ТРЕНІНГОВА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ СКЛАДОВИХ «КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ» МАЙБУТНЬОГО КЕРІВНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.11(56).07

Ключові слова:

корпоративна культура, корпоративна культура в закладах вищої освіти, модель корпоративної культури, програма розвитку корпоративної культури, соціально-психологічний тренінг розвитку корпоративної культури

Анотація

На сьогодні, передусім, психологи-практики відмічають тенденцію, яка проявляється у потребі формування високого рівня культури, який є необхідною складовою особистості фахівця з вищою освітою. Статтю присвячено аналізу наукових підходів до розуміння феномену «корпоративна культура» та «корпоративна культура в закладах вищої освіти», а також створенню моделі формування корпоративної культури керівника в організації. Метою статті є теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження ефективності застосування тренінгової моделі «Натхнення та супровід на шляху до досягнення цілі» для розвитку складових корпоративної культури майбутнього керівника.  Завдання дослідження полягали у підборі та впровадженні різних тренінгових методик, спрямованих на розвиток корпоративної культури керівника. Для реалізації поставлених завдань був використаний соціально-психологічний тренінг. Теоретично проаналізовано механізми оновлення корпоративної культури освітніх закладів. Подано результати емпіричного дослідження смисложиттєвих орієнтацій керівників (базового компонента ціннісно-смислової сфери); здійснено порівняльний аналіз їх показників. Виявлено складові корпоративної культури та запропонована Програма тренінгової моделі ефективного розвитку складових корпоративної культури керівника в організації, спрямована на: оволодіння активними навичками взаємодії керівників і працівників організації; самоорганізації і проектування власної діяльності; формування соціально-моральної позиції у процесі міжособистісної та ділової взаємодії; вироблення у керівників партнерських і лідерських якостей, комунікативних умінь і навичок. Розроблена модель сприяє розширенню уявлень керівника про лідерство та способи управління малою групою; забезпечує активізацію лідерського потенціалу як сукупності умінь самоуправління й управління іншими людьми; дозволяє відчути переваги і труднощі лідерських позицій, визначити для себе свої сильні і слабкі сторони щодо лідерства в тих чи інших ситуаціях, оволодіти техніками лідерського впливу та згуртування групи, розвинути лідерські вміння.

Література

  1. Ахмедова, М.А. (2007). Педагогические условия формирования корпоративной культуры вуза (на примере факультета) (Дис. канд. пед. наук). Ульяновск.
  2. Бабанський, Ю.К. (1998). Педагогіка, Київ: Знання, 324.
  3. Белова, Л.И. (2009). Корпоративная культура российского университета как объект социокультурного анализа (на примере Южно-Уральского государственного университета). (Дис. канд. культурологии). Челябинск.
  4. Блюм, М.А., & Молоткова, Н.В. (2004). PR-технологии в коммерческой деятельности, Тамбов : «Издательство Тамбовского государственного технического университета», 104.
  5. Волобуев, М.І. (2008). Корпоративная культура: свой или чужой? Практика продаж, 9, 6-9.
  6. Горбенко, Н.В. (2014). Корпоративна культура сучасного університету: підходи до визначення сутності. Грані: науково-теоретичний і громадсько-політичний альманах. Дніпро : ПП «Тремпольцев», 8(112), 47-52.
  7. Ионцева, М.В. (2006). Социально-психологические основы формирования корпоративной культуры вуза. (Дис. доктора псих. наук). Москва.
  8. Картавих, О.В. (2002). Аксеологічні основи формування загальної культури студентів вищих технічних навчальних закладів. (Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук). Харків.
  9. Ломов, Б.Ф. (1984). Методологические и теоретические проблемы психологии, Москва : Наука, 444.
  10. Макаренко, О.Г. & Лазарев, В.Н. (2011). Креативный менеджмент, Ульяновск : УлГТУ, 164.
  11. Маслов, В.И. (2009). Менеджмент в эпоху глобализации, Москва : Макс Пресс, 208.
  12. Мескон, М., Альберт, М., & Хедоури, Ф. (2006). Основы менеджмента, Москва : Вильямс, 672.
  13. Пузиков, В.Г. (2007). Технология ведения тренинга, Санкт-Петербург : «Речь», 224.
  14. Серкіс, Ж.В. (2002). Про організаційну культуру закладу освіти. Практична психологія та соціальна робота, 9(10), 4–9.
  15. Скібіцька, Л.І. (2010). Організація праці менеджера, Київ : Центр учбової літератури, 360.
  16. Спивак, В.А (2001). Корпоративная культура, Санкт-Петербург : Питер,
  17. Технологія тренінгу (2005). Київ : Главник, 112.
  18. Томилов, В.В. (2000). Культура предпринимательства. Санкт-Петербург : Питер,
  19. Федорчук, В.М. (2014). Тренінг особистісного зростання, Київ : «Центр учбової літератури», 250. Режим доступу: http://www.posek.km.ua/images/stories/doc/trening_osobystogo_zrostannay.pdf
  20. Хміль, Ф.І. (1995). Менеджмент, Київ : Вища школа, 351.
  21. Шейн, Э.Х. (2002). Организационная культура и лидерство. Санкт-Петербург : Питер,
  22. Чикер, В.А. (2007). 18 программ тренингов: Руководство для профессионалов, Санкт-Петербург : Речь, 368.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30