Теоретичні засади забезпечення якості підготовки вчителів музичного мистецтва

Автор(и)

  • Наталія Мозгальова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-7857-7019
  • Ірина Барановська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-8223-1683
  • Юлія Москвічова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-1303-8951

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.04

Ключові слова:

вчитель музичного мистецтва, культуротворче середовище, модель, підготовка, якість

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні аспекти побудови моделі забезпечення якості підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва у процесі інструментального навчання. Визначено сутність понять «модель» та «якість». З’ясовано, що вивчення поняття «якість» здійснюється на трьох рівнях: емпіричному (узагальнення усвідомлених фактів), гносеологічному (обґрунтування методів і прийомів, умов і критеріїв) категоріальному та науково-теоретичному (специфічному для кожної науки). Визначено основні характеристики «якості» – важливість (значущість), реалістичність (вірогідність дослідження), результативність (ступінь досягнення цілі) та ефективність (відношення результативності до затрат). Виокремлено внутрішні і зовнішні системотворчі чинники забезпечення якості у сфері вищої освіти. Одним з ефективних напрямків підвищення якості підготовки вчителів музичного мистецтва визнано формування у вищому навчальному закладі культуротворчого середовища, що виступає основою засвоєння гуманістичних цінностей, мистецьких знань, виконавських умінь і навичок.

Біографії авторів

Наталія Мозгальова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Мозгальова Наталія Георгіївна, доктор педагогічних наук, професор; завідувач кафедри музикознавства, інструментальної підготовки та хореографії, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Ірина Барановська, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Барановська Ірина Георгіївна, кандидат педагогічних наук, доцент факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Юлія Москвічова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Москвічова Юлія Олександрівна, кандидат мистецтвознавства, старший викладач, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Andrushchenko V.P. (2004) Mystetska osvita v systemi formuvannia pedahoha ХХI stolittia. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Vyp.1 (6). p.3

Bermus A.H. (2003) Upravlenye kachestvom professyonalno-pedahohycheskoho obrazovanyia. (Avtoref. dys. dokt. ped. nauk ). Rostov-na-Donu.

Kremen V.H. (2005) Osvita i nauka v Ukraini - innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty. Kyiv : Hramota. 448 p.

Padalka H.M. (2009) Mystetska osvita: suchasni problemy rozvytku. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. Vyp.7(12). pp. 3-9.

Padalka H.M. (2004) Priorytetni napriamy rozvytku suchasnoi mystetskoi osvity. Teoriia i metodyka mystetskoi osvity. №1(16), pp.15-20.

Rakhymbaieva Y.E., Protasova S.V. (2008) Kachestvo professyonalnoi podhotovky studenta-muzykanta kak obyekt upralenyia. Iskusstvo i obrazovanye №3, pp. 54-60.

Rudnytska O.P. (2005) Pedahohika: zahalna ta mystetska: navchalnyi posibnyk. Ternopil : Navchalna knyha – Bohdan. 360 p.

Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk: za red. V.Shynkaruka (2002) Kyiv : Abrys. 742 p.

Finikov T. (2002) Suchasna vyshcha osvita: svitovi tendentsii i Ukraina. Kyiv : Takson. 175 p.

Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk: za red. S.U.Honcharenka (2001) Kyiv : Lybid. 376 p.

Shcholokova O.P. (2009) Dialohichna stratehiia muzychnoi osvity. Ednist navchannia i naukovykh doslidzhen - holovnyi pryntsyp universytetu. Kyiv : NPU im. M.P. Dragomanova. 264 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти