СИСТЕМА КОМПЛЕКСНОГО ВПЛИВУ НА КОРЕКЦІЙНУ РОБОТУ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ
Keywords:
аутизм, поведінкова терапія, корекція поведінкових проблем, функціональна комунікація, диференціальне посилення відсутності поведінки, тренінг функціональної комунікації, соціальні історії, диференціальне посилення несумісної поведінки, візуальний розкладAbstract
У статті висвітлено систему комплексного впливу на корекційну роботу для дітей раннього віку із розладами аутистичного спектру (РАС), її аналіз та шляхи оптимізації. Представлена одна з найбільш ефективних методик корекції поведінки дітей із РАС, а саме - прикладний аналіз поведінки (англ. - АВА). Визначено та проаналізовано 4 етапи корекційної роботи, спрямовані на корекцію негативної поведінки: тренінг функціональної комунікації, диференціальне посилення відсутності поведінки, метод соціальних історій, диференціальне посилення несумісної поведінки. Використано додаткові методи «Диференціального посилення форми поведінки, яка заміщається», «Диференціального посилення відсутності поведінки» та «Надання вибору», що призвело до зниження епізодів цільової поведінки до її повної відсутності. Доведено ефективність запропонованої системи комплексного впливу на корекційну роботу для дітей даної категорії.