МІЖКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПРОВІДНА ТЕНДЕНЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.22Ключові слова:
міжкультурна компетентність, інклюзивна культура, інклюзивне суспільство, фахівець галузі соціальної та інклюзивної освітиАнотація
Підняте питання формування міжкультурної компетенції фахівців галузі інклюзивної освіти. Окреслена мета дослідження, що полягає у висвітленні теоретичних та методичних засад формування зазначеної культури, обґрунтуванні сучасних тенденцій формування педагогічної культури фахівців в умовах інклюзивного навчання та наданні методичних рекомендацій з її формування. Вказано на шляхи провадження в вітчизняне суспільство новітньої парадигми підготовки фахівців зазначеної категорії в якості складової системи соціальної захищеності, відповідальності та соціальної згуртованості України в умовах сучасних інтеграційних викликів і зміцнення соціальної згуртованості загалу. Наведено аналітичний огляд дослідження формування інклюзивної культури фахівців галузі спеціальної освіти. Висвітлено багатовекторну модель підготовки фахівців галузі спеціальної та інклюзивної освіти, у тому числі, і післядипломної освіти. Отже, окреслено перспективи модернізації професійної підготовки в умовах новітнього суспільства, приділяючи належну увагу формуванню міжкультурної компетенції фахівців галузі інклюзивної освіти.