Роль, місце та зміст комп’ютерного моделювання в системі шкільної освіти
Keywords:
Комп’ютерне моделювання, система шкільної освіти, алгоритмізаціяAbstract
Формуючи раціональне алгоритмічне мислення школярів, необхідно піклуватися про те, щоб надмірна алгоритмізація учбової діяльності на основі готових вказівок не стала гальмом для розвитку творчих здібностей, пов’язаних з інтуїцією, здогадкою і пошуком скорочених шляхів розв’язування задачі на основі «нераціональних» способів мислення. Принципово важливими є зауваження В.Г. Розумовського про те, що «з введенням комп’ютерів у навчальний процес зростають можливості багатьох методів наукового пізнання, особливо методу моделювання, який дозволяє різко підвищити інтенсивність навчання. Адже при моделюванні виокремлюється сама сутність явищ і стає ясною їх спільність, тобто відбувається розвиток науковотеоретичного мислення. Однак захоплення використанням готових моделей погрожує передчасним розривом зв’язку виучуваного явища з дійсністю. Це трапляється нерідко, коли учням пропонують працювати з готовими моделями, не розкриваючи процесу їх створення. Оскільки об’єктами вивчення, як і раніше, повинні залишатися реальні явища, то підміна їх абстрактними поняттями й символами при недостатній базі спостережень і досвіду нерідко веде до згубного формалізму, коли за удаваними знаннями відсутня їх сутність».