"Ескізи" Михайла Степаненка: досвід творчого опрацювання
DOI:
https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2023.30.21Анотація
Фортепіанний доробок Михайла Степаненка відзначається особливою яскравістю, театральністю, образністю. Немов у творчому щоденнику, митець майстерними лаконічними штрихами занотовує ескізи різноманітних ідей, пов’язані з широким історично-стильовим контекстом. Цикл «Ескізи» складається з 6 номерів. Автор немов веде творчій діалог зі спадком майстрів музики ХХ століття, таких як Прокоф’єв, Барток, Лятошинський. Музична мова циклу засвідчує високий художній смак композитора, який обрав золоту середину між загостреними гармоніями та демократичним викладом музичного матеріалу. У циклі простежуються два «витки» у послідовності від лірики – через скерцозність – до енергії. Три основні образні модуси циклу – лірика, скерцозність, енергія – повторюються, щоразу звучать у новій якості. Незважаючи на зовнішню простоту, виконання циклу «Ескізи» потребує витонченої майстерності, зокрема, у техніці подвійних нот, колористиці, педалізації.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Науковий часопис УДУ імені Михайла Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.