ФІЗКУЛЬТУРНА КОРЕКЦІЙНА КАЗКА – ЯК ОСНОВНА ФОРМА ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ
Keywords:
казкова фізкультура, тотальний ігровий метод, природовідповідність, соціалізація, психофізичний розвиток, порушення ОРА дошкільниківAbstract
У статті розглядається значення використання казки на заняттях з фізичного виховання, як засіб розвитку, оздоровлення та соціалізації дітей дошкільного віку в нормі та з певними руховими порушеннями. Було описано основні види рухових порушень: церебральний (черепно-мозковий), цервікальний (шийний), люмбальний (поперековий), змішаний тип (церебрально-цервікальний, цервікально-люмбальний, церебрально-цервікально- люмбальний та ін.). Розкрито суть використання наскрізного ігрового методу в корекційному фізичному вихованні дітей. Визначено головні складові цього методу: ігровий простір зали (майданчика), ігрова атмосфера, велика тематична гра, ситуаційна мінігра, ігрові вправи, театралізація рухово-ігрової діяльності дітей, сюжетність занять, образність вправ, рольові прояви дітей, дозована драматизація казкового сюжету, використання потенціалу несвідомого дитини тощо. У матеріалах також показано, якщо в основу занять із фізичного виховання використовувати фізкультурну казку, таке заняття поліпшує більшість фізкультурно-оздоровчих потреб, тренує тіло, розвиває інтелект і формує у дітей необхідні духовні якості й високу ігрову мотивацію на позитивному емоційному рівні.
Акцентовано увагу на необхідності дотримування в корекційній фізкультурній казці еволюційної послідовності реалізації основних рухових режимів: від лежання та повзання до бігу і стрибків. Використання казки на заняттях з фізкультури допоможуть дитині максимально реалізувати весь свій особистісний потенціал у соціальних проявах в навколишньому, забезпечить гармонійність гендерного виховання хлопчиків та дівчаток.
Перспективи дослідження полягають у пошуках нових стимулюючих можливостей театралізованого стилю проведення заняття у формі фізкультурної корекційної казки для підвищення мотивації дітей до рухово-ігрової діяльності, що буде сприяти більш ефективній корекції наявних проблем в опорно-руховому апараті зазначеної категорії дітей.