ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ В СФЕРІ ОСВІТИ, НАУКИ ТА КУЛЬТУРИ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31392/pnspd.v22i29.1063Ключові слова:
державна політика, європейська інтеграція, Україна, Європейський Союз, освіта, наука, культура, Болонський процес.Анотація
У статті досліджуються особливості формування державної політики України в контексті освітньо-культурної та науково-технічної інтеграції в ЄС. Показано, що державна політика України на відповідних напрямах полягає у впровадженні європейських норм і стандартів у освіті, науці, техніці, поширенні власних культурних і науковотехнічних здобутків у ЄС. У кінцевому рахунку ці кроки повинні сприяти підвищенню в Україні європейської культурної ідентичності та інтеграції до загальноєвропейського інтелектуально-освітнього та науково-технічного середовища. Доведено, що реалізація стратегії Європейської інтеграції України потребує модернізації освітньої галузі, яка в сучасних умовах стає провідним генератором суспільно-політичних і культурних змін. Процес змін освіти та науки в Україні передбачає створення якісно нової системи управління закладами освіти. Європейський вибір України зумовлює необхідність формування освітньої та наукової стратегії європейської інтеграції. Проведення структурних реформ в сфері науки України дозволить на цій основі підвищити рівень участі українських науково-дослідних інститутів в галузі європейських досліджень. Отже, європейська інтеграційна політика України в першу чергу є інструментом для здійснення внутрішніх реформ, спрямованих на модернізацію країни, створення демократичних інститутів і досягнення європейського рівня життя.