідність дослідження), результативність (ступінь досягнення цілі) та ефективність (відношення результативності до затрат). Виокремлено внутрішні і зовнішні системотворчі чинники забезпечення якості у сфері вищої освіти. Одним з ефективних напрямків підвищення якості підготовки вчителів музичного мистецтва визнано формування у вищому навчальному закладі культуротворчого середовища, що виступає основою засвоєння гуманістичних цінностей, мистецьких знань, виконавських умінь і навичок.
Посилання
Andrushchenko V.P. (2004) Mystetska osvita v systemi formuvannia pedahoha ХХI stolittia. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Vyp.1 (6). p.3
Bermus A.H. (2003) Upravlenye kachestvom professyonalno-pedahohycheskoho obrazovanyia. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk ). Rostov-na-Donu.
Kremen V.H. (2005) Osvita i nauka v Ukraini - innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty. Kyiv : Hramota. 448 p.
Padalka H.M. (2009) Mystetska osvita: suchasni problemy rozvytku. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Vyp.7(12). pp. 3-9.
Padalka H.M. (2004) Priorytetni napriamy rozvytku suchasnoi mystetskoi osvity. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. №1(16), pp.15-20.
Rakhymbaieva Y.E., Protasova S.V. (2008) Kachestvo professyonalnoi podhotovky studenta-muzykanta kak obyekt upralenyia. Iskusstvo i obrazovanye №3, pp. 54-60.
Rudnytska O.P. (2005) Pedahohika: zahalna ta mystetska: navchalnyi posibnyk. Ternopil : Navchalna knyha – Bohdan. 360 p.
Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk: za red. V.Shynkaruka (2002) Kyiv : Abrys. 742 p.
Finikov T. (2002) Suchasna vyshcha osvita: svitovi tendentsii i Ukraina. Kyiv : Takson. 175 p.
Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk: za red. S.U.Honcharenka (2001) Kyiv : Lybid. 376 p.
Shcholokova O.P. (2009) Dialohichna stratehiia muzychnoi osvity. Ednist navchannia i naukovykh doslidzhen - holovnyi pryntsyp universytetu. Kyiv : NPU im. M.P. Dragomanova. 264 p.