Еволюція теоретичних аспектів розвитку історії клавірного мистецтва ХVІ-XVІІ століть

Автор(и)

  • Лисіна Наталя Ігорівна Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0009-0006-6493-9529

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.27

Ключові слова:

organist, harpsichordist, methodical treatises on teaching, evolutionary processes of music education

Анотація

Стаття висвітлює поступальний розвиток теоретичної думки клавіристів-практиків ХVІ-ХVІІ ст. Будь-який музикант, майстер чи учень, відчуває вплив естетичних, педагогічних і методичних принципів тих теоретичних напрямків, до яких належали його викладачі та викладачі їх викладачів. Цей вплив відбивається на процесі навчання, а також у методичних і теоретичних посібниках. Протягом століть теорія навчання еволюціонує разом із практикою гри. Об’єктивоване ренесансне мистецтво набуває суб’єктивної стилістики у бароковому виконавстві, коли стає важливою індивідуальність клавіриста.

Посилання

Алексєєв А.Д. Из истории фортепианной педагогики. Хрестоматія. К., Музична Украина, 1974, с.14-23.

Е.М.Браудо. Всеобщая история музыки. Т.1, Пг, 1922.с.161-168

Х.Л.Лепнурм. Из истории органа и органной музыки. Казань,1999.

Розеншильд К. Из истории зарубежной музыки. Вып.1, М.,Музыка,1978.

Adams, Martin H. Henry Purcell: The Origins and Development of His Musical Style/ Cambridge University Press, 1995, 388 р. [p. 354] ISBN052143159X, 9780521431590

Benvenuti G. Andrea e Giovanni Gabrieli e la musicastrumentale in San Marco. V. 1 – 2, Mil., 1931-1932

Claudio Merulo, Article in The New Grove Dictionary of Music and Musicians, ed. Stanley Sadie. 20 vol. London, Macmillan Publishers Ltd., 1980. ISBN 1-56159-174-2

Die Musik in Geschichte und Gegenwart (MGG), Personenteil Band 14. Bärenreiter Verlag, Kassel und Basel 2005, ISBN 3-7618-1134-9

Honegger, Marc, Günther Massenkeil (Hrsg.): Das großeLexikon der Musik. Band 7: Randhartinger – Stewart. Herder, Freiburg im Breisgau u.a. 1982, ISBN 3-451-18057-X

Kinkeldey, Otto. Orgel und Klavier in der Musik des 16 Jahrhunderts. Leipzig, 1910.

Martini, Giuseppe. Claudio Merulo. Parma, OrdineCostantiniano di S. Giorgio, 2005 (512 pp., with ill.) ISBN 88-901673-8-6

Pedrell F. Tomas Luis de Victoria, abulense, biografia, bibliografia, significa do estetico de todas sus obras de artepolifonico-religioso.Valencia: M.Villar,1918.

Reese, Gustave. Music in the Renaissance. New York, W.W. Norton & Co., 1954. ISBN 0-393-09530-4

Selfridge-Field, Eleanor. Venetian Instrumental Music, from Gabrieli to Vivaldi. New York, DoverPublications, 1994. ISBN 0-486-28151-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-22

Як цитувати

Лисіна Н. І. (2023) «Еволюція теоретичних аспектів розвитку історії клавірного мистецтва ХVІ-XVІІ століть», Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. [Kyiv, Ukraine], 29, с. 214–221. doi: 10.31392/NPU-nc.series14.2023.29.27.

Номер

Розділ

Розділ 4. Історичні, порівняльно-педагогічні аспекти професійно-художньої освіти