Жанрово-стильова парадигма як музикознавчо-педагогічна проблема

Автор(и)

  • Новосадова Анна Анатоліївна Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-6215-5759

DOI:

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2024.31.01

Ключові слова:

жанр, стиль, жанрово-стильова парадигма, музикознавство, педагогіка, майбутні вчителі музичного мистецтва

Анотація

Проаналізовано музикознавчі та педагогічні дослідження щодо жанру та стилю. Зазначено, що жанрово-стильова парадигма є явищем, яка об'єднує жанрові та стильові особливості композиторської та виконавської творчості, сукупність знань щодо їх специфіки та типових рис. Визначено, що музичні стилі та жанри досліджуються у якості музикознавчого та педагогічного феноменів, відображаючи культурно-творчий розвиток тієї чи іншої епохи. Зазначено, що дослідження жанру та стилю знаходять вагомий відгук у педагогічних працях. Наголошується важливе значення жанру та стилю у виконавському розвитку студентів; виділяються три етапи вивчення жанрово-стильових категорій (ознайомливо-перцептивний, атрибутивно-аналітичний, творчий); обгрунтовується важливість цілісного аналізу музичного твору, його виразових засобів як основних характеристик певного жанру та стилю. Визначено, що розуміння жанру та стилю є однією із базових якостей майбутніх учителів музичного мистецтва, які необхідні для передачі образно-художнього змісту музичного твору, орієнтації в історико-культурному просторі, виконавському відображенні композиторського задуму.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-31