Синергетична детермінанта фахової підготовки вчителя музичного мистецтва

Автор(и)

  • Ольга Щолокова Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-9496-828X
  • Олена Нагорна Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2019.27.01

Ключові слова:

синергетика, синергетична педагогіка, синергетичний підхід, самоорганізаця, мистецька освіта

Анотація

Особливістю музично-педагогічної реальності сьогодні є співіснування різних педагогічних парадигм і підходів. З’явилися нові концепти педагогічного знання, серед яких такі поняття як «синергетична педагогіка» і «синергетичний підхід». Аналіз їх теоретичного пошуку і практичного досвіду дозволив виокремити базові ідеї, які становлять підґрунтя для викладання музично-педагогічних дисциплін майбутнім фахівцям мистецької освіти. Обґрунтовуються принципи практичної реалізації синергетичного підходу на заняттях з фахових дисциплін та практичної діяльності студентів.

Біографії авторів

Ольга Щолокова, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Щолокова Ольга Пилипівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки мистецтва та фортепіанного виконавства Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (Київ, Україна)

Олена Нагорна, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Нагорна Олена, старший викладач кафедри теорії та методики постановки голосу факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (Київ, Україна)

Посилання

Avanesov, Y. M. (2017) Sistemno-sinergeticheskiy podkhod k obucheniyu muzyke: poliinstrumental’noye parallel’noye obucheniye igre na dvukh muzykal’nykh instrumentakh – fortepiano i akkordeone // Vestnik Moskovs’kogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [in Russian].

Andreyev, V. I. (1996) Pedagogika tvorcheskogo samorazvitiya. Kazan’ : izd-vo Kazanskogo un-ta [in Russian].

Arshinov, V. I. (1999) Sinergetika kak fenomen postneklassicheskoy nauki.Ros. akad. nauk. In-t filosofii. [in Russian].

Budanov, V.H. (2006) Transdystsyplynarnoe obrazovanye v XXI veke: problemy stanovlenyya // Budushchee Rossyy v zerkale synerhetyky. [in Russian].

Yhnatova, V. A. (2001) Pedahohycheskye aspekty synerhetyky. Pedahohyka. [in Russian].

Ilinyts’ka, N.S. (2018) Synerhetychnymy pidkhid u konteksti fakhovoyi pidhotovky maybutn’oho vchytelya muzychnoho mystetstva. Naukovi zapysky Tsentral’noukrayins’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu vmeni Volodymyra Vinnychenka. [in Ukrainian].

Knyazeva, Ye. N., Kurdyumov S. P. (2002) Osnovaniya sinergetiki. Rezhimy s obostreniyem, samoorganizatsiya, tempomiry. SPb. : Alteya [in Russian].

Kremen’, V. G. (2012) Sinergetika v osvítí: kontekst lyudinotsentrizmu. K.: Pedagogichna dumka [in Ukraine].

Kudryavtsev, I. K., Lebedev S. A. (2002) Sinergetika kak paradigma nelineynost. Voprosy filosofii. [in Russian].

Prigozhin, I. (1986) Poryadok iz khaosa: Novyy dialog cheloveka s prirodoy: per. s angl. Moscow. [in Russian].

Talanchuk, N. M. (1997) Sistemno-sinergeticheskaya filosofiya kak metodologiya sovremennoy pedagogiki. Master. [in Ukrainian].

Filosofs’kiy yentsiklopedichniy slovnik. (2002) Kyiv : Abris [in Ukraine]

Haken, G. (1995) Synergetics: Hierarchies of instabilities in self-organizing systems and devices: trans. with English [in Russian].

Shcholokova, O.P. (2016) Artistic and pedagogical designing as a means of improving the professional training of a music teacher. Collection of scientific articles. Volume 2. Roma [in Italian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Номер

Розділ

Розділ 1. Концептуальні засади сучасної мистецької освіти